Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Sander
#65311
[quote="Paul_Barte"]
Omdat het erin hoort volgens Duck.....so simple.
[/quote]

exactement!
Door Janet
#65664
[quote="Paul_Barte"]
Omdat het erin hoort volgens Duck.....so simple.
[/quote]Oh ::) ;D.
Door Nelly
#65670
Hoi Sander, bedoelde hij met die "poolwolf" de witte arctische wolf? Heb hier nl. het boek "Der Weisse Wolf" van David Mech liggen, welk over bovengenoemde witte arctische wolf gaat, en bij het hoofdstuk jacht vind ik het volgende: jacht op elanden; jacht op hazen, en jacht op muskusossen. Maar nergens jacht op lemmingen :-\
Door sharpie
#65922
[quote="Nelly"]
Hoi Sander, bedoelde hij met die "poolwolf" de witte arctische wolf? Heb hier nl. het boek "Der Weisse Wolf" van David Mech liggen, welk over bovengenoemde witte arctische wolf gaat, en bij het hoofdstuk jacht vind ik het volgende: jacht op elanden; jacht op hazen, en jacht op muskusossen. Maar nergens jacht op lemmingen :-\
[/quote]

Maar ze eten toch echt ook wel Lemmingen, ik heb het ze zelf zien doen op National Geographic ;D
Laatst gewijzigd door sharpie op zo 14 mar 2004, 19:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Sander
#66432
[quote="Nelly"]
Hoi Sander, bedoelde hij met die "poolwolf" de witte arctische wolf? Heb hier nl. het boek "Der Weisse Wolf" van David Mech liggen, welk over bovengenoemde witte arctische wolf gaat, en bij het hoofdstuk jacht vind ik het volgende: jacht op elanden; jacht op hazen, en jacht op muskusossen. Maar nergens jacht op lemmingen :-\
[/quote]

Zou best kunnen. Ik weet het niet meer.
Door MARCELDH
#68738
nou heb ik een hele brochure gekregen over duck
daar staat dus in dat de granen helpen bij:
bevordert de spijsvertering, de werking van de nieren
aanpassen van de passagesnelheid door de darmen(geld voor niet verteerbare resten van mais tarwe en zemelen)
dat was em ongeveer :-[
Gebruikersavatar
Door sylvia
#68747
[quote="MARCELDH"]
nou heb ik een hele brochure gekregen over duck
daar staat dus in dat de granen helpen bij:
bevordert de spijsvertering, de werking van de nieren
aanpassen van de passagesnelheid door de darmen(geld voor niet verteerbare resten van mais tarwe en zemelen)
dat was em ongeveer :-[
[/quote]
Ja de brokken fabrikant weet ook allerlei positieve dingen op te noemen waarom al dat graan in die brok zit,wat niet zegt dat het ook zo is.
Vraag je 1 ding af ,wat is een hond...tel daar bij op dat een hond met een iets graan iets kan,trek daar van af dat de meeste honden allergies zijn voor graan,al dan niet direkt merkbaar en lees de folder dan nog eens.
Neemt niet weg dat de granen in duck lang niet in verhouding staan met de hoeveelheid in brokken.
Door MARCELDH
#68755
ach toen ik her en der wat las beviel het me vooral dat er geen conservering bindmiddel en kleurstoffen en dergelijke in duck zitten dat is in ieder geval al een hele verbetering ten opzichte van brokken
tog
Gebruikersavatar
Door sylvia
#68760
[quote="MARCELDH"]
ach toen ik her en der wat las beviel het me vooral dat er geen conservering bindmiddel en kleurstoffen en dergelijke in duck zitten dat is in ieder geval al een hele verbetering ten opzichte van brokken
tog
[/quote]
Duck is zoiezo een hele vooruitgang op brokken,ik probeer ook niet te zeggen dat duck niet goed is,alleen dat daar meer granen inzitten omdat de maker gelooft dat dat goed is in honden voer.
Door veronique
#68761
[quote="MARCELDH"]
ach toen ik her en der wat las beviel het me vooral dat er geen conservering bindmiddel en kleurstoffen en dergelijke in duck zitten dat is in ieder geval al een hele verbetering ten opzichte van brokken
tog
[/quote]
Wel zo denk ik er ook over, en als je hond het er goed op doet, is het toch oké?
Ik heb ook mijn twijfels gehad hoor met de hoeveelheid granen erin. Hier bij ons verkopen ze alleen duck, aan iets anders is niet makkelijk te geraken. Vita doet het er uitstekend op en als je af en toe eens zelf iets bereid ( zonder granen), dan vind ik het zo erg niet dat er een beetje graan in zit. Je moet denken, er zit bijlange zoveel niet in als bij de brokken.
Gebruikersavatar
Door sylvia
#68763
[quote="veronique"]
[quote="MARCELDH"]
ach toen ik her en der wat las beviel het me vooral dat er geen conservering bindmiddel en kleurstoffen en dergelijke in duck zitten dat is in ieder geval al een hele verbetering ten opzichte van brokken
tog
[/quote]
Wel zo denk ik er ook over, en als je hond het er goed op doet, is het toch oké?
Ik heb ook mijn twijfels gehad hoor met de hoeveelheid granen erin. Hier bij ons verkopen ze alleen duck, aan iets anders is niet makkelijk te geraken. Vita doet het er uitstekend op en als je af en toe eens zelf iets bereid ( zonder granen), dan vind ik het zo erg niet dat er een beetje graan in zit. Je moet denken, er zit bijlange zoveel niet in als bij de brokken.
[/quote]
Precies :D
Door MARCELDH
#68764
jah ik heb wel altijd het beste voor met me hond
maar om volledig te gaan barfen zie ik niet zitten omdat ik voorlopig er nog te weinig van af weet vind ik
en om de juiste verhouding te vinden in de maaltijden lijkt me ook lastig
ik geef hem nu alleen af en toe kippevleugeltjes dan of rund of lams zonder bot
Door veronique
#68768
[quote="MARCELDH"]
jah ik heb wel altijd het beste voor met me hond
maar om volledig te gaan barfen zie ik niet zitten omdat ik voorlopig er nog te weinig van af weet vind ik
en om de juiste verhouding te vinden in de maaltijden lijkt me ook lastig
ik geef hem nu alleen af en toe kippevleugeltjes dan of rund of lams zonder bot
[/quote]
Ik val in herhaling, maar zo doe ik het ook. Eerst had ik ook wel het gevoel van : nu geef ik mijn hond wel vers, maar niet van de beste kwaliteit? En daarom geef ik haar geregeld wat spiervlees en een botje, geen orgaanvlees, omdat dat genoeg in duck zit. Een echte barfer zal ik ook niet worden, maar da's toch niet erg.
Gebruikersavatar
Door sylvia
#68992
[quote="veronique"]
[quote="MARCELDH"]
jah ik heb wel altijd het beste voor met me hond
maar om volledig te gaan barfen zie ik niet zitten omdat ik voorlopig er nog te weinig van af weet vind ik
en om de juiste verhouding te vinden in de maaltijden lijkt me ook lastig
ik geef hem nu alleen af en toe kippevleugeltjes dan of rund of lams zonder bot
[/quote]
Ik val in herhaling, maar zo doe ik het ook. Eerst had ik ook wel het gevoel van : nu geef ik mijn hond wel vers, maar niet van de beste kwaliteit? En daarom geef ik haar geregeld wat spiervlees en een botje, geen orgaanvlees, omdat dat genoeg in duck zit. Een echte barfer zal ik ook niet worden, maar da's toch niet erg.
[/quote]
nee das helemaal niet erg,ik doe 1 keer in de weel wat zelf frobelen ,maar ik word ook geen fulltime barfer
Door blissie
#69290
Ik gaf eerst ook Duck,maar de granen bleef je zo mooi zien in de ontlasting?Geef nu lekker Bibi en het is nog goedkoper ook! ;D
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door