Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Twiz
#682934
[quote="Angelique"]
Ieder voor zich hoor, maar dit klinkt mij erg ongezond in de oren.
[/quote]

Nadat ik het hele topic had doorgelezen en zag dat de hond de brokken al niet wilde eten zonder "lekkers" erdoor, loop je hier het risico dat de hond twee dagen niet veel eet, want de brokken vond ie al niet lekker en als je dan wel pensstaafjes geeft (stiekum) dus de ergste honger weg neemt zal de hond waarschijnlijk geen enkele brok eten gedurende die dagen.

Het was dus niet mijn bedoeling om de hond alleen maar brok te laten eten, maar eigenlijk een dag of twee alleen maar pensstaafjes.
Met de opzet dat de hond de brokken geen blik waardig keurt en na twee dagen lekker versvlees zou krijgen.

Ga je lekker mengen en de vriend ziet dat het wel gegeten wordt dan loop je het risico heel lang een mengsel te blijven geven, terwijl je eigenlijk helemaal geen brok wil geven maar alleen vers.


Ik had er natuurlijk al bij geschreven dat je het bericht misschien niet al te serieus moest nemen.
Het was dus cynisch bedoeld met een optie voor een eventuele oplossing.
Altijd lastig op een forum: intonatie's zijn niet zichtbaar op een scherm.

Wees eerlijk: niemand geeft op dit forum toch serieus de raad om brokken te geven. Mijn eigen hond heeft nog nooit één brok hoeven eten, maar als je partner erop staat kun je de brokken op deze manier definitief de deur uit werken.
Maar het probleem brok versus vers is gelukkig al opgelost met behulp van de DA.
Door charmed
#682992
Wat je ook kan doen zit ik me te bedenken, de hond laten kiezen, het verse vlees en daarnaast een bak met brokjes  ;D

Ik weet denk ik wel wat ie kiest  :-X

Gr. jacqueline
Door Nataschja
#683040
[quote="charmed"]
Wat je ook kan doen zit ik me te bedenken, de hond laten kiezen, het verse vlees en daarnaast een bak met brokjes  ;D

Ik weet denk ik wel wat ie kiest  :-X

Gr. jacqueline
[/quote]
Het arme beestje hoefde helemaal geen keuze te maken, want de brokken had ik bij de dierenarts "vergeten" !!  ;D dus ik had niets anders dan carnibest en dan eet hij nu ook weer
Door amber9960
#683201
[quote="Twiz"]
Als je eens een paar dagen achter elkaar gewoon het advies van je vriend en de DA opvolgt, maar wel op mijn manier (de hond zal misschien even  "lijden",  maar dat kun je beperken door de extra's)

Je geeft elke dag (de hond is te mager, dus) meer brokken dan dat je hond nodig heeft, (behoorlijk wat meer) en geeft tussendoor wat vaker een gedroogd pensstaafje, dan is je hond binnen een paar dagen van de brokken af.

Je vertelt vriendlief dat het slecht is (ivm. de vertering) om brokken met vlees te mengen, dus krijgt Bailey een paar dagen niets anders, (behalve dan aardig wat pensstaafjes, want de hond moet geen echte honger krijgen natuurlijk) zeker weten dat ie na drie dagen niet meer naar de brokken omkijkt.
Oh ja, vooral de brokken laten staan als Bailey niet wil eten, a: voor de bewijsvoering (desnoods nog wat bij gooien)
b: Bailey kijkt dan steeds minder naar de brokken.

Sorry hoor mensen, maar soms blijkt de praktijk een handje te helpen (brokken zijn toch niet lekker) en forceer/saboteer je de boel maar een beetje. Alles in het belang van de hond, toch??? Of ben ik nu een heel slecht mens.
Het voordeel van deze manier is dat je zelf niets hoeft te doen, maar dat vriendlief na een paar dagen smeekt om toch maar vlees te geven.

Eigenlijk weet ik niet of je dit bericht serieus moet nemen, maar het zou kunnen werken. :-X
[/quote]

dit is absoluut een serieus bericht,een beetje sabotage in het belang van de hond moet kunnen,ik weet zeker als het aan de hond ligt dat de keuze snel is gemaakt
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door