Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Jolly
#64833
[quote="sylvia"]
ff offtopic .... Dory wat hebben die spots van jou nu weer voor dino gevangen :o
[/quote]

nee Syl, weet je dat niet? ;) das olifant, Dory heeft hem zelf gevangen ;D
Gebruikersavatar
Door sylvia
#64835
[quote="Jolly"]
[quote="sylvia"]
ff offtopic .... Dory wat hebben die spots van jou nu weer voor dino gevangen :o
[/quote]

nee Syl, weet je dat niet? ;) das olifant, Dory heeft hem zelf gevangen ;D
[/quote]
Ow :o ;D
Door 202spots
#65031
[quote="Jolly"]
[quote="sylvia"]
ff offtopic .... Dory wat hebben die spots van jou nu weer voor dino gevangen :o
[/quote]
nee Syl, weet je dat niet? ;) das olifant, Dory heeft hem zelf gevangen ;D
[/quote]
Jolly heeft bijna gelijk! ;D ;D ;D
Er liep 'n Buffalo door de tuin en Cis en Tor dachten dat het wel 'n lekker maaltje zou wezen!!
Nou niet gaan denken dat ze de hele poot/bot hebben opgegeten! Ze hadden aardig wat vlees aan de uiteinde laten zitten,en daar hebben ze 2 dagen aan gewerkt,toen al het vlees eraf was heb ik de rest van de bot weg gedaan.

b.t.w Deze maat bot is NIET geschikt voor onervaren kluivers!!!
Door sharpie
#65380
maar nu ben ik er nog steeds niet uit
want geef hem alleen tot nu toe kippenvleugelstjes en biefstuk
en wat voor delen van lams of kalfs mag ik em geven om te laten wennen
ik zou het voorlopig ook bij 1 kippenvleugeltje per keer laten en inplaats van biefstuk kan je ook bijv. een riblapje of sucadelapje geven, daar zit wat meer vet aan, maar geef ook daarvan niet teveel, gewoon een klein lapje of een halve lap als het een grote is.

Van lam kan je bijv. een lamsribbetje geven, ik koop dat altijd bij de islamitische slager waar ze als lams spareribjes verkocht worden.
Van kalf kan je ook bij de islamiet ribben met vlees eraan kopen, maar die zijn erg groot :odus ik zou het even bij de lamsribbetjes houden en dan ook 1 per keer.

Verder zou je in principe al het "vlees" (dus niet alle botten) wat afkomsig is van lam, kalf, rund, schaap, konijn, kip, paard en gevogelte kunnen geven, maar geen varkensvlees i.v.m. de ziekte van Aujeski.
Voor honden is vlees met "vet" eraan juist goed en dat is meestal ook nog een stuk goedkoper.

Er is overigens niks mis mee om even alleen Duck te voeren, evt. met af en toe iets nieuws tussendoor als extra uit te proberen.

En van roodvlees worden honden echt "niet" agressief, laat die mensen maar lullen ;)

Succes :)
Door Lupa
#65394
[quote author=

b.t.w Deze maat bot is NIET geschikt voor onervaren kluivers!!!
[quote][/quote]

ze kunnen het anders in een keer inslikken!!! ;D ;D
Gebruikersavatar
Door sylvia
#65441
Lupa schreef: [quote author=

b.t.w Deze maat bot is NIET geschikt voor onervaren kluivers!!! ze kunnen het anders in een keer inslikken!!! ;D ;D
ja dat is een reeel gevaar :o ;D ;D ;D
Door Nelly
#65667
Lupa schreef: [quote author=

b.t.w Deze maat bot is NIET geschikt voor onervaren kluivers!!! ze kunnen het anders in een keer inslikken!!! ;D ;D
Zou 't maar ff knippen met de snoeischaar! 8)
Door diana
#65730
nou...dan gaf ik hem gewoon de volgende keer een hele kip!!!!
of kalkoen!!!! ::)
nee ff zonder dollen hoor..
als ik jou was zou ik met mijn pup voorlopig aalleen mar vlees voeren zoals de duck die jij geeft en heel af en toe 1 hooguit 2 vleugeltjes.
aan botten zou ik me niet wagen en ook geen vlees vd slager gaan toevoegen aan het complete vlees.
je zou wel zelf als je dat wil 1 dag zelf watknnen samenstellen ipv de duck , maar niet samen....
daar kunnen ze je hier wel bij helpen!!!!
hoevoorzichtiger je begint hoe beter je pupper de kans krijgt aan al dit lekkerste wennen zomnder dat zijn darmpies over stuur raken....
Door Janet
#66170
Je kunt natuurlijk wel iets proberen. Maar idd, maar 1 hooguit 2 ribbetjes/vleugeltjes per keer. Kali kreeg als puppenkop ook wel eens een lamsrib mee. En dat ging altijd uitstekend. Maar wel onder toezicht en niet te veel ineens.

Met een puppenkind zou ik zelf ook wat voorzichter zijn met het mengen van vers en zelf samengesteld. Dan idd liever 1 dag per week zelf samenstellen en de rest kvv.
Door alies2
#66372
[quote="MARCELDH"]
iemand anders zeg ook van rood vlees worden ze agressief ??? ik raak steeds meer in de war
[/quote]

ik denk dat ik wel weet waar dit kletspraatje vandaan komt. Onder vegetariërs is het een langverbreid sprookje geweest. De theorie is dat een beest dat geslacht wordt, vol met adrenaline zit van de stress. Die adrenaline gaat vnl. in de spieren zitten. En die adrenaline eet je op als je vlees eet. En daar zou jij of je hond dan agressief van worden. De grote vraag is natuurlijk of die adrenaline niet al lang afgebroken is tegen de tijd dat het vlees in de winkel ligt. Daarbij heeft adrenaline nog tal van andere invloeden behalve agressie bevorderen.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door