Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door ~anna~
#64164
Lijkt me wel veel zes en dan om te wennen.Ik gaf mijn reu vroeger ook te snel te vaak teveel ik ben nu voorzichtiger met mijn pup ze heeft laatst voor het eerst met 6 maanden een echt bot gehad.Om het vlees eraf te kluiven.
Door MARCELDH
#64243
maar kippevleugels ken tog geen kwaad dat zijn maar hele dunne botjes tog??
Door 202spots
#64248
[quote="MARCELDH"]
maar kippevleugels ken tog geen kwaad dat zijn maar hele dunne botjes tog??
[/quote]
Het zijn misschien wel kleine botjes,maar ik vind 6 vleugels in 1 keer veel TEveel voor 'n puppertje!
Mijn volwassen Spots krijgen er 2 of 3!!!
Weet je misschien hoeveel die 6 vleugels wegen ???
Door Lupa
#64283
het kan ook geen kwaad kipvleugeltje maar 6 is te veel
Ik geef mijn fltacoated 3 .
Het velletje is vettig dus voor jou pup was even te.
Door Lizzy
#64364
Zes vleugels is inderdaad wel heeeeel erg veel! En daarnaast denk ik ook dat het heel verstandig zou zijn wanneer je rustig aan doet. Zeker met het introduceren van nieuwe dingen. Ik denk dat het een goede zaak zou zijn wanneer je jouw hond gewoon even alleen maar Duck geeft. In de tussentijd kun je je dan wat meer gaan verdiepen in het zelf samenstellen van maaltijden enzo. Zo voorkom je dingen gaat geven aan jouw hond in de verkeerde hoeveelheden. Of dat je de verkeerde dingen geeft. Rustig aan is mijn advies!
Door MARCELDH
#64464
euh ja die 6 kippevleugels wegen bij elkaar 150 gram
Door 202spots
#64531
[quote="MARCELDH"]
euh ja die 6 kippevleugels wegen bij elkaar 150 gram
[/quote]
Zijn het dan misschien alleen de puntjes van de vleugel ???
Ik geef deze,de hele vleugels en die wegen minstens 'n ons per stuk denk ik....
Afbeelding
Door MARCELDH
#64563
ja klopt wel ik zag t vanmiddag in de winkel daar lagen vleugels met een scharnier zeg maar die vleugeltjes die ik had gekocht waren dan 1 zo stukkie daarvan
dus dan kom je alsnog uit op 3 vleugels :O
tog
Door 202spots
#64589
[quote="MARCELDH"]
ja klopt wel ik zag t vanmiddag in de winkel daar lagen vleugels met een scharnier zeg maar die vleugeltjes die ik had gekocht waren dan 1 zo stukkie daarvan
dus dan kom je alsnog uit op 3 vleugels :O
tog
[/quote]
Ik moest nog vlees ontdooien,dus heb vandaag maar kipvleugels gegeven..
heb voor de zekerheid gewogen,en ja hoor...1 vleugel weeg 100 gram..
Als ik 200-250 gr.voor volwassen hond geef.....dan vind ik de 150 gr.voor je puppertje toch veel om in 1 maaltijd weg te werken....ik denk dat 1 vleugel genoeg zal zijn om mee te beginnen.
Wanneer je met de hele vleugel gaat beginnen,moet je wel even eerst de scharniertjes / gewrichtjes inknippen,het is ook verstandig om de vleugel vast te houden en er kleine stukkies van af laat bijten,( om te voorkomen dat het na 1 knak doorgeslikt word)
Door MARCELDH
#64805
ja dat deed ik de eerste 3 keer
en daarna liet ik em zelf kouwen
dat kauwen ging dus verder wel goed
maar nu ben ik er nog steeds niet uit
want geef hem alleen tot nu toe kippenvleugelstjes en biefstuk
en wat voor delen van lams of kalfs mag ik em geven om te laten wennen:S
iemand anders zeg ook van rood vlees worden ze agressief ??? ik raak steeds meer in de war
Door Paul_Barte
#64808
Mensen die dit zeggen sporen niet en weten bij God niet waar ze over praten....heb de hele zolder vol liggen met dit soort onzin :-\
Door MARCELDH
#64813
neem aan dat je dat over dat rood vlees heb ?? ???
Door Paul_Barte
#64814
Of het vlees nu rood, wit of rose is....maakt gen moer uit!! Allemaal lulkoek wat je wordt wijs gemaakt door mensen die van toeten nog blazen weten of afkomstig uit de brokkenindustrie.
Rundvlees is ALTIJD rood vlees :-\
Door 202spots
#64820
MARCELDH schreef: ja dat deed ik de eerste 3 keer
en daarna liet ik em zelf kouwen
dat kauwen ging dus verder wel goed
maar nu ben ik er nog steeds niet uit
want geef hem alleen tot nu toe kippenvleugelstjes en biefstuk
Okay,dus het kauwen op de vleugels gaat goed,
maar waarom geef je biefstuk ???
Heeft geen bot en geen vet....dan kan je beter rundergehakt geven en 'n mespuntje gemalen eirenschaal erbij voor de calcium.
en wat voor delen van lams of kalfs mag ik em geven om te laten wennen:S
Heb je de botten document al gelezen ???
http://www.barfplaats.nl/forum/viewforu ... readid=801
je moet wel eerst weten wat je doet voordat je allerlei(lij???) verschillende botten gaat geven.
iemand anders zeg ook van rood vlees worden ze agressief ??? ik raak steeds meer in de war
Agressie is 'n gedrags probleem...GEEN voedings probleem.
Eerlijk gezegd heb je volgens mij grote kans dat als 'n "agressieve" hond zijn agressie kan uitleven door op 'n lekkere rauwe vleesbot te kluiven,dat zijn "agressie"zelfs minder word??
'n voldane hond is niet agressief toch ???
Ik heb trouwens nog nooit 'n barfhond of kkvv gevoerde hond gezien die 'n koe,kalf of schaap heeft gevangen en opgegeten!
Als je zelf filet american,tartaartje,rosbief of steak met van binnen rood eet....word jij dan aggresief ???
nahhh.... ;)
Laatst gewijzigd door mahuni op vr 12 mar 2004, 02:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door sylvia
#64825
ff offtopic .... Dory wat hebben die spots van jou nu weer voor dino gevangen :o
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door