Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door bigfoot
#677429
[quote="Lindsey"]
Je hond heeft wel de leeftijd om met epilepsie te beginnen, maar vaststellen kun je dat pas als alle andere oorzaken zijn uitgesloten. (bloedonderzoek, levershunt, hersenaandoening etc).
Als je zelf het gevoel hebt dat ze gevoelig is voor bepaalde diersoorten (kip) of granen, dan gewoon die een week of 6 schrappen uit het menu. Er zijn andere soorten (eend, lam) die je lange tijd kunt voeren. Carnibest natuur bevat idd kip als botbron.

Als ze een enkele aanval krijgt, die niet lang duurt dan kun je het zo laten, of die druppels toedienen. Krijgt ze er meer achter elkaar, dan is het raadzaam valium te gebruiken, maar wel een flinke dosis om de aanvallen te doorbreken. Er zijn ook mensen die tijdelijk de dosering fenobarbital verhogen. Als een aanval dreigt is dat zelfs mogelijk vooraf te doen.

Wat de triggers zijn voor een aanval kun je zelf het best bepalen en die dan uit de weg proberen te gaan. Soms is er een voedingsgerelateerde oorzaak en soms is er geen peil op te trekken. Sommige honden krijgen een aanval als ze zich heel druk hebben gemaakt, en andere bij stress bv. En soms zomaar en vaak in rust ('s nachts)

Is ze ná de aanval ook verward? Vaak is de post-fase erger als de aanval zelf. Sommige honden zijn dagenlang nog van slag, en andere zijn er binnen 10 minuten weer.

Ik zou zeker lid worden van het EPILEPSIE forum Daar weten ze er nog véél meer van. Er is ook een dierenarts aan verbonden die je kan helpen.
Sterkte.
[/quote]
Ik heb van middag gebeld met de da en hebben samen overlegd dat het te maken heeft met de kvv kip omdat daar weining voedingsstoffen in zitten ze heeft dit snel verteerd om het maar zo te zeggen en dat zou een goede reden kunnen zijn, dat dit een aanval triggert, ik kan me daar zeker in vinden omdat ze bij brok kip ook altijd honger had en alles wat ze te pakken kon krijgen op vrat en met kvv natuur had ze geen honger dus ook geen behoefte om te stelen.
we hebben tijdelijk de fenoberbital opgehoogd.
Door 202Spots
#677434
Jolly schreef: en ja een bepaald diersoort kan idd een epilepti aanval opwekken.
Welk diersoort is dat Jol?
als Kyra een aanval krijgt dan geven we haar zo snel mogelijk druppel animal freedom en binnen en paar seconden is ze dan weer terug goed spul.
Wat is de Animal freedom druppels?
Door 202Spots
#677436
[quote="bigfoot"]
Ik heb van middag gebeld met de da en hebben samen overlegd dat het te maken heeft met de kvv kip omdat daar weining voedingsstoffen in zitten ze heeft dit snel verteerd om het maar zo te zeggen en dat zou een goede reden kunnen zijn, dat dit een aanval triggert, ik kan me daar zeker in vinden omdat ze bij brok kip ook altijd honger had en alles wat ze te pakken kon krijgen op vrat en met kvv natuur had ze geen honger dus ook geen behoefte om te stelen.
we hebben tijdelijk de fenoberbital opgehoogd.
[/quote]

Mijn honden eten ook vrij veel kip, en ik geloof de aanval eerder meer toeval is dan de kip...sorry.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#677446
[quote="bigfoot"]
Ik heb van middag gebeld met de da en hebben samen overlegd dat het te maken heeft met de kvv kip omdat daar weining voedingsstoffen in zitten ze heeft dit snel verteerd om het maar zo te zeggen en dat zou een goede reden kunnen zijn, dat dit een aanval triggert, ik kan me daar zeker in vinden omdat ze bij brok kip ook altijd honger had en alles wat ze te pakken kon krijgen op vrat en met kvv natuur had ze geen honger dus ook geen behoefte om te stelen.
we hebben tijdelijk de fenoberbital opgehoogd.
[/quote]

De feno omhoog is een goed plan, de rest van het verhaal vind ik 20x niks. Waarom zou er in die kipvariant te weinig voedingsstoffen zitten. Door wie en hoe is die conclusie getrokken. Een aanval van kip...alee, maar niet omdat kip te weinig voedingstoffen zou bevatten omdat het sneller zou verteren. En kipbrok met kipvers vergelijken haalt er ook nergens bij aangezien de gemiddelde "kipbrok" nog geen 10% kip bevat.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#677455
[quote="202spots"]
Welk diersoort is dat Jol?

Wat is de Animal freedom druppels?
[/quote]

Bloesemcombinatie uit de specialserie van Bloesem Remedies Nederland.

Stockflesje Animal Freedom


Mycena - Paarse Dovenetel - Sneeuwklokje - Trompetklimmer - Papegaaieblad - Wijnruit - Klein streepzaad - Vingerhoedskruid - Bosrank - Kruidje roer me niet. Deze combinatie helpt de ziel van het dier te bevrijden van de last en het leed, wat soms bewust of onbewust door de mens het dier wordt aangedaan. Het probleem van het dier ontstaat vaak, omdat het dier de spanningen en stress van zijn baas overneemt. Geeft vrijheid, rust en verbindt het dier met zijn oorspronkelijke kracht.
Door 202Spots
#677460
[quote="Angelique"]
Bloesemcombinatie uit de specialserie van Bloesem Remedies Nederland.

Stockflesje Animal Freedom

[/quote]
Thanks!
Is 't misschien vergelijkbaar met rescue remedy?
Gebruikersavatar
Door Angelique
#677463
[quote="202spots"]
Thanks!
Is 't misschien vergelijkbaar met rescue remedy?
[/quote]

Nee, de enige overeenkomst is dat het ook een combinatie is van remedies, maar de werking van deze remedies is heel anders dan die van de RR.
Door bigfoot
#677485
[quote="Angelique"]
De feno omhoog is een goed plan, de rest van het verhaal vind ik 20x niks. Waarom zou er in die kipvariant te weinig voedingsstoffen zitten. Door wie en hoe is die conclusie getrokken. Een aanval van kip...alee, maar niet omdat kip te weinig voedingstoffen zou bevatten omdat het sneller zou verteren. En kipbrok met kipvers vergelijken haalt er ook nergens bij aangezien de gemiddelde "kipbrok" nog geen 10% kip bevat.
[/quote]
tja het is misschien wel puur toeval maar het is wel vreemd dat het nu twee maal toe bij de kip gebeurt, onze kyra is een vrij rusteloos hond die veel heeft mee gemaakt en dingen dwang matig doet, door breken is moeilijk en kost enorm veel tijd dat hebben we er voor over en zeg nou eerlijk je gaat toch iets de schuld geven dus dan maar de kip. In het nieuwe jaar wil ik gaan kijken of ik zelf kan barfen maar ik heb de tijd even niet, om op mijn gemak te kijken en te zoeken hoe alles in elkaar steekt. Het is goed te weten dat er veel meningen zijn maar welke is nou voor mijn de juiste??? ;)
Door bigfoot
#677490
[quote="bigfoot"]
tja het is misschien wel puur toeval maar het is wel vreemd dat het nu twee maal toe bij de kip gebeurt, onze kyra is een vrij rusteloos hond die veel heeft mee gemaakt en dingen dwang matig doet, door breken is moeilijk en kost enorm veel tijd dat hebben we er voor over en zeg nou eerlijk je gaat toch iets de schuld geven dus dan maar de kip. In het nieuwe jaar wil ik gaan kijken of ik zelf kan barfen maar ik heb de tijd even niet, om op mijn gemak te kijken en te zoeken hoe alles in elkaar steekt. Het is goed te weten dat er veel meningen zijn maar welke is nou voor mijn de juiste??? ;)
[/quote]

oja en ik bedoel eigenlijk ook dat de kip sneller verteerd beetje verkeerd geformuleerd. ???
Door K&D
#677498
[quote="Angelique"]
De feno omhoog is een goed plan, de rest van het verhaal vind ik 20x niks. Waarom zou er in die kipvariant te weinig voedingsstoffen zitten. Door wie en hoe is die conclusie getrokken. Een aanval van kip...alee, maar niet omdat kip te weinig voedingstoffen zou bevatten omdat het sneller zou verteren. En kipbrok met kipvers vergelijken haalt er ook nergens bij aangezien de gemiddelde "kipbrok" nog geen 10% kip bevat.
[/quote]

Ik zou het kipverhaal toch niet zo maar afwijzen. Epi is een rare 'ziekte' en je weet nooit wat de triggers precies zijn, totdat het je opvalt dat.........
Met het eliminatiedieet kun je het proberen of kip een trigger is. Het kan ook zijn dat een lege maag voor haar een trigger is.....
Zelfs luchtdrukverschillen/weersomslag kunnen (vermoedelijk?) een trigger zijn voor een aanval. Het probleem is dat er zelden (behalve bij bv. enting, wormen en vlooienspul ed.)  keiharde bewijzen zijn dat "iets" een aanval uitlokt. Dat is per hond verschillend.
Een dagboek bijhouden is een goed idee. Soms kom je dan al terugbladerend op bepaalde aanvalsritmes terecht en krijg je een beetje idee van de frequentie van aanvallen.
Houd er wel rekening mee dat Feno de lever belast. Mariadistel is een ondersteunend kruid dat de lever kan aanzetten tot aanmaak van nieuwe cellen.
Door Twiz
#677517
Ik roep maar iets hoor, maar zou het kunnen dat de kipversie nog andere ingredienten bevat dan de rundversie.
Dus dat het verschil kan zitten in toegevoegde olie of iets dergelijks.
Dit omdat de rund toch ook gemalen kip bevat en dat gaat altijd goed, misschien een of ander supplement dat in de kip wel, maar in de rund niet wordt toegevoegd. Let wel, ik voer geen kvv dus van de exacte samenstelling ben ik helemaal niet op de hoogte, maar daar zou mijn gedachte wel naar uitgaan. Problemen kunnen in piepkleine details zitten terwijl je vaak in grote lijnen denkt.

Je kunt natuurlijk eens proberen hoe je hond reageert op puur vlees, dus geen kvv, dan kun je sneller ontdekken of iets voedsel gerelateerd is.
Aangezien je van plan bent om te gaan barfen is het misschien makkelijker uit te vinden waar de schoen wringt.
Door bigfoot
#677528
[quote="Lindsey"]
Ik zou het kipverhaal toch niet zo maar afwijzen. Epi is een rare 'ziekte' en je weet nooit wat de triggers precies zijn, totdat het je opvalt dat.........
Met het eliminatiedieet kun je het proberen of kip een trigger is. Het kan ook zijn dat een lege maag voor haar een trigger is.....
Zelfs luchtdrukverschillen/weersomslag kunnen (vermoedelijk?) een trigger zijn voor een aanval. Het probleem is dat er zelden (behalve bij bv. enting, wormen en vlooienspul ed.)  keiharde bewijzen zijn dat "iets" een aanval uitlokt. Dat is per hond verschillend.
Een dagboek bijhouden is een goed idee. Soms kom je dan al terugbladerend op bepaalde aanvalsritmes terecht en krijg je een beetje idee van de frequentie van aanvallen.
Houd er wel rekening mee dat Feno de lever belast. Mariadistel is een ondersteunend kruid dat de lever kan aanzetten tot aanmaak van nieuwe cellen.





[/quote]
Nou dat is wat ik al even gedaan heb een dag boek bij gehouden wanneer een aanval hoe zwaarmoedig ze is geweest van de feno en met druppels van de holistisch da en een poeder samen met kvv rund hadden we het idee dat het bijna was zo als het moest zijn een gezellig jonge ondeugende hond in huis. tot de omslag van kvv natuur naar kvv kip dus hebben we bal.
Die mariadistel wat is dat en kan het kwaad bij de medicatie die ze nu krijgt??? ik ben niet z'n voorstander van alles doorelkaar geven snap je.
Door K&D
#677553
Mariadistel wordt wel gegeven aan honden die leverbelastende medicijnen krijgen. Google maar even op Mariadistel. Dat gaat sneller dan wanneer ik hier een heel verhaal neerzet. Het is een waardevol kruid. Je kunt het als kuur gaan geven. Bijvoorbeeld een paar weken per periode. Op het epi forum weet Fieke er alles van.
Je moet eerst proberen de aanvallen te beperken tot een aanvaardbare frequentie. Laat je ook bloed onderzoeken op feno-spiegel? Dan weet je een beetje of je hond een goede dosering krijgt.
Door bigfoot
#677667
[quote="Lindsey"]
Mariadistel wordt wel gegeven aan honden die leverbelastende medicijnen krijgen. Google maar even op Mariadistel. Dat gaat sneller dan wanneer ik hier een heel verhaal neerzet. Het is een waardevol kruid. Je kunt het als kuur gaan geven. Bijvoorbeeld een paar weken per periode. Op het epi forum weet Fieke er alles van.
Je moet eerst proberen de aanvallen te beperken tot een aanvaardbare frequentie. Laat je ook bloed onderzoeken op feno-spiegel? Dan weet je een beetje of je hond een goede dosering krijgt.
[/quote]
Bloed tappen bij kyra is een groot probleem ze gaat stressen en dan slaan de adderen dicht.
Maar de staand van zaken is nu 19 uur verder geen aanval, bijgevoerd, ze is nog wat in de war maar dat komt langzaam goed.
terug rekenend en denkend heeft het te maken met de kip die door kyra te snel verteerd word en ze dus met een te laag engergie waarde een aanval triggert, het ligt dus niet aan het product kip maar aan de hoeveelheid en het verterings systeem van kyra. jammer dat we er op zo rotte manier achter moeten komen maar klopt het dan gaat het in de toekomst alleen maar vele malen beter. ;)
Door charmed
#678818
hoi,

Ik had ze vanmiddag nog aan de telefoon en ze zei toch echt dat de natuur bestond uit grotendeels rund en wat kip.

Gr. jacqueline

[quote="bigfoot"]
ik voer carnibest eerst natuur dat is puur rundvlees
[/quote]
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door