Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door oebaya
#671714
Toen ik in februari mijn pupje haalde, at het ook brokken. Onder weg in de trein, wat 5,5 uur zou duren, maar door omstandigheden erg uitliep tot het dubbele, waren de brokken die ik meekreeg nog wel even handig, moet ik zeggen.
Maar thuis meteen Energique gegeven. Verder geen brokken maaltijden meer. Geen enkel probleem.
gr.
Nicolette
Door Cindy de Wolf
#673179
Ook ik heb Misty, nu 4 maandjes, nog dezelfde dag overgezet. Eerst op CB maar ze had overduidelijk voorkeur voor de barf maaltijden van de andere. Dus Misty groeit het merendeel op op barf en 30% carnibest. Nooit problemen gehad.
Door Danny
#674240
Leuk om te lezen dit. Wij krijgen rond 1 feb onze pup en kreeg vasn de fokker door dat ze Royal Canin voert....
Ik wil graag KVV gaan voeren maar vroeg me dus ook af hoe ik dat aan moest gaan pakken.
Hoe bepalen jullie de hoeveelheid?
Wij hebben hier in de buurt een carnibest leverancier en zag in de winkel ook rodi en smuldier al liggen....
Volgens mij adviseren jullie om de merken af te wisselen he???
Door Twiz
#674664
Begin eerst maar een paar dagen met één merk, verandering genoeg in het begin. Ik zou de pup wel direkt Carnibest gaan geven (of een ander merk KVV en niet eerst nog brokken, als je wel nog wat brok wil geven hoeft dat alleen maar de eerste dag(en).
Van elke kilo die je pup weegt mag je ongeveer 50 gram eten geven, dus een pup van bv. zes kilo mag 300 gram per dag eten verdeeld over twee maaltijden.
Wel elke week wegen om het aantal grammen eten gelijk op te voeren met het stijgen van het gewicht.
Neem je weer het voorbeeld van die pup van zes kilo, die zal na een week goed eten tussen de 6,5 en 7 kilo zijn, dus mag die dan 325 á 350 gram eten en zo ga je door tot een maand of vijf á zes, een beetje afhankelijk van de hond, maar naarmate de hond ouder wordt, wordt de voedselbehoefte iets lager.

Na een paar weken (afhankelijk hoe de hond reageert op Carnibest) kun je andere merken of smaken gaan geven.
Door jette
#674865
ben ik even blij met deze vraag want na de problemen met mijn jette wil ik de pup die in januarie komt meteen kvv geven.Wie weet ga ik nog weleens gedeeltelijk barfen.
drea
Door Danny
#674870
Oke dank je wel.
Ik zal eens contact opnemen met die leverancier en vragen hoe het met de levertijd zit enzo....
50 gr per kilo dus. Even opschrijven.

Ben ook benieuwd wat ik er eventueel in de loop van de tijd zelf bij mag gaan voeren????
Door Twiz
#675239
[quote="Danny"]


Ben ook benieuwd wat ik er eventueel in de loop van de tijd zelf bij mag gaan voeren????[/color]
[/quote]

Wat jij wil.
Het beste kun je beginnen met kippennekken, die zijn makkelijk te verwerken door pups en dan ga je steeds meer uitbreiden, eerst met gevogelte (behalve bot van kalkoen) zoals eendenekken en wat karkasjes van kip of parelhoen, een kwarteltje is ook lekker weg kluiven en als alles goed gaat kun je uiteindelijk ook zachte ribbetjes (lam) geven.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door