Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

#664514
Ik heb een heel klein koelkastje met zo'n vriesvakje. En zelf eet ik geen vlees. Mijn vriezer ligt vol met speciaal tarwevrij brood en met Duck KVV. Er kunnen net drie pakjes Duck in naast mijn eigen brood. Lastig he, als je dus zelf net zo allergisch als je hond bent? ;)
#664600
Ja, ik snap wel dat je baalt. Ga je naar een homeopathisch-werkend DA, krijg je een zak meuk mee voor veel, dat je hond niet eens lust (geef hem eens ongelijk)..... Ik zou eerlijk gezegd ook verwachten dat een homeopathisch-werkend DA snapt dat de fundering waar de hond op staat eerst goed moet zijn... (fundering van het leven: de voeding). Maar ja, jammer maar helaas, dat is dus niet in alle gevallen het geval. Ik ken dus meerdere van dit soort DA's. En ik blijf daar echt ver uit de buurt. Ben natuurlijk zelf ook door schade en schande wijs geworden.

Heb je ruimte om er een heel klein vriezertje bij te zetten misschien? Als je zelf het gevoel hebt (en ik geloof nogal sterk in de intuitie van de hondenbaas): dan is het misschien toch geen gek idee om zelf voeding samen te gaan stellen. En op zich zou je kunnen proberen om gewoon eerst 'normaal' zelf samen te stellen. Als je niet zo'n grote hond hebt (die dus niet zoveel eet), moet het zelfs nog wel mogelijk zijn om zelf voer samen te stellen zonder vriezer. En moeilijk is het niet hoor, zelf samenstellen. We kunnen het je hier prima leren. Maar qua makkelijk is het misschien nog wel makkelijker voor je als versvlees!
#664653
@Lizzy, ik heb ook al een alternatief plan gekozen nu. Helaas kan ik in mijn huis geen vriezertje bijplaatsen en wegens financien ook geen nieuwe kopen. Maar in mijn piepkleine schuurtje zou wel een tweedehands koelkastmodel vriezertje kunnen. Ik ben al wezen kijken op Marktplaats. Voor Euro 50,-- heb je al een leuk klein modelletje. Bovendien ben ik dan ook van mijn eigen tarwe vrijbroodprobleem af. Want dat moet ik ook altijd één keer in de week inslaan en invriezen. Nu is het iedere keer half om half omdat er KVV bij in moet kunnen. Er wordt aan gewerkt dus. En dan zou ik ook grote hoeveelheden Carnibest of Bandit kunnen inslaan via K9 in Groningen.
#664689
Yves, als je de barf-verkopers om de hoek hebt zitten is dat geen probleem. Maar als je er elke keer 100 km voor moet rijden wordt het toch een ander verhaal.
Dat begrijp ik ook wel. Maar als baas moet je toch zelf ook naar de slager, poelier of visboer. Of zie ik dat verkeerd? Maakt voor de rest niet uit.

Ik ben blij dat Marieke een oplossing heeft gevonden en ik wens haar veel succes met de hond
#664803
[quote="Yves"]
Dat begrijp ik ook wel. Maar als baas moet je toch zelf ook naar de slager, poelier of visboer. Of zie ik dat verkeerd? Maakt voor de rest niet uit.

Ik ben blij dat Marieke een oplossing heeft gevonden en ik wens haar veel succes met de hond


[/quote]

Ik ben ook blij met haar oplossing  ;)

Maar even over verkrijgbaarheid van barf: als je een hondje van 3 kilo te voeren hebt dan is het qua financien nog te doen om je spullen van de reguliere slager te betrekken. Al zul je daar bv geen verse pens kunnen krijgen. Heb je een aantal flinke honden rondlopen dan is dat alleen voor miljonairs weggelegd. Dan meot je dus echt op zoek naar leveranciers van betaalbare barfingredienten zoals verse pens, kopvlees, lamsribben, etc. etc. En dat verkoopt de gemiddelde keurslager nou een keer niet.

En als ik geen vleesetende huismonsters had kwam ik nooit bij slager, poelier of visboer, als rechtgeaarde veggie  ;)

@Marieke: is jouw schuur verwarmd? Zo niet, dan zou je met je vriezertje problemen kunnen krijgen bij temperaturen onder de 10º. Veel vooral oudere vriezers gaan bij lage temperaturen in staking, en dan ontdooit de boel. Heb hier helaas zelf ervaring mee en dus de ouwe vriezer afgedankt en een nieuwe binnen geplaatst.
Laatst gewijzigd door Mevroi Kruim op ma 20 nov 2006, 20:00, 1 keer totaal gewijzigd.
#664946
[quote="Kruimel"]
Ik ben ook blij met haar oplossing  ;)


@Marieke: is jouw schuur verwarmd? Zo niet, dan zou je met je vriezertje problemen kunnen krijgen bij temperaturen onder de 10º. Veel vooral oudere vriezers gaan bij lage temperaturen in staking, en dan ontdooit de boel. Heb hier helaas zelf ervaring mee en dus de ouwe vriezer afgedankt en een nieuwe binnen geplaatst.
[/quote]

Oh wat raar, mijn zus woont in lapland en heeft ook haar vriezer in de schuur en daar wordt het toch nog wat kouder dan hier , nou ja WAT kouder!!
Zij heeft nooit problemen met haar vriezer, maar misschien zet ze hem wel uit in de winter (zal het eens vragen), want dan kan ze net zo goed de deur open zetten  ;D ;D ;D ;D ;D.
Mijn vriezers staan ook in een onverwarmde schuur maar in het westen wordt het niet snel kouder dan -10, in Groningen kan dat eerder voorkomen denk ik.
#664982
[quote="Red_Hunter"]
Oh wat raar, mijn zus woont in lapland en heeft ook haar vriezer in de schuur en daar wordt het toch nog wat kouder dan hier , nou ja WAT kouder!!
Zij heeft nooit problemen met haar vriezer, maar misschien zet ze hem wel uit in de winter (zal het eens vragen), want dan kan ze net zo goed de deur open zetten  ;D ;D ;D ;D ;D.
Mijn vriezers staan ook in een onverwarmde schuur maar in het westen wordt het niet snel kouder dan -10, in Groningen kan dat eerder voorkomen denk ik.
[/quote]


Nee, in Lapland is een vriezer 10 maanden per jaar werkeloos  ;D

Het gaat niet om onder de -10, het gaat om onder de 10º. Dan werken veel oudere vriezers al niet meer goed. Nieuwe dure vriezers werken pas minder bij temperaturen onder nul, en die zijn ook veel bedter geisoleerd dus dat merk je niet zo snel.
#665979
als je een hondje van 3 kilo te voeren hebt
Zeg hallo...Yves is toevallig ZES HELE KILO''S, toevallig! Zo daar heb je niet van terug he! Onder de indruk zeker?
Als onderdeurtje van 1.65 en 52 kilo zeg ik.....: klein maar fijn
#666030
Dude, mijn hond weegt 25 kilo. Das wel even wat anders ;)

Maar goed, ik ben op vriezerjacht geweest en ga dit weekend nog meer vriezers kijken. En hopelijk kopen. Ik ga over op Carnibest Eend/Rijst als eliminatiedieet en na verloop van tijd op andere Carnibest. Alles voor het hondje he?

Die Hill's gaat linea recta de container in....
#666167
[quote="MariekeLost2"]
Nog even een vraagje voor de echte deskundigen:

Hoeveel kilo Carnibest kan ik kwijt, als ik een vriezer aanschaf, bovenlader, van 102 liter inhoud?

Wie kan goed rekenen hier? :)
[/quote]
Kijk een hele goede vraag !
Dan weet ik ook meteen hoe groot mijn vriezer moet gaan worden ! :D
Sorry maar ik weet het antwoord dus niet, mijn wiskunde is zeer slecht. :-[
#666240
Meestal kun je ongeveer de helft aan kilo's vlees kwijt in verhouding met het aantal liters inhoud van de vriezer.
Dus dat zal een kleine 50 kilo zijn. Is natuurlijk wel afhankelijk van hoe de rollen Carnibest erin passen, of je niet te veel loze ruimte overhoudt, dan wordt het minder.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door