Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door jeanne
#62004
Als een hond niet zonder brokken kon overleven waren ze dus zo'n 40 jaar geleden allemaal dood geweest!! Raar eigenlijk dat ze VOOR die tijd helemaal geen brokken nodig hadden.
Paul, deze ga ik ophangen in de trimsalon ;D
zegt eigenlijk genoeg toch?
Ik vind het een gouden uitspraak :-*
#64006
Ik vind dit een heel interessante discussie. Zeker zie ik de voordelen van vers voer, alsook het onnatuurlijke van brokken. Toch voer ik mijn honden yarrah aangevuld met ekofood. Dit omdat ik ook weet wat het 'gewone' vlees (uit de bio-industrie dus) zoal bevat. En daar word ik ook niet vrolijk van. En dat hebben ekomerken als Yarrah dus weer voor: alle ingredienten zijn afkomstig van biologisch werkende boeren.

Voor mij zou ideaal zijn om eko-versvlees te geven. Bij mijn weten bestaan er nog geen kant-en-klare maaltijden voor honden gemaakt van ekovlees. En om die reden verkies ik toch de ekobrokken van merken als yarrah.

En dit ook omdat ik pertinent niet mee wil werken aan de bio-industrie. Naar mijn gevoel ben ik dan niet eerlijk bezig: méér dan goed zijn voor mijn eigen honden ten koste van al die andere dieren, die toch niets minder waard zijn maar het ongeluk hebben niet als huishond maar als slechts als waardeloos vee te zijn geboren.

Ben benieuwd of er mensen zijn die begrip hebben voor mijn mening.
Door Lizzy
#64010
[quote="Anna Penta"]
Ik vind dit een heel interessante discussie. Zeker zie ik de voordelen van vers voer, alsook het onnatuurlijke van brokken. Toch voer ik mijn honden yarrah aangevuld met ekofood. Dit omdat ik ook weet wat het 'gewone' vlees (uit de bio-industrie dus) zoal bevat. En daar word ik ook niet vrolijk van. En dat hebben ekomerken als Yarrah dus weer voor: alle ingredienten zijn afkomstig van biologisch werkende boeren.

Voor mij zou ideaal zijn om eko-versvlees te geven. Bij mijn weten bestaan er nog geen kant-en-klare maaltijden voor honden gemaakt van ekovlees. En om die reden verkies ik toch de ekobrokken van merken als yarrah.

En dit ook omdat ik pertinent niet mee wil werken aan de bio-industrie. Naar mijn gevoel ben ik dan niet eerlijk bezig: méér dan goed zijn voor mijn eigen honden ten koste van al die andere dieren, die toch niets minder waard zijn maar het ongeluk hebben niet als huishond maar als slechts als waardeloos vee te zijn geboren.

Ben benieuwd of er mensen zijn die begrip hebben voor mijn mening.
[/quote]

Nou, er is nu wel een scharrel/biologisch versvleesvoer op de markt! Het heet BANDIT. Mij is nog niet helemaal duidelijk waar je het kunt kopen, maar dat kan Tannetje (haar gebruikersnaam op barfplaats is HITAM) wel vertellen!

Overigens kun je natuurlijk ook overwegen om zelf samen te stellen met biologisch vlees.

Groetjes, Lizzy
#64014
Nou, er is nu wel een scharrel/biologisch versvleesvoer op de markt! Het heet BANDIT. Mij is nog niet helemaal duidelijk waar je het kunt kopen, maar dat kan Tannetje (haar gebruikersnaam op barfplaats is HITAM) wel vertellen!

Overigens kun je natuurlijk ook overwegen om zelf samen te stellen met biologisch vlees.

Groetjes, Lizzy
Dankjewel voor je reactie Lizzy. Dit is zeer interessant. Ik hoop dat Tannetje dit leest en reageert, anders zal ik haar een mail sturen. Ik kan BANDIT met Google in elk geval niet vinden. Pas als ik ekovlees kan geven zal ik het idee hebben 100% goed bezig te zijn. Ik zou toch vrezen dat mijn honden met een dieet van 'gewoon' vers vlees uiteindelijk te veel rommel als resten van antibiotica binnen zouden krijgen. En ik kies als beginner liever eerst even voor kant-en-klaar vers hondenvoer.
Door Lizzy
#64015
Of ik begrip voor jouw standpunt op kan brengen?

Ja.

Ik ben al 29 jaar zelf vegetarier en ik vind het dus hopeloos knudde om mijn honden en kat met dieren te voeren die zelf een hopeloos kl*te leven hebben gehad....

Ik vind alleen wel dat mijn honden en kat het recht hebben op een gezonde/goede voeding. En daar valt een brok dus niet onder. Of ie nou van scharrel of EKO vlees is gemaakt of niet.

Daarom stel ik de voeding van mijn honden zelf samen. Met biologische kip, biologisch rundvlees, scharrel parelhoen, biologische groenten, fruit, noten, zaden, eieren en zuivel en hier en daar doe ik inderdaad consessies ten koste van andere dieren.... en dat vind ik helelmaal NIET leuk.

Ik denk dat ik daarom ook meer vlees ga halen bij de EKO slager in Zutphen (te vinden onder "vraag en aanbod"). Hij levert speciaal "honden pakketten" EKO vlees voor de zelf samensteller (botten, vlees, nekken, karkassen, etc.).

Groetjes, Lizzy
Laatst gewijzigd door Lizzy op wo 10 mar 2004, 19:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lizzy
#64017
Anna Penta schreef: Dankjewel voor je reactie Lizzy. Dit is zeer interessant. Ik hoop dat Tannetje dit leest en reageert, anders zal ik haar een mail sturen. Ik kan BANDIT met Google in elk geval niet vinden. Pas als ik ekovlees kan geven zal ik het idee hebben 100% goed bezig te zijn. Ik zou toch vrezen dat mijn honden met een dieet van 'gewoon' vers vlees uiteindelijk te veel rommel als resten van antibiotica binnen zouden krijgen. En ik kies als beginner liever eerst even voor kant-en-klaar vers hondenvoer.
Ik zal Tannetje even een Prive Bericht sturen (via Barfplaats). Want ik ben zelf ook wel benieuwd hoe het zit met dit EKO voer (waar het gekocht kan worden enzo)!

Groetjes, Lizzy
Laatst gewijzigd door Lizzy op wo 10 mar 2004, 19:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Door callas
#64018
Ik heb zeker begrip voor je mening. Daar heeft iedereen recht op. Ben blij dat je de discussie interessant vindt.
Ik ben van mening dat het onderwerp niet vaak genoeg onder de aandacht gebracht kan worden bij de fabrikanten. De toevoegingen wel of geen vlees en vind zeker dat deze discussie op dit forum thuis hoort. Er komen toch ook immers steeds nieuwe leden bij die zich erin willen verdiepen en de voors en tegens tegen elkaar willen afwegen?
Hoe bevalt jou Ekofood Anna, geef je ook Biofood?
Hier krijg ik binnenkort een folder van in huis.
Ik denk dat biologisch vers niet te betalen zou zijn voor veel mensen.
Dat Yarrah ook vegetarische brok in de aanbieding heeft vind ik een dikke min. Alleen daarom al zou ik geen Yarrah willen voeren. Dat vind ik echt niet kunnen.
Maar ja ik geef mijn honden zo'n 3 x in de week Duck en voor de rest Prins waar geen chemische toevoegingen in zitten. Zo bekijk ik het dan weer.
Dat bedoel ik, iedereen is er op zijn/haar manier mee bezig en dat moet kunnen.
Ik vind het trouwens wel een nieuwe discussie waard.
Is er ook aandacht voor de achtergrond van het slachtvee?
groet Callas
#64021
Tja, Lizzy, hier dus nog zo een: zelf vegetarier en alles eko kopen om niet mee te hoeven doen aan de bio-industrie. Vandaar dat ik als het om hondenvoer gaat yarrah altijd nog te verkiezen vind boven niet-ekohondenvoeders....

Wil wel gaan experimenteren met vers vlees, al is het maar om te zien of de allergie van een van mijn hondjes ermee overgaat.

Ga nu even jullie forum onderzoeken op wat ik zoal dien aan te schaffen. En hoop dat er gauw meer nieuws is omtrent BANDIT.

In elk geval bedankt voor je reacties.
#64029
callas schreef: Hoe bevalt jou Ekofood Anna, geef je ook Biofood?
Hier krijg ik binnenkort een folder van in huis.
Ik denk dat biologisch vers niet te betalen zou zijn voor veel mensen.
Ik voer dus al jaren yarrah met ekofood. Ik heb het idee dat ekovoer het enige voer is dat aan strenge controle onderhevig is (door de skal) en dat andere hondenvoerfabrikanten alles wat ze willen door hun voer kunnen gooien. Ook heb ik iets met fabrikanten die zich tegen de bio-industrie keren en heb ik verder goede ervaringen met deze merken, in de zin dat ik altijd vriendelijk te woord ben gestaan en dat ik op al mijn vragen uitgebreid antwoord heb gekregen. Verder bevat dit voer geen kunstmatige toevoegingen en geen restanten van medicatie zoals bio-industriedieren die krijgen. Ik denk dat voor mensen die echt geen zin/tijd hebben om zelf over het voer na te denken ekovoer de beste keus is. Neemt niet weg dat ik graag wil experimenteren met beter/natuurlijker voer. Overigens zijn twee van mijn drie hondjes kerngezond, en is de derde (een bonte bull) allergisch.
Dat Yarrah ook vegetarische brok in de aanbieding heeft vind ik een dikke min. Alleen daarom al zou ik geen Yarrah willen voeren. Dat vind ik echt niet kunnen.
Het vegetarische voer van Yarrah vind ik niet zo gek. Ik ken honden die niet tegen vlees of dierlijke bestanddelen kunnen. Er zijn meer merken die een vegetarische variant hebben. Soms kan het een uitkomst zijn.
Maar ja ik geef mijn honden zo'n 3 x in de week Duck en voor de rest Prins waar geen chemische toevoegingen in zitten. Zo bekijk ik het dan weer.
Dat bedoel ik, iedereen is er op zijn/haar manier mee bezig en dat moet kunnen.
Dat is helemaal waar. Ik vind het al heel wat en het verdient al mijn respect als mensen over het voer dat ze hun hond geven nadenken in plaats van het eerste het beste commerciele voer te kopen onder het mom: hij vindt het lekker. Dé ideale situatie is voor iedereen weer anders en is trouwens vaak lastig te vinden.
Ik vind het trouwens wel een nieuwe discussie waard.
Is er ook aandacht voor de achtergrond van het slachtvee?
Dit vind ik dus ook. Mensen kunnen zich vreselijk druk maken om het voer dat ze hun hond geven maar als ik ze wijs op de herkomst van het gebruikte vlees, vallen ze stil. Dit is iets waar weinig mensen over na willen denken, helaas. Ik ben blij dat op dit forum blijkbaar wél aandacht voor is. Het is iets wat mij na aan het hart ligt. Het dierenwelzijn houdt niet op bij onze geliefde huisdieren...
Gebruikersavatar
Door Hitam
#64033
Bandit is klaar voor de verkoop. Moet nog wel geanalyseerd worden maar volgens mijn berekeningen zit alles er in. Verkrijgbaar in de smaken rund, kip, lam en binnenkort geit. Ook losse dingen als lamspens, runderpens en lamsbotten.
Voor de kat nog maar een smaak: rund en kip.
Alles biologisch: vlees, groente en (zilvervlies)rijst. Geen toevoegingen alleen maiskiemolie en een pietsie vis. Vis is ondermaatse bijvangst, zijn hele vissen, in plaats van visolie. Maiskiemolie is niet biologisch.

Verkrijgbaar in Amsterdam, Almere en Epe. Kan ook worden bezorgd op basis van kilometervergoeding vanaf Epe.
Website is nog niet klaar. Adres www.banditvoeding.nl

We gaan nu aan de slag om meer verkooppunten te organiseren. Maar daarvoor hadden we eerst een voorraadje nodig.
#64039
[quote="Hitam"]
O ja, ProefdierVrij komt volgende maand met een lijst van dierproefvrije voeders. Over diervriendelijk gesproken.
[/quote]

En ook dat is heel interessant. Ik houd dit forum in de gaten en hoop er hier meer over te vinden.
Door Lizzy
#64045
[quote="Hitam"]
Bandit is klaar voor de verkoop. Moet nog wel geanalyseerd worden maar volgens mijn berekeningen zit alles er in. Verkrijgbaar in de smaken rund, kip, lam en binnenkort geit. Ook losse dingen als lamspens, runderpens en lamsbotten.
Voor de kat nog maar een smaak: rund en kip.
Alles biologisch: vlees, groente en (zilvervlies)rijst. Geen toevoegingen alleen maiskiemolie en een pietsie vis. Vis is ondermaatse bijvangst, zijn hele vissen, in plaats van visolie. Maiskiemolie is niet biologisch.

Verkrijgbaar in Amsterdam, Almere en Epe. Kan ook worden bezorgd op basis van kilometervergoeding vanaf Epe.
Website is nog niet klaar. Adres www.banditvoeding.nl

We gaan nu aan de slag om meer verkooppunten te organiseren. Maar daarvoor hadden we eerst een voorraadje nodig.
[/quote]

Dank je Tannetje (dát is snel :D!). Laat je ons weten wanneer de website het ook doet?
Groetjes, Lizzy
Laatst gewijzigd door Lizzy op wo 10 mar 2004, 19:58, 1 keer totaal gewijzigd.
#64047
[quote="Hitam"]
We gaan nu aan de slag om meer verkooppunten te organiseren. Maar daarvoor hadden we eerst een voorraadje nodig.
[/quote]

Ach wat jammer. Ik had graag morgen een voorraad ingeslagen. Maar ja he, woon in Rotterdam... is er al enig idee wanneer dit voer in deze stad te krijgen zal zijn? Het klinkt echt ideaal...
Gebruikersavatar
Door Hitam
#64054
Geen idee. We doen ons best en ik houd jullie op de hoogte.
Overigens krijg ik nu door (ik lijk Jomanda wel) dat er ook bakjes gemalen kippenbotten met kippenvlees gemaakt gaan worden. Voor de honden die geen botten willen eten of eigenaren die dat niet durven te geven en die toch zelf willen fabrieken.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door