Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door tieneke
#658507
[quote="marja"]
Mijn verkoper weet dat ik ook nog brok geef!!
Dus die helpt me om dan een zo goed mogenlijke brok te zoeken ;)
Ik ben dus NIET tegen brok maar dan hoeft toch niet te betekenen dat ik niet kan barfen en kvv erbij?
[/quote]
Ik las pas dat 1 van jouw honden een steeds terugkomende oorontsteking heeft en je vraagt dan in dat topic(medisch) wat je hieraan kan doen,Lizzy zegt dan in haar antwoord dat je nooit meer 1 brokje moet geven want graan kan dit zeker wel eens in de hand werken.
Jouw antwoord is dan dat je inderdaad GEEN brokken meer gaat geven en dat je vriezer vol ligt met barfmateriaal!
Wat wil je nu precies?
Je vraagt iets en iemand neemt alle tijd om jou te helpen terwijl je het toch niet doet?
Als je op een ander rauwforum iets te horen krijgt wat je niet bevalt kom je er hier verder over zeuren.
Ga gewoon lekker die brokken voeren en klaag niet verder als die oorontsteking niet overgaat,brokken=graan=gist en een goede brok bestaat niet,zeg dat maar tegen die brokkenpiloot.
Door marja
#658511
[quote="tieneke"]
Ik las pas dat 1 van jouw honden een steeds terugkomende oorontsteking heeft en je vraagt dan in dat topic(medisch) wat je hieraan kan doen,Lizzy zegt dan in haar antwoord dat je nooit meer 1 brokje moet geven want graan kan dit zeker wel eens in de hand werken.
Jouw antwoord is dan dat je inderdaad GEEN brokken meer gaat geven en dat je vriezer vol ligt met barfmateriaal!
Wat wil je nu precies?
Je vraagt iets en iemand neemt alle tijd om jou te helpen terwijl je het toch niet doet?
Als je op een ander rauwforum iets te horen krijgt wat je niet bevalt kom je er hier verder over zeuren.
Ga gewoon lekker die brokken voeren en klaag niet verder als die oorontsteking niet overgaat,brokken=graan=gist en een goede brok bestaat niet,zeg dat maar tegen die brokkenpiloot.
[/quote]

Dag hoor............
Wat is dit nou weer voor kattig gedoe zeg, ik heb al vaker gezegd dat ik het niet kan betalen om ze 7 dagen per week kvv te geven, dus doe ik mijn best om het zo goed MOGENLIJK te doen...........
Volledig barf zou misschien goedkoper zijn of net zo duur als brok, maar ik kan nog niet aan goedkope adressen komen dus is barf nu ook redelijk duur voor mij.
Mijn honden wegen 60 en 70 kilo en dat eet dus nogal wat.
Laat mij nou maar lekker doen wat ik wil, doe ik toch wel.

Sorry hoor maar dat eeuwige gezeik over hoe vreselijk slecht je het wel niet doet als je brok geeft.........
Door marja
#658540
[quote="Tinker"]
Ik heb even zitten rekenen en je vertelde dat nu voor 4 euro per dag voor 1 hond aan kvv kwijt bent.Als je 1200 gram Smuldier zou voeren per dag voor 1 hond dan zou je dat maar € 1,77 per dag kosten.Niet dat ik je de Smuldier wil aanpraten maar omdat je het dus te duur vind om alle dagen kvv te voeren(en 4 eurie's per dag is ook van de gekke).
[/quote]

Ik heb hier het lijstevoor me liggen ;)
CB        tussen de 3.10 en 4.60    per kilo
bandit  tussen de 6.10 en 10.00  per kilo !! pfffff
bibi      vanaf  3.00 een kilo
Duck    vanaf  3.25 een kilo

Smuldier is inderdaad een heel stuk goedkoper dan ;)

Maar voor Zara moet ik dus iets anders gaan verzinnen want die eet geen kvv ::)
Door marja
#658573
[quote="202spots"]
Met iets anders er door ook nie?

[/quote]

Zoals?  door brokken doe je wel eens wat vlees, maar wat doe je door vlees? brokken ;D
Ik weet niet waarom ze het niet wil, de eerste twee weken at ze het wel, en met veel smaak!
En ineens was het over.........
Nou heeft ze dat met brokken dus ook, ze eet een paar maanden een merk en ineens moet ze het niet meer...........dus ander merk voor een paar maanden..........enz enz

Ik zit ineens te bedenken dat ik Rodi kan proberen, dat hebben ze vorig jaar een tijdje gegeten en dat vond ze toen lekker ;)
Door eefje
#658593
hoe lang wacht je af of ze het echt niet meer wil eten?
of haal je de dag dat ze het niet meer wil gelijk ander voer?
want ik zou gewoon eens volhouden met aanbieden van het voer ,ze gaat vast wel eten als ze echt honger krijgt.
Eet ze ook geen barf?

groetjes eefje
Door 202Spots
#658604
[quote="marja"]
Zoals?  door brokken doe je wel eens wat vlees, maar wat doe je door vlees? [/quote]

De helft of in ieder geval 'n gedeelte van de kvv vervangen door stukken vers vlees? kippenek,vleugel,karkas klein knippen en er door doen, verse vis in stukken er door doen, stukjes kopvlees er doorheen....genoeg mogelijk heden toch?

Of anders idd 'n vastendag inschakelen...
niet eten???? Bak weg halen...
Door marja
#658658
[quote="eefje"]
hoe lang wacht je af of ze het echt niet meer wil eten?
of haal je de dag dat ze het niet meer wil gelijk ander voer?
want ik zou gewoon eens volhouden met aanbieden van het voer ,ze gaat vast wel eten als ze echt honger krijgt.
Eet ze ook geen barf?

groetjes eefje
[/quote]

Je hebt gelijk hoor, ik weet hoe ik het zou MOETEN doen ;)
Maar waarom haar iets opdringen dat ze niet lekker vind? zie ik het nut niet van in.........
Barf eet ze wel, niet alles eend lust ze ook niet bv.
Door marja
#658659
[quote="202spots"]
De helft of in ieder geval 'n gedeelte van de kvv vervangen door stukken vers vlees? kippenek,vleugel,karkas klein knippen en er door doen, verse vis in stukken er door doen, stukjes kopvlees er doorheen....genoeg mogelijk heden toch?

Of anders idd 'n vastendag inschakelen...
niet eten???? Bak weg halen...

[/quote]

Het is nu eenmaal een pietlut als het om eten gaat.........
Ze neemt bv een grote hap, spuugt dat uit op de grond en gaat dan heel voorzichtig "scheiden" wat ze niet moet dat moet ze echt niet...........
Is al vanaf dag 1 dat we haar hebben
Gebruikersavatar
Door Dalmi
#658764
[quote="marja"]
Ik heb hier het lijstevoor me liggen ;)
CB        tussen de 3.10 en 4.60    per kilo
bandit  tussen de 6.10 en 10.00  per kilo !! pfffff
bibi       vanaf  3.00 een kilo
Duck     vanaf  3.25 een kilo

Smuldier is inderdaad een heel stuk goedkoper dan ;)

Maar voor Zara moet ik dus iets anders gaan verzinnen want die eet geen kvv ::)
[/quote]

Volgens mij klopt je lijstje niet helemaal. Bibi is een stuk goedkoper als je daar hebt staan. Alle smaken 2,30 per kilo.
Gebruikersavatar
Door Madera
#658829
[quote="Dalmi"]
Volgens mij klopt je lijstje niet helemaal. Bibi is een stuk goedkoper als je daar hebt staan. Alle smaken 2,30 per kilo.
[/quote]
ligt eraan als je het elders koopt dan in hoogvliet ben je duurder uit. (de verkoper, moet ook zijn reiskosten eruit halen)
Gebruikersavatar
Door Dalmi
#658918
[quote="*marianne*"]
ligt eraan als je het elders koopt dan in hoogvliet ben je duurder uit. (de verkoper, moet ook zijn reiskosten eruit halen)
[/quote]

Is dat zo? Nou, dan vind ik 70 ct op een kilo nog best veel.
Door *Natasja*
#658921
[quote="Dalmi"]
Is dat zo? Nou, dan vind ik 70 ct op een kilo nog best veel.
[/quote]

Het zijn natuurlijk niet alleen de reiskosten: tel ook de tijd die het kost om het op te halen in Hoogvliet én de tijd die de verkoper kwijt is aan de kopers aan de deur, en de kosten van de vriesruimte.
Gebruikersavatar
Door Dalmi
#658928
[quote="*Natasja*"]
Het zijn natuurlijk niet alleen de reiskosten: tel ook de tijd die het kost om het op te halen in Hoogvliet én de tijd die de verkoper kwijt is aan de kopers aan de deur, en de kosten van de vriesruimte.
[/quote]

Dat is mss wel zo. Maar vind het toch nog best veel. En tja, als ik de verkooppunten zie zitten dan is het ook niet aan de andere kant van Nederland ten opzichte van Hoogvliet.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door