Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door casangio
#59236
[quote="Breezer"]
Nou het ritme zit er nog niet helemaal in hier hoor! ;D
Vanmorgen wil ik Breezer eten geven, uuuuuuuuh volgens mij ben ik gister wat vergeten.....
Nu staat dus z´n bak met Duck op de verwarming en een kwijlende Breezer ervoor! Ik heb nu gelijk maar voor vanavond en morgen ook eruit gehaald en nu maar hopen dat ik het morgen niet vergeet.
[/quote]Hallo Breezer,
Natuurlijk wil ik geen kritiek hebben op jouw manier van voeren, maar zou je niet beter het diepvriesvoer van jouw hond op een natuurlijke wijze laten ontdooien?
Op deze manier kunnen zich hierin allerlei bacterien gaan vormen, vooral als het te warm mocht worden !
Groetjes
Gerard
Door Ineke
#59246
[quote="Alma + casangio"]
Op deze manier kunnen zich hierin allerlei bacterien gaan vormen, vooral als het te warm mocht worden !
Groetjes
Gerard
[/quote]

Zou dat echt zo hard gaan met die bacteriën?
Mijn idee is, dat je beter iets sneller kunt ontdooien met kortere tijd voor bacterie aanvallen, dan dat die bacteriën 12 uur lang de kans krijgen.
De binnenkant blijft dan wel langer bevroren als het op de aanrecht staat, maar de buitenkant is snel op kamertemperatuur en dus al snel vatbaar voor bacteriën.

En zijn (een klein beetje van) die bacteriën (als ze er dan al in zouden zitten) dan echt zo schadelijk? Een hond die rauw eet heeft toch een dusdanig zure maag dat bacteriën (bijna) geen kans krijgen?

Ik weet het ook niet hoor. Het is alleen maar mijn gedachte gang :)

In de zomer moet je trouwens wel uitkijken dat er geen vliegen bij het vlees kunnen komen. Je weet na een uutje met een vlieg erbij niet wat je ziet: HELEMAAL vol met vliegen eieren :o
Door qyan
#59252
[quote="Alma + casangio"]
[quote="Breezer"]
Nou het ritme zit er nog niet helemaal in hier hoor! ;D
Vanmorgen wil ik Breezer eten geven, uuuuuuuuh volgens mij ben ik gister wat vergeten.....
Nu staat dus z´n bak met Duck op de verwarming en een kwijlende Breezer ervoor! Ik heb nu gelijk maar voor vanavond en morgen ook eruit gehaald en nu maar hopen dat ik het morgen niet vergeet.
[/quote]Hallo Breezer,
Natuurlijk wil ik geen kritiek hebben op jouw manier van voeren, maar zou je niet beter het diepvriesvoer van jouw hond op een natuurlijke wijze laten ontdooien?
Op deze manier kunnen zich hierin allerlei bacterien gaan vormen, vooral als het te warm mocht worden !
Groetjes
Gerard
[/quote]

ik ben het ook weleens vergeten dat ik het op de kachel zette en qyan had daar echt geen hinder van hoor.
hij vond het geloof ik nog lekkerder als anders :P
Door sharpie
#59273
Ik zet het ook soms wel eens op de verwarming, als het nog te koud is of ik te laat ben geweest met eruit halen, ik heb er ook nog nooit problemen van ondervonden.
Liever niet natuurlijk, maar ik denk dat wolven in de natuur zelfs ook weleens half rottend vlees eten, dus een beetje op de kachel is denk ik zeker geen ramp ;)
en idd ze vinden het vaak lekker, omdat het sterker ruikt door de warmte denk ik.
Door SHIVA
#59312
Ik zet het voer ook wel eens op de kachel
niet dat het oververhit wordt maar dat het wel op kamertemperatuur is
en ze vinden het inderdaad erg lekker
kijk als je dit dagelijks doe is het een ander verhaal denk ik
maar zo af en toe kan toch geen kwaad
gr shiva
Door Ineke
#59321
Een konijn, hert, of ander wild wat wilde honden en wolven vangen is toch ook op lichaamstemperatuur?
een graad of 37/38/39?
Dat is toch ook warmer dan kamertemperatuur?

Onze honden leven allang niet meer in het wild, maar mij valt het wel op dat ze handwarm lekkerder vinden dan kamertemp.
Ze moeten natuurlijk niet hun bek verbranden ;D
Laatst gewijzigd door Ineke op za 28 feb 2004, 17:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Door magda
#60176
Waarom mag het vlees van en hond niet een beetje geadeld zijn, doen ze in de natuur ook en als het té vers is begraven ze het toch ook???
Mevr B.L. zegt dat groente en ander eten b.v. s zomers snel bederft zuur wordt,maar vlees zegt ze rijpt.
Een bewaar methode van haar is een groot diep gat graven onder een schaduwrijke boom en het vlees( ze heeft het hier over grote hoeveelheden voor kennels denk ik) er in leggen.
Diepgevroren vlees geven,maar dat doet niemand behalve de eskimo's, is zeer schadelijk.

Verder zou ik wel eens willen weten hoelang duurt het
ontgiftigen eigenlijk?

gr Magda
Door Ordell
#60534
Je kunt het vlees gerust ruim een dag voordat je het geeft uit de vriezer zetten. Maakt voor een hond inderdaad helemaal niets uit als het er al iets langer staat dan de aangegeven dag, ik heb het vaak zelfs een dag of 2 uit de koelkast staan. Ze vinden het heerlijk en ondervinden er geen problemen van.
Door Nelly
#60837
[quote="CaSanGio"]
[quote="Breezer"]
Nou het ritme zit er nog niet helemaal in hier hoor! ;D
Vanmorgen wil ik Breezer eten geven, uuuuuuuuh volgens mij ben ik gister wat vergeten.....
Nu staat dus z´n bak met Duck op de verwarming en een kwijlende Breezer ervoor! Ik heb nu gelijk maar voor vanavond en morgen ook eruit gehaald en nu maar hopen dat ik het morgen niet vergeet.
[/quote]Hallo Breezer,
Natuurlijk wil ik geen kritiek hebben op jouw manier van voeren, maar zou je niet beter het diepvriesvoer van jouw hond op een natuurlijke wijze laten ontdooien?
Op deze manier kunnen zich hierin allerlei bacterien gaan vormen, vooral als het te warm mocht worden !
Groetjes
Gerard
[/quote]Gerard, een hond kan echt wel tegen een paar bacterietjes hoor! En dat moet ook zo blijven. Laten we ze asjeblieft niet zo steriel gaan voeren en behandelen dat ze straks, net als kinderen, nergens meer tegen kunnen.
Door Breezer
#63285
Ik begin het eindelijk een beetje door te krijgen!!

Als m´n ontdooide voorraad op is, dan haal ik het voor twee dagen uit de vriezer. 6 plakken gaan in een voorraaddoos in de koelkast. 3 plakken in een boterhamzakje op het aanrecht zodat het sneller ontdooit voor de volgende ochtend en de andere 3 plakken gaan op elkaar gestapeld in een voorraad doos ook op het aanrecht.

Als ik dan ´s ochtends het vlees uit het boterham zakje geef is dat goed op kamer temperatuur. De plakken in de voorraad doos zijn dan in het midden nog bevroren dus ´s avonds goed ontdooid. Het spul wat ik dan in de koelkast heb staan is dan nog keihard bevroren op de randen na. En die haal ik voordat ik naar bed ga eruit om op kamer temp. te komen. Gaat perfect en Breezer heeft niet meer over gegeven omdat het nog te koud was.
Van de zomer moet ik maar weer wat anders gaan verzinnen, maar dan is het ook sneller ontdooit en op kamer temperatuur.

De visolie capsule doe ik voordat we gaan wandelen alsvast tussen het voer zodat ie kan weken, en als we dan terug komen is hij helemaal zacht en kan hem er zo door werken zodat hij ze er niet meer tussen uit vist.

Ik moet zeggen nu na 4 weken heb ik z´n vacht nog nooit zo mooi gezien. Als het zonnetje schijnt moet ik zowat een zonnebril opzetten voor alle schitteringen. En het allerbelangrijkste hij eet nog steeds met smaak!!
Door Helen
#63291
[quote="magda"]
Waarom mag het vlees van en hond niet een beetje geadeld zijn, doen ze in de natuur ook en als het té vers is begraven ze het toch ook???
Mevr B.L. zegt dat groente en ander eten b.v. s zomers snel bederft zuur wordt,maar vlees zegt ze rijpt.
Een bewaar methode van haar is een groot diep gat graven onder een schaduwrijke boom en het vlees( ze heeft het hier over grote hoeveelheden voor kennels denk ik) er in leggen.
Diepgevroren vlees geven,maar dat doet niemand behalve de eskimo's, is zeer schadelijk.

Verder zou ik wel eens willen weten hoelang duurt het
ontgiftigen eigenlijk?

gr Magda


[/quote]

Ik denk niet dat bevroren vlees schadelijk is Magda. Lonsdale antwoorde op dezelfde opmerking op dogread. Dat met alle respect voor JdbL en haar voermethodes zij echter geen DA is en er absoluut geen bewijs is dat bevroren vlees schadelijk is. Niet alleen poolwolven eten zeer regelmatig bevroren vlees, maar ook wolven op andere continenten in de winter zullen regelmatig van een bevroren karkas eten zonder er schade aan te ondervinden.

groetjes Helen
Gebruikersavatar
Door sylvia
#63449
Die schilfers kunnen ook heel goed gewoon huidtalg zijn.
Mijn honden hebben eigenlijk nooit last van schilfers omdat ze altijd 1 x per week gewassen en gefohnd worden.De drie dames zijn kortgezet en gaan dus ook niet meer iedere week in bad en voilla ze hebben nu ook schilfers.Toen ik ze in bad deed heb ik ze goed laten weken en 4 keer gewassen om de talg in 1 keer los te krijgen.Talg laat namelijk zeer moeilijk los.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door