Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

#574027
In de bar zal ik even schrijven hoe het gaat met de Berner, maar ik heb nog even een vraagje.

De collega wil wel vers voer proberen voor haar hond, die eet nu van die dure da brokken, speciaal voor grote honden met HD/ED.

Wat kan ik de collega het beste adviseren, welk merk kvv en misschien nog iets homeopatisch ter ondersteuning???

Heel graag jullie adviezen, want ik wil haar graag goed voor kunnen lichten, alvast bedankt!!
#574036
Ik zou zelf een versvlees geven dat gemalen bot bevat. Dat zijn volgens mij: Bandit, Bibi, Carnibest, Duck, Energique, Lupo, Prins. Dat zijn behoorlijk wat merken, waar ze uit kan kiezen, kan ze verder nog kijken wat het gemakkelijkst verkrijgbaar is en wat het best past bij haar portomonee.

Verder zou ik glucosamine/chondroitine aan willen raden. En visolie. Qua homeopathie is DysplaVetsem van VSM te proberen.
#574061
Oke, nog wel heel wat keus dus gelukkig, er is vast wel wat in haar buurt te krijgen.

En de glucosamine/chondroitine, is dat bij bv de Tuinen verkrijgbaar, en is het in capsules of zijn het tabletten of los poeder?? En wat voor dosering zal de berner moeten hebben (ongeveer)??
En kan ze voor de visolie van die capsules gebruiken? En hoeveel??

Sorry voor de vragen :-[
#574132
[quote="amber13"]
Oke, nog wel heel wat keus dus gelukkig, er is vast wel wat in haar buurt te krijgen.

En de glucosamine/chondroitine, is dat bij bv de Tuinen verkrijgbaar, en is het in capsules of zijn het tabletten of los poeder?? En wat voor dosering zal de berner moeten hebben (ongeveer)??
En kan ze voor de visolie van die capsules gebruiken? En hoeveel??

Sorry voor de vragen :-[
[/quote]

Ja hoor, glucosamine/chondroitine is bij de tuinen verkrijgbaar, geloog in capsule vorm, ook Carnibest verkoopt het onder de naam Glucobest, dit is poeder.

En voor de visole kan ze inderdaad die capsules gebruiken.
#574288
Ik heb ook een berner die zogezegd ED/HD had en dat het volgens de da van de dierenkliniek kwam door carnibest en barf, ik moest ook speciale brokken geven. Hij heeft de elleboog geopereerd op 6 maand (wat niet nodig was) en zou dan nog eens die heupen opereren. Dat was een dierenorthopeed. Ik ben naar mijn gewone da geweest die zei dat die hond niets mankeerde aan de heupen en het eten er niets doe deed. Volgens mijn da was het alleen groeipijn en hij zei dat voor 18 maanden niet mag geopereerd worden. Ik geef nu verder carnibest, soms barf en hij krijgt iedere dag glucobest. Hij is ondertussen meer dan een jaar en alles gaat prima.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door