Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Magic
#532443
Mij is verteld dat als je lang (er) laat drinken de moedermelk vetter word en de pups diarhee kan krijgen van alleen moeder melk.
Dat het een soort van natuurlijk fenomeen is het wat vetter worden van de melk dat helpt om de puppen over te laten schakelen naar vast voedsel ?

Hebben jullie daar ook van gehoort of zelf mee gemaakt?
Laatst gewijzigd door Magic op di 18 apr 2006, 20:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#532510
[quote="Magic"]
Mij is verteld dat als je lang (er) laat drinken de moedermelk vetter word en de pups diarhee kan krijgen van alleen moeder melk.
Dat het een soort van natuurlijk fenomeen is het wat vetter worden van de melk dat helpt om de puppen over te laten schakelen naar vast voedsel ?

Hebben jullie daar ook van gehoort of zelf mee gemaakt?
[/quote]

Nee, ik heb hier nog nooit meegemaakt dat ze van de moedermelk aan de diarree gingen. Heb zelfs pups gehad (die bleven) die wel tot 10 weken nog af en toe een slobber bij moeder haalde.
Gebruikersavatar
Door sylvia
#532614
[quote="Magic"]
Mij is verteld dat als je lang (er) laat drinken de moedermelk vetter word en de pups diarhee kan krijgen van alleen moeder melk.
Dat het een soort van natuurlijk fenomeen is het wat vetter worden van de melk dat helpt om de puppen over te laten schakelen naar vast voedsel ?

Hebben jullie daar ook van gehoort of zelf mee gemaakt?
[/quote]

Dat is dus een broodje aap verhaal de vetste melk is de eerste melk. Ik heb wel pups die tot 10 12 weken nog wel melk drinken ook al is het nog maar 1 x per dag.
Door Magic
#532681
De fokker bedoelde dat als de pups 4/5/6 weken zijn en alleen nog dronken dus geen ander voedsel krijgen aangeboden .
Dat de moedermelk veranderd op die leeftijd van samestelling zodat het eten van vast voedsel beter door de pups lichaam geacepteerd word
Gebruikersavatar
Door sylvia
#533014
[quote="Magic"]
De fokker bedoelde dat als de pups 4/5/6 weken zijn en alleen nog dronken dus geen ander voedsel krijgen aangeboden .
Dat de moedermelk veranderd op die leeftijd van samestelling zodat het eten van vast voedsel beter door de pups lichaam geacepteerd word
[/quote]
Dat lijkt me stug want als je als fokker geen voeding verstrekt aan de pups dan gaat de moeder hond haar eten opgeven en die wacht niet zolang met opgeven als het goed is.
Door Jesse1
#533881
Ik wil het ook zo lang mogelijk uits tellen met vast voer, ze zijn nu 2 1,2 week en moeders heeft nog genoeg dus hoop dat het zo blijft voorlopig minimaal nog 1 1,2 week dan maar als het nog iets langer kan ook graag ;D
Bij mij gaan ze trouwens gewoon meteen Carnibest puppy krijgen.
groetjes miranda
Door danielle1980
#541703
na alle problemen van t nest bleek essie heeel veel melk te hebben. :D ;)

we gaven dus rond 3 weken eerst zelf melk, maar weer mee gestopt toen bleek dat ze nog heel veel melk had.
ik ben 2 keer per dag wat tartaar gaan geven, verder dronken ze bij mams nog.
op ruim 4 weken ben ik 2 dagen pupymelk( toch opmaken :-[ ) met wat vlees erdoor gaan geven.
toen cb 5 keer per dag maar echt kleine hoeveelheid.
bij 5 weken ben ik pas echt 5 maaltijden gaan geven op t gewicht dat ze wogen.

mijn pups hebben allemaal tot ze weggingen ( 10-12 weken ) ook bij essie gedronken nog, zeker 3 keer.
onze eigen pups hebben tot ong 16 weken gedronken, toen was t klaar vond essie.
Door Jesse1
#542275
Inmiddels zijn onze kleine bengels 4 1/2 week oud en krijgen ze sinds het weekend CB. eerst hele kleine beetje ieder in een eigen bakje, ze aten het niet van harte, nu doe ik het op 1 schoteltje en nu gaan ze goed eten maar ook omdat ik merk dat Jesse nu veel minder melk is gaan geven, haar uiers slinken ook al een heel end. Vanaf dag 1 CB was hun ontlasting mooi van kleur en structuur dus het gaat toppie ze groeien nog enorm.

dit zijn ze van gisteren

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

groetjes miranda
Door Lizzy
#542313
Ach wat een lieffies! Ze groeien zeker mooi zeg! Ze zien er prachtig uit! LEUK!
Gebruikersavatar
Door sylvia
#542407
Ahhh wat een poepies, ze zien er erg goed uit hoor :D
Gebruikersavatar
Door Nitus
#544337
Ahhh, wat een droppies! :-* Wat fijn dat het zo goed gaat! :D
Door Truus
#544340
Wat een lieve pupjes :D, daar word ik helemaal hebberig van. Er kan er nog wel eentje bij !
Door Laura2004
#544461
Wat een scheetjes :-* Ze zien er prachtig uit zeg! :-* En ook ik word daar hebberig van!
Door charmed
#592694
Ik zat mij altijd al af te vragen hoe ze dat deden met spenen.

Interessant

Gr. jacqueline

[quote="Lizzy"]
Ik fok geen honden. Maar Ian B. raadt het absoluut af om voor 4 weken vlees te geven. Julliette de Bairaclib Levy raadt het helemaal af om voor 4 weken vlees te geven.

Julliette schrijft (korte samenvatting): "tot de grootste vergissingen die men in het westen bij het spenen van honden (en van kinderen) begaat, behoort de haast die men maakt met het voorzetten van vast voedsel. Degene die gezonde welpen wil hebben, moet het spenen zo langzaam en geleidelijk mogelijk doen plaats vinden, aangezien de natuur de magen en ingewanden van jonge vleeseters er niet op heeft ingericht voor de vierde week iets anders dan melk te verteren. Zet men de welpen voor de vierde week de gebruikelijke brei voor, die gewoonlijk stijfselig is door de uitgemalen en uitgebuilde graanproducten die hij bevat, dan verteren ze dit voedsel tot op zekere hoogte inderdaad, maar tegelijkertijd worden maag en darmen uitgerekt, ontwikkelt zich te veel zuur en wordt het spijsverteringsapparaat met teveel slakken belast, zodat alle voorwaarden geschapen worden voor de ontwikkeling van wormeieren, streptococcen en hondenziekte. Speen de welpen in de derde of vierde week op rauwe geitenmelk of koemelk - geitenmelk verdient de voorkeur - die verdikt is met honing en voeg om de voedingswaarde nog te vergroten een zekere hoeveelheid bastmeel van gladde olm toe. Melk kan slechts als een volwaardige voeding worden beschouwd, als hij afkomstig is van gezonde koeien of geiten, en rauw, dat wil zeggen zonder aan verhitting blootgesteld, worden toegediend. Voor zuivere rauwe melk bestaat derhalve geen vervangingsmiddel. In de vijfde week begint men dan ook rauw vlees te geven. Het vlees moet lichtverteerbaar gemaakt worden maar NIET DOOR KOKEN. Het vlees moet een tijdlang hbben gehangen, todat het zacht is, en de eerste tijd mag men slechts mager vlees voeren".
[/quote]
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door