Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door roger
#46680
<<Ik wissel gewoon dikwijls van brok omdat ik ook niet iedere dag hetzelfde voedsel eet. <<


Stig, ik denk dat de basisproducten van de meeste brokken hetzelfde zijn, sterker nog dat ze van hetzelfde bedrijf komen en dat ze zelfs in hetzelfde fabriek geproduceerd worden, dus das geen argument om af te wisselen van brok.
Door Nephilim
#46682
[quote="meesmerel1"]
Ik lees er wel graag over...en leer er zeker van! Er is zoveel info op internet!
Ik lees bijv. graag de ingredientenlijst op mijn zak brood...
[/quote]
ik heb toch niet gezegd dat ik dat niet graag doe ??

Maar mocht iemand bv. beweren dat bv. m'n tandpasta van Colgate een bepaald gif bevat, of dat ik er onvruchtbaar kan van worden, zal ik wel op zoek gaan om uit te vissen of dit waar is of niet. En dat is nu net wat gebeurde met die hondenbrokken...
Door meesmerel1
#46686
maar denk jij dan dat conserveringsmiddelen goed voor je zijn?

Teveel graan is voor een mens ook niet best en wij zijn omnivoor, dus het kan nooit echt super zijn voor je hond. Ongefundeerde brullen van hard-liner-barfers..tja..kan me voorstellen dat je daar info over zoekt, maar zeker niet iedereen is zo!
Door Nephilim
#46689
[quote="roger"]

<<Ik wissel gewoon dikwijls van brok omdat ik ook niet iedere dag hetzelfde voedsel eet. <<


Stig, ik denk dat de basisproducten van de meeste brokken hetzelfde zijn, sterker nog dat ze van hetzelfde bedrijf komen en dat ze zelfs in hetzelfde fabriek geproduceerd worden, dus das geen argument om af te wisselen van brok.
[/quote]
Ik wil gewoon wat variatie geven, da's al. ik zal toch zelf wel weten waarom ik dikwijls verander van brok?

M'n volkorenbrood, bruin brood, meergranenbrood, koekebrood, suikerbrood, pistolets, eierkoeken, croissants, ... komen ook van bij dezelfde bakker hoor, maar daar zitten toch ook verschillende producten in, en dat brengt toch ook variatie in mijn voeding?
Door Lizzy
#46690
[quote="Nephilim"]
[quote="meesmerel1"]
Ik lees er wel graag over...en leer er zeker van! Er is zoveel info op internet!
Ik lees bijv. graag de ingredientenlijst op mijn zak brood...
[/quote]
ik heb toch niet gezegd dat ik dat niet graag doe ??

Maar mocht iemand bv. beweren dat bv. m'n tandpasta van Colgate een bepaald gif bevat, of dat ik er onvruchtbaar kan van worden, zal ik wel op zoek gaan om uit te vissen of dit waar is of niet. En dat is nu net wat gebeurde met die hondenbrokken...
[/quote]Ja klopt. Waarom denk je dan dat honden vroegtijdig overlijden aan ziektes als kanker? Mmm, misschien toch verstandig om eens wat onderzoek te gaan doen....

Want weet je, ik geef maar 1 voorbeeldje (tis dat je over kappers begint): gebleken is dat de donkere haarverf die vroeg werd gebruikt door kappers wel non-hodgkin (kanker) heeft veroorzaakt bij honderden (vooral) vrouwen. Deze vrouwen zijn nu tussen de 65 en 75 jaar. Ik bedoel maar.

Enne, nu blijkt dat die grote hoeveelheden fluor in tabletten, water en tandpasta ook kankerverwekken waren.... Voor veel mensen komt deze ontdekking te laat. Misschien kan het geen kwaad om wat kritischer te zijn en je niet door de eerste beste multinational tegen de muur te laten lullen....
Laatst gewijzigd door Lizzy op vr 30 jan 2004, 16:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Door roger
#46691
<<Ik wil gewoon wat variatie geven, da's al. ik zal toch zelf wel weten waarom ik dikwijls verander van brok?<<

je geeft op die manier niks variatie.
de basisproducten van alle brokken zijn hetzelfde, en dat is heel wat anders dan dat voorbeeld van die bakker die je aanhaald.
Door Paul_Barte
#46692
Nee!!! Er zit absoluut GEEN variatie in.

Je eet graan, graan en graan m.a.w. koolhydraten, koolhydraten en koolhydraten.....net als in een brok trouwens.

Je voorbeeld is verbluffend :-X

Met koolhydraten kan een hond dus helemaal niets (behalve dik worden en diverse problemen krijgen zoals huidproblemen).
Door meesmerel1
#46694
over chemische stoffen deze link:

http://www.greenpeace.org/international ... gn_id=3941

Ok, Greenpeace is wat opruiend, maar ze doen wel degelijk onderzoek naar dit soort dingen...

Er zit al zoveel rotzooi in alles, dan kan je toch maar beter zo min mogelijk ervan consumeren?
Ik vraag me altijd af of er vroeger ookal zoveel mensen waren met kanker...onze voeding is óók sterk veranderd de laatste jaren (net als die van de hond)...maar de effecten zijn (behalve overgewicht) nog niet aangetoond of toegeschreven aan die verandering...(behalve een paar uitzonderingen, zoals Lizzy noemt)

Hopelijk komen ze het eens te weten...en is het dan niet te laat...
Laatst gewijzigd door meesmerel1 op vr 30 jan 2004, 16:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Door roger
#46696
<<=Paul_Barte link=board=5;threadid=2081;start=150#msg46692 date=1075475285]
Nee!!! Er zit absoluut GEEN variatie in.

Je eet graan, graan en graan m.a.w. koolhydraten, koolhydraten en koolhydraten.....net als in een brok trouwens.

Je voorbeeld is verbluffend :-X

Met koolhydraten kan een hond dus helemaal niets (behalve dik worden en diverse problemen krijgen zoals huidproblemen).
<<

Paul,,,,,,,,,,,,,,, :D :D :D :D :D :D

zijn voorbeeld is niet alleen verbluffend maar bewijst gewoon dat ie er totaal niks van afweet en er ook niks van wil afweten.

Hier steek ik verder geen tijd meer in.

Gr.
Roger.
Laatst gewijzigd door roger op vr 30 jan 2004, 17:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door sylvia
#46698
[quote="Nephilim"]
[quote="meesmerel1"]
Ik lees er wel graag over...en leer er zeker van! Er is zoveel info op internet!
Ik lees bijv. graag de ingredientenlijst op mijn zak brood...
[/quote]
ik heb toch niet gezegd dat ik dat niet graag doe ??

Maar mocht iemand bv. beweren dat bv. m'n tandpasta van Colgate een bepaald gif bevat, of dat ik er onvruchtbaar kan van worden, zal ik wel op zoek gaan om uit te vissen of dit waar is of niet. En dat is nu net wat gebeurde met die hondenbrokken...
[/quote]

alleen als dat bericht over die colgate hardnekkig terug blijft komen neem je dan niet uit voorzorg liever zendium
of parodontax
Gebruikersavatar
Door sylvia
#46700
[quote="meesmerel1"]
over chemische stoffen deze link:

http://www.greenpeace.org/international ... gn_id=3941

Ok, Greenpeace is wat opruiend, maar ze doen wel degelijk onderzoek naar dit soort dingen...

Er zit al zoveel rotzooi in alles, dan kan je toch maar beter zo min mogelijk ervan consumeren?
Ik vraag me altijd af of er vroeger ookal zoveel mensen waren met kanker...onze voeding is óók sterk veranderd de laatste jaren (net als die van de hond)...maar de effecten zijn (behalve overgewicht) nog niet aangetoond of toegeschreven aan die verandering...(behalve een paar uitzonderingen, zoals Lizzy noemt)

Hopelijk komen ze het eens te weten...en is het dan niet te laat...



[/quote]
Marije hierin heb je ook helemal gelijk,omdat er in Nederland ook steds meer fabrieksvoer wordt gegeten heeft het voedingsbureau holland ook aan de bel getrokken.De vezekeringsmaatschappijen zijn het ook een beetje zat dat uitbetalen om dat mensen ongezond eten,en nu is er een offensief bezig om nederlanders weer kennis te laten maken met gezonde verse voeding,ik bedoel .............zie het verband.
Door Nephilim
#46701
wat is variatie?
Bruin brood, wit brood, suikerbrood, croissants, ... zijn toch allemaal variaties van graanproducten?

tjonge jonge, en dat om te verklaren waarom ik soms wissel van brokken....

gewoon omdat m'n hond niet altijd dezelfde soort brokken zou eten, en ik dus wat variatie wil geven in brokken, die onderling toch wel zullen VARIËREN van smaak, samenstelling, ... zeker?

Ik varieer ook soms van soorten tandpasta. Soms colgate, sensodyne, ... U gaat dus ook beweren dat ik m'n tandpasta dus eigenlijk niet varieer zeker, omdat het allemaal tandpasta is??

pffffff
Laatst gewijzigd door Nephilim op vr 30 jan 2004, 16:27, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door chooky
#46702
Lees de "new diet revolution" van Atkins maar eens.
Hij legt verbanden tussen toegenomen koolhydraatconsumptie, en dan vooral suiker en veel meer graan, en onder andere suikerziekte, hartkwalen, vetzucht.
Ook frappant om te lezen dat er bevolkingsgroepen zijn die tot op het moment van introductie van suiker geen of nauwelijks suikerziekte kenden en ook geen chronisch overgewicht.
Waar lijkt dit op?
Door Lizzy
#46704
[quote="sylvia"]
[quote="Nephilim"]
[quote="meesmerel1"]
Ik lees er wel graag over...en leer er zeker van! Er is zoveel info op internet!
Ik lees bijv. graag de ingredientenlijst op mijn zak brood...
[/quote]
ik heb toch niet gezegd dat ik dat niet graag doe ??

Maar mocht iemand bv. beweren dat bv. m'n tandpasta van Colgate een bepaald gif bevat, of dat ik er onvruchtbaar kan van worden, zal ik wel op zoek gaan om uit te vissen of dit waar is of niet. En dat is nu net wat gebeurde met die hondenbrokken...
[/quote]

alleen als dat bericht over die colgate hardnekkig terug blijft komen neem je dan niet uit voorzorg liever zendium
of parodontax
[/quote]nope, hij krijgt liever eerst zelf wortelrot want dAn is het bewezen he... ;D
Door Semr@
#46705
[quote="Lizzy"]
[quote="sylvia"]
[quote="Nephilim"]
[quote="meesmerel1"]
Ik lees er wel graag over...en leer er zeker van! Er is zoveel info op internet!
Ik lees bijv. graag de ingredientenlijst op mijn zak brood...
[/quote]
ik heb toch niet gezegd dat ik dat niet graag doe ??

Maar mocht iemand bv. beweren dat bv. m'n tandpasta van Colgate een bepaald gif bevat, of dat ik er onvruchtbaar kan van worden, zal ik wel op zoek gaan om uit te vissen of dit waar is of niet. En dat is nu net wat gebeurde met die hondenbrokken...
[/quote]

alleen als dat bericht over die colgate hardnekkig terug blijft komen neem je dan niet uit voorzorg liever zendium
of parodontax
[/quote]nope, hij krijgt liever eerst zelf wortelrot want dAn is het bewezen he... ;D
[/quote]

;D ;D ;D ;D ;D
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door