Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door charmed
#514573
Pro biotica heb ik ook al eens op advies van een arts gegeven hoor ;)

Maar gelijk heb je. Te veel uitproberen is ook niet goed.

Een arts raadplegen kan geen kwaad. Hoop dat je vind wat er aan de hand is. Er is niets zo erg als niet weten wat er met je hond aan de hand is. Weet er zelf over mee te praten

[quote="sparkybranca"]
Dat heb ik idd nog niet geprobeerd maar ik ben naar mijn idee al zoveel aan het uitproberen geweest op mijn hond dat ik nu liever samen met een arts op zoek ga naar de oorzaak i.p.v. weer wat op de gok uit te gaan proberen.
Maar bedankt voor de tip, ik zal hem zeker in gedachten houden :).
[/quote]
Door sparkybranca
#514590
>:( >:( >:( >:( >:(
Zojuist nog even een zwaar frustrerend telefoontje gehad met de dierenarts......
Ik vermoed dus dat Sparky ICC heeft, Ideopatische Chronische Colitis. Een van de oorzaken daarvan kan wormen zijn.
Ik heb totaal niet het idee dat dat de oorzaak is, toen ik wel 4x p/j ontwormde had hij dezelfde klachten, maar ik wil toch dat mijn hond worm-vrij is (voor zover dat bestaat) voor ik mijn man een dag vrij laat vragen en naar Dodewaard laat rijden om te horen dat de hond wormen heeft ::).
Afijn......waarom ik ontlastingonderzoek wilde en niet gewoon Drontal gaf. Omdat de hond toch al last heeft van zijn darmen en ik niet onnodig wil ontwormen was mijn antwoord. Volgens hen geeft dat helemaal niks want Drontal is 1 van de minst belastende ontwormingsmiddelen en kan geen kwaad. Maar als ik perse mestonderzoek wilde, dan kon het wel. Nou meen ik hier ergens gelezen te hebben dat je dan voor meerdere dagen moet bewaren maar ook dat doen ze niet. Ik kan van 1x poep meenemen en dan doen ze eieren onderzoek en ik kon laten kijken voor chialia/kialia (?????) of zoiets. Maar ik las ook dat er maar 1x in de zoveel tijd eitjes afgezet worden dus die kun je dan missen. Wie weet hier meer van?

Ik vertelde dat ik vermoedde dat ICC de oorzaak was. Er werd geeneens gevraagd waarom ik het dacht dus dat vertelde ik maar ongevraagd maar geen enkele reactie.
En ja hoor: mevrouw wat voert u de hond. Ik kon beter hypo-allergene brokken gaan voeren om een eventuele voedselallergie op te sporen. Ik vertelde geen brokken te willen voeren. Waarom niet? (zucht.......) Omdat ik denk dat vers gezonder is. Ja maar zo kunnen we er niet achter komen of de hond een voedselallergie heeft.
Ik weer: ja maar ik denk niet dat dat het is. Antwoord: maar zo komt u daar ook nooit achter.
AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAHHHHHHHHHHHHHHHHHHH
Ik werd helemaal gefrustreerd van het telefoontje!!!!!!!! Zo bleef het maar doorgaan he! Heb op een gegeven moment zelfs gezegd: laat maar even nu, ik vraag wel aan de homeopaat wat ik het beste kan doen.
Wat een berg onbegrip!!!!!!! Het hele gesprek ging volledig langs elkaar heen ::) Men bleef heel netjes en beleefd maar ik VOELDE dwars door de telefoon dat ik eigenwijs en dom gevonden werd.

OK.....alleen het schrijven erover lucht al wat op ;D.
Nou zal een begrijpelijke reactie zijn: wat doe je daar nog, maar ik heb geen rijbewijs, mijn man wel maar die is pas na zevenen thuis uit zijn werk, en ik vermoed dat als ik een andere Schiedamse dierenarts neem, ik tegen precies dezelfde muur aan zal lopen.
Ach ja.....we modderen voort.......ergens vind ik het toch van de gekke dat ik met de hond naar een arts in Dodewaard moet en het niet gewoon met mijn d.a. op kan lossen maar ja....ik hoop echt dat er straks wat uit komt rollen.
Door Mevroi Kruim
#514896
Ik voel echt met je mee, zooooooo frustrerend dat soort mensen!
En hoezo kun je op vers niet kijken of het een voedselallergie is? Hoe dom kun je wezen?
Een eliminatie-dieet is op vers juist veel precieser samente stellen dan met brok, omdat je daarbij nooit weet wat er nou echt in zit.

Oja, die wormen, was dat misschien giardia? Er zijn een aantal mensen op BP die daar uitgebreid ervaring mee hebben. Zoek maar eens.
Laatst gewijzigd door Mevroi Kruim op ma 20 mar 2006, 21:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Door sparkybranca
#514978
[quote="Kruimel"]
Ik voel echt met je mee, zooooooo frustrerend dat soort mensen!
En hoezo kun je op vers niet kijken of het een voedselallergie is? Hoe dom kun je wezen?
Een eliminatie-dieet is op vers juist veel precieser samente stellen dan met brok, omdat je daarbij nooit weet wat er nou echt in zit.

Oja, die wormen, was dat misschien giardia? Er zijn een aantal mensen op BP die daar uitgebreid ervaring mee hebben. Zoek maar eens.
[/quote]

Ja dank je het was idd giardia. Ik had er nog nooit van gehoord. Heb het idd nagezocht en ben alleen maar bozer geworden......waarom bieden ze pas aan op giardia te testen als ik zelf aankom met het idee van een mest-onderzoek ??? Waarom is het blijkbaar zelfs al moeilijk z'n stront op wormen en parasieten te laten onderzoeken ???
En maar blijven proberen die hypo-allergene brokken door m'n (hond z'n) strot te rammen.
Ik geloof wel dat ze zelf overtuigd zijn dat ze goed zitten en dat het geen kwade wil is maar dat maakt het niet minder frustrerend. Ben er al zodanig klaar mee dat wat mij betreft er ook in Dodewaard iets lulligs als wormen of parasieten uit mag komen, wat mijn dierenarts heel makkelijk zelf had kunnen constateren.
Hopelijk mag ik voor eventueel mestonderzoek gewoon naar de WHG-kliniek in Rotterdam (daar zit geen homeopaat helaas), scheelt ons weer een reisje en mijn man een vrije dag.
Door Lizzy
#515002
Giardia is bij mijn weten niet goed vast te stellen zonder een speciale test. Giardia roei je ook niet uit met een normale ontwormingskuur.

Helen schrijft daar over in dit topic: http://www.barfplaats.nl/forum/viewforu ... #msg499411

(over giardia, microscooponderzoek en de ELISA test die als enige 100% betrouwbaar is bij de vaststelling van giardia).
Door sparkybranca
#515047
[quote="Lizzy"]
Giardia is bij mijn weten niet goed vast te stellen zonder een speciale test. Giardia roei je ook niet uit met een normale ontwormingskuur.

Helen schrijft daar over in dit topic: http://www.barfplaats.nl/forum/viewforu ... #msg499411

(over giardia, microscooponderzoek en de ELISA test die als enige 100% betrouwbaar is bij de vaststelling van giardia).
[/quote]


Dank je, ik had het idd. al gelezen toen ik giardia ingevoerd had in de zoekfunctie. Ik verbaas me er echt over dat veel dierenartsen blijkbaar zelfs geen goed mestonderzoek (willen?) doen. Ik lees me 3 slagen in de rondte en m'n kop tolt van de info, tuurlijk doe ik dat graag voor mijn hond maar het zou toch niet NODIG moeten zijn? Wie is hier nou de d.a.? Ik toch niet?
Maar laat ik er maar over ophouden haha slecht voor je hart en tis nou eenmaal zo ;)

En 't zit Sparky niet mee.......die heeft nou ook nog eens soepogen. Geen groot drama ofzo maar 't geeft wel aan dat z'n conditie niet top is.
Door Femke
#515858
nou ik vind dat je als huisdiereneigenaar best kritisch mag zijn, en je best mag verdiepen in verzorging en voeding, maar bij sommige DA's is het inderdaad wel erg extreem. Ik kan me voorstellen dat je er gefrustreerd van bent..........
Door sparkybranca
#516003
[quote="Femke"]
nou ik vind dat je als huisdiereneigenaar best kritisch mag zijn, en je best mag verdiepen in verzorging en voeding, maar bij sommige DA's is het inderdaad wel erg extreem. Ik kan me voorstellen dat je er gefrustreerd van bent..........


[/quote]

Ja uiteraard, is altijd goed je ergens in te verdiepen! Maar ik lees dingen die dierenartsen zelf schijnbaar niet eens weten, ik vind het toch een rare gang van zaken dat je NB de dierenarts het uit moet gaan leggen ???
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door