Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Jolly
#503446
[quote="Elmo"]
Dank voor jullie complimenten!

Volgende week moet ze voor haar laatste inenting en ik ga eens kijken wat de DA zegt. Las de topic hierover en ben benieuwd wat die zegt (ik ga toch wel over op kvv).

Afbeelding
[/quote]

oww wat een scheetje die Elmo, wat een lekker bekkie.

Je Da, zal gaan flippen en zeggen dat vlees slecht is en dat ze te korten krijgen en zelfs agressief ervan worden.
Dit is allemaal onzin, mar dan weet je wel alvast wat je kan verwachten, 9 van de 10 Da's zijn tegen rauwe verse vlees voedingen. Barf kennen ze al helemaal niet.
Door Laura2004
#503483
[quote="Elmo"]
Dank voor jullie complimenten!

Karin, ik ga nu zeker nadenken om meerdere dagen KVV in te voeren. Ik heb je site bekeken en was onder de indruk. Elmo gaat goed qua groei en eten, maar het invoeren van meer vers vlees dagen komt nu echt wel bij me op.

Volgende week moet ze voor haar laatste inenting en ik ga eens kijken wat de DA zegt. Las de topic hierover en ben benieuwd wat die zegt (ik ga toch wel over op kvv).

Afbeelding
[/quote]
Ik kan je wel vertellen wat je DA zegt. Je DA gaat zeggen dat het het slechtste is wat je je hond kan geven en dat je je hond gewoon brokken moet geven etc.
DA (de meesten) staan ontzettend negatief tegenover versvlees en BARF, een DA weet alles over medische zaken, maar is geen voedingsdeskundige. En ze worden ook nog gesponsoord door brokkenfabrikanten. En misschien dat jou DA heel anders is en heel positief tegenover vers staat dat kan natuurlijk ook, maar ik zou heel erg verbaasd zijn als dat het geval is. ;)
Door Valerie*
#503519
ik zei ook ik ga 3 dagen brokken, 3 vers, en 1 barf..

vanaf het moment dat ik vers gaf heb ik meteen de brokken de deur uit gepleurt..

mijn tyssie is ook nog in de groei.. en heeft net een flinke groeispurt achter de rug (hij is een bull terrier.. die wordt niet zo groot als de jouwe hahaha)

en ik ben ook zeer positief over vers vlees.. en het is ook nog eens leuk om zelf samen te stellen.. als je je hondje ziet genieten ben je zelf ook meteen gelukkig ;D
Door Laura2004
#504230
[quote="SuperTyson"]
ik zei ook ik ga 3 dagen brokken, 3 vers, en 1 barf..

vanaf het moment dat ik vers gaf heb ik meteen de brokken de deur uit gepleurt..

mijn tyssie is ook nog in de groei.. en heeft net een flinke groeispurt achter de rug (hij is een bull terrier.. die wordt niet zo groot als de jouwe hahaha)

en ik ben ook zeer positief over vers vlees.. en het is ook nog eens leuk om zelf samen te stellen.. als je je hondje ziet genieten ben je zelf ook meteen gelukkig ;D
[/quote]
En je loopt ook nog de kans dat als je je hond kvv gaat geven dat hij als hij dat eenmaal heeft geproefd zijn brokken niet meer hoeft, dus ik hoop dat dat het geval zal zijn ;)
Door K@rin
#504323
[quote="Laura2004"]
En je loopt ook nog de kans dat als je je hond kvv gaat geven dat hij als hij dat eenmaal heeft geproefd zijn brokken niet meer hoeft, dus ik hoop dat dat het geval zal zijn ;)
[/quote]

Dat is helemaal niet zeker ................
Noël van ons krijgt 's morgens brok en 's avonds KVV.
Ik heb ook dagen dat ze allemaal alleen maar KVV krijgen ...........
Moet je Noël dan 's morgens in zijn bak zien staan kijken ............
Hij eet dan echt die KVV NIET op hoor.
Geef je hem zijn normale brok (CANIDAE), dan is de bak zo leeg ......... ::) ;)
Door Lizzy
#504523
[quote="Karin & Pyrs"]
Dat is helemaal niet zeker ................
Noël van ons krijgt 's morgens brok en 's avonds KVV.
Ik heb ook dagen dat ze allemaal alleen maar KVV krijgen ...........
Moet je Noël dan 's morgens in zijn bak zien staan kijken ............
Hij eet dan echt die KVV NIET op hoor.
Geef je hem zijn normale brok (CANIDAE), dan is de bak zo leeg ......... ::) ;)
[/quote]

Uitzonderingen bevestigen de regel.
Door Elmo
#510157
Hallo allemaal,

Nou Elmo heeft haar laatste prik gehad en gaat helemaal goed. Ze groeit niet te snel, ribben zijn net te zien en is prima op gewicht (groeit per week iets minder dan 1,5 kg).
Ze krijgt nu AHV vlees-pens compleet en ik probeer af te wisselen met andere soorten kvv (maar dat is niet overal makkelijk te verkrijgen)
Af en toe als ik wat groenten (sla, boontjes etc) overheb maak ik dat dat fijn en gooi ik het erbij. Maar nooit brood, rijst of pasta!

Bij de DA gevraagd wat hij vond over vers vlees voeding en hij stond er niet verkeerd tegenover. Alhoewel hij wel aanraadde om er brokken (50-50) bij te geven.
Argument: bij vers vlees weet je niet precies wat er aan vlees in zit (de verhoudingen) en dus niet exact kan bepalen wat de percentages eiwit, vet enz... is. Evenals de mineralen en vitamines. Ben daar niet over in discussie gegaan, maar vond hem niet anti-kvv.

Hoe dan ook Elmo is blij met KVV en zal daar de rest van zijn leven mee moeten doen (en later ook zo nu en dan vleesbotten, kippevleugels etc..) ;D
Door Laura2004
#510254
[quote="Elmo"]
Hallo allemaal,

Nou Elmo heeft haar laatste prik gehad en gaat helemaal goed. Ze groeit niet te snel, ribben zijn net te zien en is prima op gewicht (groeit per week iets minder dan 1,5 kg).
Ze krijgt nu AHV vlees-pens compleet en ik probeer af te wisselen met andere soorten kvv (maar dat is niet overal makkelijk te verkrijgen)
Af en toe als ik wat groenten (sla, boontjes etc) overheb maak ik dat dat fijn en gooi ik het erbij. Maar nooit brood, rijst of pasta!

Bij de DA gevraagd wat hij vond over vers vlees voeding en hij stond er niet verkeerd tegenover. Alhoewel hij wel aanraadde om er brokken (50-50) bij te geven.
Argument: bij vers vlees weet je niet precies wat er aan vlees in zit (de verhoudingen) en dus niet exact kan bepalen wat de percentages eiwit, vet enz... is. Evenals de mineralen en vitamines. Ben daar niet over in discussie gegaan, maar vond hem niet anti-kvv.

Hoe dan ook Elmo is blij met KVV en zal daar de rest van zijn leven mee moeten doen (en later ook zo nu en dan vleesbotten, kippevleugels etc..) ;D

[/quote]
Super! En kvv is gewoon complete voeding, dus je hond krijgt gewoon binnen wat hij binnen moet krijgen ;)
Door Daisy75
#510260
[quote="Elmo"]
Hallo allemaal,

Nou Elmo heeft haar laatste prik gehad en gaat helemaal goed. Ze groeit niet te snel, ribben zijn net te zien en is prima op gewicht (groeit per week iets minder dan 1,5 kg).
Ze krijgt nu AHV vlees-pens compleet en ik probeer af te wisselen met andere soorten kvv (maar dat is niet overal makkelijk te verkrijgen)
Af en toe als ik wat groenten (sla, boontjes etc) overheb maak ik dat dat fijn en gooi ik het erbij. Maar nooit brood, rijst of pasta!

Bij de DA gevraagd wat hij vond over vers vlees voeding en hij stond er niet verkeerd tegenover. Alhoewel hij wel aanraadde om er brokken (50-50) bij te geven.
Argument: bij vers vlees weet je niet precies wat er aan vlees in zit (de verhoudingen) en dus niet exact kan bepalen wat de percentages eiwit, vet enz... is. Evenals de mineralen en vitamines. Ben daar niet over in discussie gegaan, maar vond hem niet anti-kvv.

Hoe dan ook Elmo is blij met KVV en zal daar de rest van zijn leven mee moeten doen (en later ook zo nu en dan vleesbotten, kippevleugels etc..) ;D

[/quote]

Nou valt nog mee dan de reactie van de arts...de meeste vinden het maar nix en eigenlijk kunnen ze er totaal niet over oordelen, want ze verdiepen zich er ook totaal niet in...
In schagen zit een dierenarts die er blijkbaar wel helemaal achter staat want die heeft al 2 mensen met allergiehonden hierheen gestuurd voor CB, toppie hoor dat ze er wel zijn.
Ach dierenartsen weten vaak helemaal niets over voeding, ze weten wat ze moeten geven tegen dit of dat maar wat het voer precies is...geen idee...ik belde een keer over dieetbrokken toen ik nog brokken gaf, en vroeg wat de energiewaarde was, zodat ik mijn hond de juiste hoeveelheid geven kon...hahaha hij wist niet eens waar ik het over had..best triest.
Door Lizzy
#510266
[quote="KayleighShanden"]
Nou valt nog mee dan de reactie van de arts...[/quote]

Ik ben waarschijnlijk de enig maar ik vind de reactie helemaal niet meevallen... Per slot van rekening zegt de man daar wel iets heel doms... En ik vind het eerlijk gezegd ook niet zo onschadelijk, wat hij daar beweerd. Namelijk "bij vers vlees weet je niet precies wat er aan vlees in zit (de verhoudingen) en dus niet exact kan bepalen wat de percentages eiwit, vet enz... is. Evenals de mineralen en vitamines".

Hoe kan hij dat nou zeggen? Daarmee toont hij overigens toch ook aan dat hij geen flauw benul heeft waar hij over praat? Ik bedoel, hoezo zou je dit van brokken wel kunnen zeggen en van versvlees niet?
Laatst gewijzigd door Lizzy op ma 13 mar 2006, 11:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Door tieneke
#510315
[quote="Elmo"]

Bij de DA gevraagd wat hij vond over vers vlees voeding en hij stond er niet verkeerd tegenover. Alhoewel hij wel aanraadde om er brokken (50-50) bij te geven.
Argument: bij vers vlees weet je niet precies wat er aan vlees in zit (de verhoudingen) en dus niet exact kan bepalen wat de percentages eiwit, vet enz... is. Evenals de mineralen en vitamines.

[/quote]
Weer een echte voedingsdeskundige ::) ::)
Met andere woorden:je doet je hond ernstig tekort op kvv ;)
Die brokkies zijn zeker kompleet? :-X
Door Daisy75
#510387
[quote="Lizzy"]
Ik ben waarschijnlijk de enig maar ik vind de reactie helemaal niet meevallen... Per slot van rekening zegt de man daar wel iets heel doms... En ik vind het eerlijk gezegd ook niet zo onschadelijk, wat hij daar beweerd. Namelijk "bij vers vlees weet je niet precies wat er aan vlees in zit (de verhoudingen) en dus niet exact kan bepalen wat de percentages eiwit, vet enz... is. Evenals de mineralen en vitamines".

Hoe kan hij dat nou zeggen? Daarmee toont hij overigens toch ook aan dat hij geen flauw benul heeft waar hij over praat? Ik bedoel, hoezo zou je dit van brokken wel kunnen zeggen en van versvlees niet?

[/quote]

Ja dat bedoelde ik al aan te geven met dat dieernartsen echt totaal geen bal verstand hebben van voeding en dat vind ik een trieste zaak....ik vond zijn reactie meevallen op het gebied dat ie het niet meteen afkeurde meer niet...er zijn namelijkveel artsen die gaan nog net niet gillen als je over vers begint...en ik begrijp het niet want zijn ze dan echt zo blind??...blijkbaar wel...want hoe gezonder onze honden, hoe minder hun verdienen
Gebruikersavatar
Door Kaio
#510626
Ik bedoel, hoezo zou je dit van brokken wel kunnen zeggen en van versvlees niet?
omdat dat op de zak staat met van die zwarte lettertjes meestal? ::) Tja argument van de meeste mensen. Maar dan weet je nog niet wat voor gronstof er is gebruikt of wel soms he!
Naja het scheelt in ieder geval dat ie niet meteen moord en brand heeft geschreeuwd. Zoals bij onze vorige DA assistente: de fokker van Kaio was absoluut niet goed bezig met voer en nog wat :-X :-X :-X(vandaar dat hij dat al 25 jaar voert en zijn beesten gezond zijn??)
En oja Kaio is ook een grote hond en heeft juist nooit groeipijnen gehad en heeft goede HD en ED allemaal op vers.
En nee ik snap die DA's ook niet helemaal, een eigenschap van een arts zou toch zijn dat ie wat onderzoekt en vraagtekens stelt bij hetgeen en ook verdiept in materie? Ook wat je niet in de schoolbankejes krijgt? Heb ik toch blijkbaar een vertekend beeld.
Door Laura2004
#510653
[quote="Lizzy"]
Ik ben waarschijnlijk de enig maar ik vind de reactie helemaal niet meevallen... Per slot van rekening zegt de man daar wel iets heel doms... En ik vind het eerlijk gezegd ook niet zo onschadelijk, wat hij daar beweerd. Namelijk "bij vers vlees weet je niet precies wat er aan vlees in zit (de verhoudingen) en dus niet exact kan bepalen wat de percentages eiwit, vet enz... is. Evenals de mineralen en vitamines".

Hoe kan hij dat nou zeggen? Daarmee toont hij overigens toch ook aan dat hij geen flauw benul heeft waar hij over praat? Ik bedoel, hoezo zou je dit van brokken wel kunnen zeggen en van versvlees niet?

[/quote]
Ik reageerde met "super!"op het feit dat hij voor de rest van zijn leven kvv krijgt, verder vind ik de reactie van de DA tegenvallen, maar om daar nu weer op in te gaan. Ik vind dat die man onzin uitkraamt.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door