Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Nelly
#510815
Groeipijnen van kvv en barf? Van brokken krijgen ze juist groeipijnen. Kiep die brokken maar lekker in de kliko en laat die DA maar kletsen. Het is tenslotte jouw hond.
Door Elmo
#511259
[quote="Lizzy"]
Ik ben waarschijnlijk de enig maar ik vind de reactie helemaal niet meevallen... Per slot van rekening zegt de man daar wel iets heel doms... En ik vind het eerlijk gezegd ook niet zo onschadelijk, wat hij daar beweerd. Namelijk "bij vers vlees weet je niet precies wat er aan vlees in zit (de verhoudingen) en dus niet exact kan bepalen wat de percentages eiwit, vet enz... is. Evenals de mineralen en vitamines".

Hoe kan hij dat nou zeggen? Daarmee toont hij overigens toch ook aan dat hij geen flauw benul heeft waar hij over praat? Ik bedoel, hoezo zou je dit van brokken wel kunnen zeggen en van versvlees niet?

[/quote]
Daarom ben ik maar niet in discussie gegaan. Wie weet wat er precies allemaal in een frikandel, kroket, hamburger of een goede slagersworst gaat???
En toch kunnen ze de voedingswaarden ervan bepalen...

Alleszins vond ik de reactie meevallen en was hij niet finaal tegen gezien de meeste verhalen die ik hier over DA op BP heb gelezen. Die zijn vaak zonder enige reden 200% tegen.
Er zou eigenlijk een soort seminar/workshop gegeven moeten worden over dierenvoeding. Vooral in dierentuinen is men erg op de hoogte van het voeden van de verschillende dieren waaronder dus ook wolven en katachtigen. Het zou goed zijn om die erbij te betrekken, want als die brokken echt helemaal uitgebalanceerd zijn zouden die ook van toepassing kunnen zijn voor leeuwen, panters, etc... Maar dus niet!
Zij kiezen dus toch voor een andere methode die dichter bij de natuur ligt.

Wij als mensen eten ook niet dagelijks blikgroenten of kant en klare maaltijden. Ik denk dat we allemaal juist erg goed op de bestanddelen letten wat er allemaal in zit. Het eten zal niet slecht zijn maar er zijn veel betere alternatieven. Zo is het ook met dierenvoeding lijkt mij.

Brokken zijn ok, maar zijn verre van natuurlijk. Ze zijn gefabriceerd en geconserveerd op een manier die van invloed zijn op de mineralen, vitaminen en andere bestanddelen. Vers is over het algemeen altijd beter!
Door Laura2004
#511280
[quote="Elmo"]
Daarom ben ik maar niet in discussie gegaan. Wie weet wat er precies allemaal in een frikandel, kroket, hamburger of een goede slagersworst gaat???
En toch kunnen ze de voedingswaarden ervan bepalen...

Alleszins vond ik de reactie meevallen en was hij niet finaal tegen gezien de meeste verhalen die ik hier over DA op BP heb gelezen. Die zijn vaak zonder enige reden 200% tegen.
Er zou eigenlijk een soort seminar/workshop gegeven moeten worden over dierenvoeding. Vooral in dierentuinen is men erg op de hoogte van het voeden van de verschillende dieren waaronder dus ook wolven en katachtigen. Het zou goed zijn om die erbij te betrekken, want als die brokken echt helemaal uitgebalanceerd zijn zouden die ook van toepassing kunnen zijn voor leeuwen, panters, etc... Maar dus niet!
Zij kiezen dus toch voor een andere methode die dichter bij de natuur ligt.

Wij als mensen eten ook niet dagelijks blikgroenten of kant en klare maaltijden. Ik denk dat we allemaal juist erg goed op de bestanddelen letten wat er allemaal in zit. Het eten zal niet slecht zijn maar er zijn veel betere alternatieven. Zo is het ook met dierenvoeding lijkt mij.

Brokken zijn ok, maar zijn verre van natuurlijk. Ze zijn gefabriceerd en geconserveerd op een manier die van invloed zijn op de mineralen, vitaminen en andere bestanddelen. Vers is over het algemeen altijd beter!

[/quote]
Jou hoeven we in ieder geval niet meer te overtuigen ;)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door