Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door nikèdog2000
#495271
[quote="tieneke"]
Tsja moeten we weer terug naar de brokkies :-X
[/quote]brokkjes kun je dan ook niet geven
want daar gaat ook kippen afval in
Gebruikersavatar
Door sylvia
#495277
[quote="nikèdog2000"]
brokkjes kun je dan ook niet geven
want daar gaat ook kippen afval in
[/quote]
Ik weet niet in hoeverre dat virus dood gaat van verhitting.
Door Laura2004
#495280
[quote="nikèdog2000"]
brokkjes kun je dan ook niet geven
want daar gaat ook kippen afval in
[/quote]
Lijkt me niet nodig om brokjes te geven ??? Er is toch genoeg ander vlees.
Door Erna
#495283
Vogelgriep schijnt onschadelijk te worden wanneer je het vlees verhit tot een temperatuur boven de 70 graden.
Door Francisca
#495285
Zieke kippen en eieren van zieke dieren kunnen zonder probleem worden gegeten. Het virus kan via eieren of vlees niet overspringen op de mens. Wel meldt de voedsel en warenautoriteit dat het verstandig is het kippenvlees goed te bakken of te koken totdat het helemaal gaar is. Zo voorkom je een besmetting met salmonella of een andere bacterie. Verder is het altijd al aan te raden om eieren goed te koken of te bakken en niet rauw te verwerken in toetjes of mayonaise.
Bron:
http://www.kennislink.nl/web/show?id=13 ... &cat=60360
Laatst gewijzigd door Francisca op zo 19 feb 2006, 09:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Door karin2
#495304
[quote="Francisca"]
Zieke kippen en eieren van zieke dieren kunnen zonder probleem worden gegeten. Het virus kan via eieren of vlees niet overspringen op de mens. Wel meldt de voedsel en warenautoriteit dat het verstandig is het kippenvlees goed te bakken of te koken totdat het helemaal gaar is. Zo voorkom je een besmetting met salmonella of een andere bacterie. Verder is het altijd al aan te raden om eieren goed te koken of te bakken en niet rauw te verwerken in toetjes of mayonaise.
Bron:
http://www.kennislink.nl/web/show?id=13 ... &cat=60360
[/quote]


waarom mag je dan geen dode dieren aanraken ?
voor je ze bakt of kookt zal je ze toch ook moetten aanraken .
en geen rauwe eieren in mayonaise ? hoe maak ik dan mijn mayo ? met gekookte eieren ??? :-\
Door Francisca
#495309
Daar heb ik ook al naar gezocht maar daar vind ik geen antwoord op. :-\
Door karin2
#495312
[quote="Francisca"]
Daar heb ik ook al naar gezocht maar daar vind ik geen antwoord op. :-\
[/quote]

ik ben echt nog niet hysterisch over kip en eet nog gewoon kip en eieren maar als ik weet dat de kippen besmet zijn hoef ik ze toch écht niet meer hoor ,al zijn ze tot 700 ° verhit :P :-X
Door Lizzy
#495321
Terug naar brokjes is natuurlijk onzin. Wanneer de vogelgriep uitbreekt onder de consumptiekippen, kun je je afvragen of je de kip nog rauw moet geven aan de honden. Ik doe dat zelf niet. Eenmaal uitgebroken daar, stop ik acuut met het voeren van kip. Maar je kunt kip wel gekookt geven aan de hond en laten we wel wezen: er zijn nog -tig andere vleesbotsoorten die je rauw kunt blijven voeren: konijn, kalf, lam, geit, hert, etc. etc. Mocht je niks meer rauw durven geven (en daar is helemaaaaaal geen aanleiding toe) dan kun je besluiten tijdelijk geen bot te geven, alles te koken en aan te vullen met eierschaalpoeder. Maar nogmaals, hier zie ik totaal geen aanleiding toe.
Laatst gewijzigd door Lizzy op zo 19 feb 2006, 11:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Erna
#495326
Hier zullen we ook rauw blijven voeren bij een uitbraak van vogelgriep. Natuurlijk geen kip maar dan doen ze het maar even zonder kip.

Tot de tijd van de uitbraak blijf ik de vriezer goed bijvullen met kip zodat we even vooruit kunnen bij een uitbraak.

Ook van een paar dode vogels met vogelgriep in Nederland zal ik nog niet in paniek raken. Wel zullen we alle berichten goed blijven volgen over wat wel en niet verantwoord is.
Door Qwertu
#495369
[quote="Lizzy"]
Terug naar brokjes is natuurlijk onzin. Wanneer de vogelgriep uitbreekt onder de consumptiekippen, kun je je afvragen of je de kip nog rauw moet geven aan de honden. Ik doe dat zelf niet. Eenmaal uitgebroken daar, stop ik acuut met het voeren van kip. Maar je kunt kip wel gekookt geven aan de hond en laten we wel wezen: er zijn nog -tig andere vleesbotsoorten die je rauw kunt blijven voeren: konijn, kalf, lam, geit, hert, etc. etc. Mocht je niks meer rauw durven geven (en daar is helemaaaaaal geen aanleiding toe) dan kun je besluiten tijdelijk geen bot te geven, alles te koken en aan te vullen met eierschaalpoeder. Maar nogmaals, hier zie ik totaal geen aanleiding toe.
[/quote]

Ja, maar met kvv dan? :( Daar zit zo'n beetje overal kip in.
En ik persoonlijk voel me nog niet zeker genoeg om op 100% barf over te gaan
Door geer
#495372
Nou, in het allerergste geval dan kook je de KVV een tijdje ??? In combinatie met veel rauwe pens....
Door Lizzy
#495374
Ik heb geen idee hoe het zit met kvv. Ik denk dat de kvv industrie met dezelfde vraagtekens zit als wij barfers. Ik denk dat de kvv industrie ook zal afwachten hoe het virus zich verspreid. En mogelijk (maar dat is toch echt iets waar de kvv industrie antwoord op moet geven), gaan ze tijdelijk een calcium preparaat gebruiken ipv gemalen kip (wanneer het virus onder de consumptiekippen uitbreekt).

Misschien is het handig wanneer we een beetje gecoordineerd de kvv merken aanschrijven en vragen hoe zij de toekomst zien en wat de plannen zijn?
Door Qwertu
#495379
Ja, koken is een optie, maar als ik die van mij veel rauwe pens geef gaat ze aan de diarree ;D

Maar ik vind het wel een goed idee om eens langs te gaan bij de merken kvv, om eens uit te vissen hoe zij het zien.
Door Lizzy
#495383
[quote="Qwertu"]
Ja, koken is een optie, maar als ik die van mij veel rauwe pens geef gaat ze aan de diarree ;D

Maar ik vind het wel een goed idee om eens langs te gaan bij de merken kvv, om eens uit te vissen hoe zij het zien.
[/quote]

Ik vind koken van kvv geen optie. Ik denk dat de kvv industrie aan hun klanten verplicht is een veilig voer te vertrekken dus zij moeten gewoon ook een calamiteiten-plan hebben klaar hebben liggen voor wanneer de vogelgriep-epidemie uitbreekt.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door