Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Truus
#484199
[quote="Marius"]
Ok bedankt!!

Geeft u zelf ook KVV of BARF?
[/quote]
Beiden, er zijn dagen kvv en dagen barf . Met het barfen hebben ze wel meer een voldaan gevoel. Het is harder werken en ze doen er langer over dan kvv. Dat is hap-slik-weg.Grotere stukken vlees en rauwe botten vinden ze leuker ;)
Door roefus
#484202
Als de vraag voor mij geldt (maar ik denk eigenlijk voor Truus), dan kan ik hem wel beantwoorden.
(Ik ben niet 'u'....vandaar.... ;D ;D ;D).

Zonder flauwekul, ik ben pas twee maanden bezig.
Gaf voorheen ook nooit 'alleen maar' brokken.
Heb er eigenlijk altijd wel wat vlees enzo bijgegeven.

Maar goed: ben ergens begin december dan 'goed' begonnen.
Begon met Carnibest (ander soort kant en klaar versvoer)...maar ben heel vlug er dingetjes bij gaan geven.
Dus vooral 'de botten', die waren heel nieuw voor mij.
Ik heb me in de percentages verdiept.
Naar de markt gegaan, adresjes gezocht (en ik zoek nog stééds).
En feitelijk denk ik, dat ik nu voor drie kwart 'barf' en voor de rest nog carnibest voer.

Het barfen vind ik eigenlijk leuker.
Gewoon, het uitzoeken en samenstellen, is leuk om te doen.
En zeker als je ziet dat je hond ervan begint te genieten (en het katje).
Krak-krak.......mmmm.........DAT is lekker......
Daar doe je het dan voor. ;D
Door roefus
#484204
[quote="Truus"]
Beiden, er zijn dagen kvv en dagen barf . Met het barfen hebben ze wel meer een voldaan gevoel. Het is harder werken en ze doen er langer over dan kvv. Dat is hap-slik-weg.Grotere stukken vlees en rauwe botten vinden ze leuker ;)
[/quote]

Je was me voor.....ik lulde weer een te lang verhaal ;D
Door Truus
#484206
[quote="roefus"]
Je was me voor.....ik lulde weer een te lang verhaal ;D
[/quote]
;D ;D ;D En ik ben toch echt geen goede TYPMIEP ;)
Door Truus
#484207
[quote="roefus"]

(Ik ben niet 'u'....vandaar.... ;D ;D ;D).

l

[/quote]
Marius komt uit Belgie en daar zeggen ze altijd U...tegen iedereen he Marius? ;)
Door Marius
#484208
Ja ik vind het ook wel leuk dat mijn honden genieten van hun eten. Ik gaf ze ook nooit enkel brokken, ze kregen er altijd wat stoofvlees onder, maar wel gekookt. En 2 keer per week maakte ik iets vers klaar, bv. gekookte kipfilet met worteltjes en pasta of rijst. Maar dan ben ik hier wat komen snuffelen en dan blijkt dat het zo zeker niet de juiste manier is. Vrienden van ons geven KVV 's morgens en brokken 's avonds. En zij vertelde mij dat hun honden er zo goed mee zijn. Wilde dat ook gaan proberen, maar nu ik hier dat artikel heb gelezen over brokken, wil ik eigenlijk van de brokken af en enkel nog maar KVV gaan voeren.
Barf moet ik mij eerst serieus in verdiepen voor ik dat ga geven.
Is Barf eigenlijk ook geschikt voor een klein ras? Ik vind het zo'n raar idee die botten verslinken :)
Door Marius
#484209
[quote="Truus"]
Marius komt uit Belgie en daar zeggen ze altijd U...tegen iedereen he Marius? ;)
[/quote]

Ja voor mensen die ik niet ken, probeer ik steeds u te zeggen hé. :)
Door Truus
#484210
Heb je mijn kleine hondjes in mijn handtekening al gezien?....die krijgen ook botten, wel rauwe botten he ;)
Gaat heel goed hoor.
Door roefus
#484211
Als ik zie dat er hier teckeltjes en alle soorten honden zitten, dan denk ik dat het dus ook heel geschikt is voor een 'klein ras'.
En als ik mijn katje (komt uit België !!! via cat-shelter) nu aan de 'kippennekjes' zie en aan de vleugeltjes...
Dan geloof ik zéker dat een 'klein hondje' dat óók kan, waarschijnlijk nog veel beter !!!
Door roefus
#484214
[quote="Marius"]
Ja voor mensen die ik niet ken, probeer ik steeds u te zeggen hé. :)
[/quote]

Ja, is waarschijnlijk een gewoonte.
Maakt ook niet uit hoor.
Maar zeg maar 'je'...haha......voel ik me jónger ;D ;D ;D
Door Marius
#484229
[quote="roefus"]
Ja, is waarschijnlijk een gewoonte.
Maakt ook niet uit hoor.
Maar zeg maar 'je'...haha......voel ik me jónger ;D ;D ;D
[/quote]

Ok zal ik zeker doen! ;D ;D
Door guillaumeo
#488309
[quote="Truus"]
Lees maar eens in de biblioteek daar staat veel informatie om door te spitten.

Over brokken o.a. dit :

http://www.barfplaats.nl/forum/viewforu ... readid=792
[/quote]

Twee dagen geleden kwam ik voor het eerst op barfplaats. Het is allemaal heel leerrijk. Maar zo kort en duidelijk en overtuigend als de link van Truus was ik ze nog niet tegengekomen. Dankjewel Truus en dankjewel Lizzy uiteraard.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door