Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

#474345
[quote="Marieke"]

Ik ben wel heel erg geinteresseerd in het testje 1 week op brok en 1 week op vers.
(Al is het nog steeds lastig om dan causale uitspraken te doen)

Ik ben ook benieuwd naar het merk brokken waar die kalmeringsmiddelen in zouden zitten?!?

[/quote]

Ik denk niet, dat je met 1 week effect hebt. Als je al nagaat, dat ontgiften al maanden kan duren, dan is dit een test, waar je niets aan hebt!
Welk voer kalmeringsmiddelen bevat, ben ik ook benieuwd naar!
#474360
[quote="Fido"]
Eergister een vertegenwoordiger van een voermerk gehad. Erwin ff heel snel samenstelling doorlopen en kwam een stof tegen in het voer dat gebruikt wordt in de psychiatrie als kalmeringsmiddel!!!
We hadden niet meer tijd en hebben een afspraak met deze man over twee weken.

Na heel veel over samenstelling brok gelezen te hebben de afgelopen week waren we al niet eens meer verbaasd hierover.
Wel zijn we geschokt! Waar zijn we in godsnaam mee bezig? Medicijnen standaard in voer?! Verslavende middelen in voer?

Vooralsnog wil ik deze karakterverandering van de Beagle niet in het hokje opvoeding/gedrag stoppen maar meer in het hokje wat voor uitwerking heeft het merk brok, wat de hond nu krijgt, op de hond en wat gebeurd er als de hond van dit merk brok afgaat.
Desnoods moeten we de hond maar tijdelijk op een andere (minder commercieele) brok zetten.

Onze nieuwschierigheid én gelukkig van de eigenaar is geprikkeld, die van jullie ook?

Fijne zondag,
Edith


[/quote]

??? ??? ??? :o :o :o :o :o

Welke stof is da dan? (gatver, wat griezelig!)
#474382
Ben ook errrrug benieuwd welke stof dat is, want dat verklaart wel de onderzoeken van ADHD-honden in combi met brok!
Vers voeren maakt absoluut niet agressief! Sterker nog, het geeft de hond veel meer voldoening in hetgeen wat hij is, een carnivoor. Mijn honden zijn sterker en krachtiger geworden en hebben een ijzeren conditie.
Het zijn nog steeds dezelfde knuffelkonten als voorheen en uiterst vriendelijk. Hier komt er echt geen brok meer in.
#474416
??? ??? ??? Dit gevaarlijke goedje wordt echt in een honden/kattenbrok gepropt.

Falling into the meat meal category was the recent discovery of Phenobarbital (the drug used to euthanize animals) found in a number of commercially sold dog foods, including some popular "brand names." It was suggested that the remains of euthanized domestic animals are rendered into animal feed - the likely source of the Phenobarbital. Phenobarbital is a hearty compound that is able to survive the cooking process, which is why it was detectable in the tested food. Since there has been a recent increase in the cat version of "Mad Cow's Disease," this may very well prove to be the case.

http://www.gowellbeings.com/2005/10/dog ... ffect.html

En dan is hier een overzicht van allerhande antibrok-artikelen. Welbekend bij velen van jullie. Die zijn natuurlijk eerder gepubliceerd dan 2003 en vraag ik me toch het volgende af. Phenobarbital is een reststof wat overblijft van geeuthaniseerde dieren, vaak noodslachtingen en/of huisdieren. Wie kan mij overtuigen dat dit nu de wetten aangepast zijn, nog steeds niet voorkomt???

http://www.damascusroad.ca/Pet-Food.htm

Sorrie, dit is wel heel erg off topic hoor.
#474471
Begrijp jullie nieuwschierigheid naar het voermerk. Kan hier zeker nog geen uitspraken over doen.

We zijn net drie maanden bezig met onze zaak/praktijk. Na één advertentie in het clubblad van de Kynologen Club West- Frriesland (K.C.W.F.) schijnt er zoveel ophef door een aantal da geweest te zijn over onze advertentie dat deze da de club onder druk hebben gezet en het bestuur van K.C.W.F. heeft besloten dat er geen advertenties van onze zaak meer geplaatst worden! Dit is pure chantage!

Erwin en ik laten ons niet afschrikken en we gaan door met ons concept. Wel zijn we voorzichtig........

Even een week terug op de brok en daarna een week alleen vlees is zeker zinvol in DIT geval. Omdat de hond binnen drie dagen zo'n verandering heeft doorstaan. Dus kan je verwachten dat het ook weer in een korte tijd terug gedraaid kan worden (als het aan het voer ligt!).
We hebben het niet over een langer probleem waarmee je inderdaad eerst een verergering van de problemen meemaakt ivm ontgiftiging.

Ik ben ook heeeeel benieuwd wat er de aankomende weken gaat gebeuren.

Groeten,
Edith
#474505
[quote="Fido"]
Begrijp jullie nieuwschierigheid naar het voermerk. Kan hier zeker nog geen uitspraken over doen.

We zijn net drie maanden bezig met onze zaak/praktijk. Na één advertentie in het clubblad van de Kynologen Club West- Frriesland (K.C.W.F.) schijnt er zoveel ophef door een aantal da geweest te zijn over onze advertentie dat deze da de club onder druk hebben gezet en het bestuur van K.C.W.F. heeft besloten dat er geen advertenties van onze zaak meer geplaatst worden! Dit is pure chantage!

Erwin en ik laten ons niet afschrikken en we gaan door met ons concept. Wel zijn we voorzichtig........

Even een week terug op de brok en daarna een week alleen vlees is zeker zinvol in DIT geval. Omdat de hond binnen drie dagen zo'n verandering heeft doorstaan. Dus kan je verwachten dat het ook weer in een korte tijd terug gedraaid kan worden (als het aan het voer ligt!).
We hebben het niet over een langer probleem waarmee je inderdaad eerst een verergering van de problemen meemaakt ivm ontgiftiging.

Ik ben ook heeeeel benieuwd wat er de aankomende weken gaat gebeuren.

Groeten,
Edith



[/quote]

Ik hoef het merk ook niet te weten (hoewel ik wel hoop dat dit naar buiten komt, ter bescherming van al die honden die deze smerigheid te eten krijgen!), maar ik ben wel benieuwd naar de stof waar het om gaat....

Sterkte trouwens, met jullie gevecht tegen de windmolens! Daar ben je lekker mee, dat je advertenties worden geweigerd :o ::) >:(. Schandalig! Waar zijn die DA's bang voor? Eigen hachje?
Laatst gewijzigd door Lizzy op zo 22 jan 2006, 20:39, 1 keer totaal gewijzigd.
#474568
ik heb dus wel een keer een hyperactieve hond gehad die op versvlees helemaal doordraaide. Ik had al moeite gehad om haar zover te krijgen om versvlees te gaan voeren, nu wil ze het dus helemaal niet meer.
Met homeopathie is ze wel rustiger geworden.
#474571
[quote="Hitam"]
ik heb dus wel een keer een hyperactieve hond gehad die op versvlees helemaal doordraaide. Ik had al moeite gehad om haar zover te krijgen om versvlees te gaan voeren, nu wil ze het dus helemaal niet meer.
Met homeopathie is ze wel rustiger geworden.
[/quote]

Heb je enig idee wat de oorzaak kan zijn?
#474663
Nee dit hebben wij ook niet meegemaakt wij zijn ook past een paar weken overgestapt.
Kan gewoon aan de voerbak komen en het buurmeisje ook helemaal geen probleem.
Dunaj heeft daar echt geen moeite mee dat is de Tatra maar Ballou de tibbie moet je vlug zijn dus blijft geschrokken.
Met de brokken en nu ook maar je kunt hem als vlug bent de voerbak afpakken.

Heb wel met onze oude hond een cockertje meegemaakt dat hij heel fel werd toen hij van de buurman een kalfbot had gekregen.
Ik wilde het hem afnemen omdat we weg gingen toen liet hij de tandjes zijn iets wat hij nooit eerder had gedaan.


groetjes
#474744
mijn schoonbroer vertelde me dat hij een reportage had gezien van jonge vossen die ze rauw vlees gaven om het jagen te leren,om desmaak van rauw vlees te kennen.

door die reportage had mijn man gevraagt om te stoppen met kenji rauw te geven te geven,of het nu toeval is of niet,in de periode dat hij rauw kreeg heeft hij 2 kippen gedood en 1 schaap aangevallen,nu krijgt hij terug brok en zijn intresse is minder in deze dieren,kweet het dus niet of het er iets mee te maken heeft.

geef nog wel duck,maar kook deze even af.

sonja
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door