Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

#473517
[quote="Lizzy"]
Ik ben wel benieuwd naar de bevindingen van Erwin over brokvoeding (waar jullie zo door geschokt waren).

Worden de klachten ADHD kinderen ook niet eerst erger voordat het minder wordt, als je ze van een dieet vol troep (suiker en antioxidanten, kleurstoffen, etc) op een natuurlijk/gezond dieet zet? Was bij mijn candida-dieet in ieder geval wel degelijk het geval!
[/quote]

Ik geloof dat ze daar ook al van terug aan het komen zijn (van die kleurstoffen enzo) Mijn vriendin doorloopt met haar kind al die kanalen en daar wordt gezegd dat er pas echt zo'n effect is als het in hele grote hoeveelheden wordt gegeten, dat ze daar dus vanaf zijn om kinderen helemaal van alles te verbieden omdat er kleurstoffen in zitten.
#473532
[quote="sylvia"]
Ik geloof dat ze daar ook al van terug aan het komen zijn (van die kleurstoffen enzo) Mijn vriendin doorloopt met haar kind al die kanalen en daar wordt gezegd dat er pas echt zo'n effect is als het in hele grote hoeveelheden wordt gegeten, dat ze daar dus vanaf zijn om kinderen helemaal van alles te verbieden omdat er kleurstoffen in zitten.


[/quote]pfffffffffffffffffff
even verder off topic.
je wil niet weten wat wij al allemaal gedaan en gelaten hebben om de ADHD verschijnselen te doen verminderen, zonder resultaat :-\
We hebben ons er maar bij neergelegd, dat meneer gewoon een beetje drukker is dan andere kinderen, en eigenlijk is dat heel knap, dat hij zoveel tegelijk kan ;D

Maar goed, even weer on-topic.
Het lijkt mij erg onwaarschijnlijk dat het agressieve gedrag door het versvlees komt.
Het zal beslist een andere oorzaak hebben, maar dat het door het vlees komt, dat kan en wil ik gewoon niet geloven!
#473537
Misschien dat de hond nu beter in z'n vel is komen te zitten en daardoor zijn ware aard laat zien? Die wellicht een stuk pittiger en eigenwijzer is als toen hij zich nog niet fit voelde? Dat vlees an sich 'agressief' maakt, dat vind ik kul. Maar dat er een karakterverandering is waar te nemen, dat zou natuurlijk kunnen. Maar dat komt dan niet door het vlees, maar puur door het feit dat de hond zich beter voelt.

Ik doe ook maar een gooi...
#473546
[quote="geer"]
Misschien dat de hond nu beter in z'n vel is komen te zitten en daardoor zijn ware aard laat zien? Die wellicht een stuk pittiger en eigenwijzer is als toen hij zich nog niet fit voelde? Dat vlees an sich 'agressief' maakt, dat vind ik kul. Maar dat er een karakterverandering is waar te nemen, dat zou natuurlijk kunnen. Maar dat komt dan niet door het vlees, maar puur door het feit dat de hond zich beter voelt.

Ik doe ook maar een gooi...
[/quote]dat zou ook heel goed kunnen.
ik moet ineens weer aan de basset van mijn vriendin denken, echt zo'n luie sullige goedzak. Ze ging toen over op de carnibest en belde me een paar weken daarna op, dat ze haar hond wel achter het behang kon plakken; hij maakte vanalles stuk, stal het eten van het aanrecht, rende als een gek door de kamer en al van dat soort ondeugende dingen. Ik zei haar nog, ja, hij is nu wakker geworden, je hebt nu een echte basset in huis ;D
Dussssssss, wat jij zegt Geer, zou heel goed kunnen. Een beagle is niet bepaalt een rustig hondje, heeft een consequente opvoeding nodig, en als hij dat voorheen niet gehad heeft, omdat ie toch maar zo sullig was (net als die basset) dan komt al zijn energie er nu misschien wel uit en weten de gezinsleden er geen omgang mee????????????
Maar ik denk dat ze beter deze vraag op het gedragsforum kunnen stellen, hoewel ik wel erg benieuwd ben naar de uitkomst ;)
#473623
Onze oudste kat Franny (voedselintolerantie) leefde helemaal op toen ze van dieetbrokken overging op vers.
In plaats van een oude poes die alleen maar in haar mandje lag, stond ze op en werd ze weer de baas over de 6 katten, terwijl de 2 katers 2x zo groot zijn en veel sterker. Ze nam haar leidersrol weer op zich en haar oude ondeugende streken kwamen weer terug.
Zijn toonde weer haar ware temperament toen haar conditie weer prima werd ;D
#473632
Ik heb bij de overgang ook gemerkt in het begin dat ze meer bezitterig waren over hun eten vooral de honden onder elkaar. Hij zal het waarschijnlijk nu de moeite vinden om te verdedigen. Ik denk dat je kinderen zowiezo best leert uit de buurt te blijven als de hond uit zijn bakje eet. Idereen wil toch op zijn gemakjes eten.
#473879
Hier alleen gemerkt dat ze rustiger en relaxter werden toen ik van brok naar rauw overging. Vooral bij mijn ADH'tje Spike was deze verandering opmerkelijk. Nooit iets van agressie gemerkt. Ook niet met de voerbak. Maar ik ben meteen helemaal op rauw overgegaan. De brokken zijn naar de kliko gegaan
#473947
Ja, bij het eten zijn mijn honden ook wat bezitteriger geworden. Gelijk even afgeleerd en klaar met die onzin. Voor mij was het duidelijk dat het echt kwam doordat ze nog nooit zoiets lekkers te eten hebben gehad...
Maar aggressie door rauw voer kan ik me ook echt niet voorstellen. Het moet toeval zijn, want anders hadden meer mensen dit ondervonden.

Maar wel goed dat jullie daar verder naar gaan kijken, want anders zou zoiemand met het idee blijven zitten dat het daar door komt en negatieve praatjes gaan zoooo veel harder dan positieve...
#474114
Hoi allemaal,

Eigenaar is qua gedrag, zover wij het kunnen beoordelen, goed bezig. Heeft zich verdiept in de Beagle en zit op training. Ze zijn consequent en geven het dier ook voldoende aandacht.

Tot nu toe alleen maar positieve reacties gehad van eigenaren die vers vlees (erbij) zijn gaan voeren.
Dieren worden stabieler in gedrag, agressie verdwijnt juist, en dieren worden fitter.

Het niet willen komen nu van deze Beagle wijt ik aan leeftijd en ras hond.
Mijn vorige hond was ook een Beagle en ik heb GG1 met deze hond gelopen. Het met tijd en wijlen ongehoorzaam zijn hoort bij dit ras.

Eergister een vertegenwoordiger van een voermerk gehad. Erwin ff heel snel samenstelling doorlopen en kwam een stof tegen in het voer dat gebruikt wordt in de psychiatrie als kalmeringsmiddel!!!
We hadden niet meer tijd en hebben een afspraak met deze man over twee weken.

Na heel veel over samenstelling brok gelezen te hebben de afgelopen week waren we al niet eens meer verbaasd hierover.
Wel zijn we geschokt! Waar zijn we in godsnaam mee bezig? Medicijnen standaard in voer?! Verslavende middelen in voer?

Vooralsnog wil ik deze karakterverandering van de Beagle niet in het hokje opvoeding/gedrag stoppen maar meer in het hokje wat voor uitwerking heeft het merk brok, wat de hond nu krijgt, op de hond en wat gebeurd er als de hond van dit merk brok afgaat.
Desnoods moeten we de hond maar tijdelijk op een andere (minder commercieele) brok zetten.

Onze nieuwschierigheid én gelukkig van de eigenaar is geprikkeld, die van jullie ook?

Fijne zondag,
Edith
#474211
[quote="Fido"]
Eergister een vertegenwoordiger van een voermerk gehad. Erwin ff heel snel samenstelling doorlopen en kwam een stof tegen in het voer dat gebruikt wordt in de psychiatrie als kalmeringsmiddel!!!
[/quote]

Welk merk en welk middel was dat? Niet dat ik brok voer of ooit nog ga voeren, maar ben wel benieuwd. :o
#474214
fijne brok.. >:(.....en een Beagle van 2...dus lekker aan het puberen.....volgens mij een combi van factoren (aanleg, temperament, troep in brok, puberen) maar vers vlees speelt daar echt geen rol in....hooguit een goede ;) !
#474227
't is al een hele tijd geleden dat ik hier nog eens wat poste maar ik lees wel regelmatig mee en in dit onderwerp herkende ik iets.
Toen wij hier pas met vers vlees begonnen hebben we ook vaak al lachend tegen elkaar gezegd: die worden agressiever, da's door dat vlees. Inderdaad al lachend want we gingen ervan uit dat onze honden zich gewoon zoveel beter voelden met het vlees ipv de brokken dat ze energie te over hadden en gekker gingen doen en dan van gekkigheid soms wat overdreven zodat ze wel eens te ver gingen.
Agressiever door vers vlees, da's onzin volgens mij. Levendiger, alerter dat worden ze inderdaad wel.
Karin
#474249
Inderdaad, honden op vers zitten vaak lekkerder in hun vel dan op brok. Als honden lekker in hun vel zitten kunnen ze gewoon beter op zoek naar de grenzen.
Ik ben wel heel erg geinteresseerd in het testje 1 week op brok en 1 week op vers.
(Al is het nog steeds lastig om dan causale uitspraken te doen)

Ik ben ook benieuwd naar het merk brokken waar die kalmeringsmiddelen in zouden zitten?!?
#474270
Mijn hond en kat zitten sinds kort ook op Carnibest. En het is ons opgevallen dat onze puppy ( labrador) juist veel rustiger is geworden. Toen ie namelijk nog op brok zat had ie altijd van de energystoten, en viel hij ineens in slaap, terwijl hij nu zijn energie veel meer verdeeld heeft over de dag. Ook is ie minder druk in de vorm van naar je happen, in je broekspijpen hangen. Ook de kat kan destijds beter met hem opschieten omdat ie gewoon minder opvliegerig is geworden.

onze kat daarentegen is drukker geworden. Overdag slaapt ie eigenlijk altijd en rond half 5 begint ie wakker te worden en gaat ie ook beginnen met eten. S'nachts ie dan echt heel druk. Toen hij nog op de brok zat, was ie s'avonds minder druk. Ook speelt ie s'avonds met de hond.

Mijn ervaring is dus dat de dieren gewoon lekkerder in hun vel zitten. De hond is lekker ontspannen, maar heeft zeker veel energie en onze kat blijkt gewoon een echt nachtdier te zijn.

Groetjes Anita
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door