Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door diana
#481815
mooi balen want ik heb 90 kilo
natuur, kip ,lam en aktief,
het kan ook gewoon toeval zijn natuurlijk hoor .
Boy heeft nl helemaal nergens last van
Alleen Lady jeukt .
Ik heb haar hals nu een paar dagen ingesmeerd met Calendulanemulsie en het lijkt beter te gaan .
Laatst gewijzigd door diana op wo 01 feb 2006, 20:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Breezer
#482191
Ik heb ook een lading van begin januari, en ik merk ook dat Breezer veel meer jeuk heeft. Ben nu dus weer visolie met borage olie gaan bijgeven, en nu gaat het weer beter. Zou het zo kunnen zijn dat hij niet zo goed tegen de tarwekiemolie kan?
Voorheen heb ik nooit problemen gehad.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#482620
[quote="Lupa"]
er zit geen tarwekiemolie er in
[/quote]

Nee, NU niet (meer) , maar volgens de info van Salty in het andere topic op dat moment wel en die had het net nagevraagd dus mag ik aannemen dat ze niet uit de nek staat te kwatsen.
Door diana
#483760
ik ben dr uit!!!!! :
Ik heb een heel goed contact met Corine en met Paul Barte .
Maar ik was geschrokken over de visolie toestanden hier ,
Maar juist doordat ik gestopt ben met het geven van extra visolie kreeg Lady dus jeuk blijkt nu!
Ik gaf het haar extra iedere dag ivm de spieren van Lady :P
het gaat nu al een weer een stuk beter !
zij heeft dus juist wel extra visolie nodig.
ik kon me ook al nauwelijks voorstellen Dat Corina zomaar iets gaat toevoegen zonder daar eerst goed over na te denken.
En ik heb ook nog nooit gehoord dat honden er dood aan kunnen gaan
Mijn d.a wist onlangs niet wat hij zag toen ik met allebij daar kwam
Zo geweldig ze er uit zien .
Kreeg niks dan complimernten.
En mocht zowaar dit keer wel wat carnibest folders achter laten waar ik snel www.bartfplaats.nl :Pop gezet had nog.
groeten diana.


:o
Laatst gewijzigd door diana op za 04 feb 2006, 12:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door sylvia
#483876
[quote="diana"]
ik ben dr uit!!!!! :
Ik heb een heel goed contact met Corine en met Paul Barte .
Maar ik was geschrokken over de visolie toestanden hier ,
Maar juist doordat ik gestopt ben met het geven van extra visolie kreeg Lady dus jeuk blijkt nu!
Ik gaf het haar extra iedere dag ivm de spieren van Lady :P
het gaat nu al een weer een stuk beter !
zij heeft dus juist wel extra visolie nodig.
ik kon me ook al nauwelijks voorstellen Dat Corina zomaar iets gaat toevoegen zonder daar eerst goed over na te denken.
En ik heb ook nog nooit gehoord dat honden er dood aan kunnen gaan
Mijn d.a wist onlangs niet wat hij zag toen ik met allebij daar kwam
Zo geweldig ze er uit zien .
Kreeg niks dan complimernten.
En mocht zowaar dit keer wel wat carnibest folders achter laten waar ik snel www.bartfplaats.nl :Pop gezet had nog.
groeten diana.


:o
[/quote]


Nou ik kan me nog herinneren dat er ineens glucosamine was toegevoegd en dat dit ook nog niet eens op het etiket stond, dus daar kunnen de meningen over verdeeld zijn. Maar naar mijn inzien is visolie juist goed , ik geef het ook aan mijn honden.
Laatst gewijzigd door sylvia op za 04 feb 2006, 14:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Door diana
#483905
[quote="sylvia"]
Nou ik kan me nog herinneren dat er ineens glucosamine was toegevoegd en dat dit ook nog niet eens op het etiket stond, dus daar kunnen de meningen over verdeeld zijn. Maar naar mijn inzien is visolie juist goed , ik geef het ook aan mijn honden.
[/quote]

Daar had ik geen problemen mee met die glucosamine
aangezien glucosamine preventief werkt tegen gewrichtaandoeningen .
het is kostbaar spul ik geef het Lady ook .
en ik vind het dan ook een mooi gebaar wanneer een voerfabrikant het toevoegd aan het voer dat ze maakt.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#483912
[quote="diana"]
Daar had ik geen problemen mee met die glucosamine
aangezien glucosamine preventief werkt tegen gewrichtaandoeningen .
het is kostbaar spul ik geef het Lady ook .
en ik vind het dan ook een mooi gebaar wanneer een voerfabrikant het toevoegd aan het voer dat ze maakt.

[/quote]

Ja, is een mooi gebaar, alleen niet als je ook geacht wordt je puppen met zo'n zelfde variant op te fokken of je zogende teef 5 x de dagelijkse behoefte ervan te geven en tot op heden niemand weet hoge doseringen in een hondenlijfje doen.

??? Honden doodgaan ??? waaraan....visolie ??? nee, daar heb ik ook nog nooit van gehoord.

Maar goed, de jeuk is over en dat is het voornaamste :D
Door dixie
#483919
Angelique ik had in dit topic gevraagd of een hond aan de allergische reactie op visolie kon doodgaan.
Ik was erg overdonderd door de plotselinge dood van mijn hond.
En aangezien zij de laatste weken voor haar dood de lading met visolie heb gehad, was dat de vraag die ik hier stelde.
Als een hond zo plotseling doodgaat en je hoort opeens dat de samenstelling van het voer is veranderd, ga je denken.
Nogmaals ik wilde niemand in staat van beschuldiging stellen, maar wilde dit gewoon voor mezelf duidelijk hebben.

Joyce
Gebruikersavatar
Door sylvia
#483929
[quote="diana"]
Daar had ik geen problemen mee met die glucosamine
aangezien glucosamine preventief werkt tegen gewrichtaandoeningen .
het is kostbaar spul ik geef het Lady ook .
en ik vind het dan ook een mooi gebaar wanneer een voerfabrikant het toevoegd aan het voer dat ze maakt.

[/quote]

Nou ik vind dat zeker wel een probleem, het is namelijk helemaal niet onderzocht welke effecten het heeft als je dit langdurig ineneemt, en ik zie geen reden een gezonde hond middelen te geven die ze niet nodig hebben. En inderdaad zoals Angelique al aangeeft, pups en zwangere/zogende teven die veel meer eten en dus een heel hoog percentage binnen krijgen.

Buiten dat vind ik dat veranderingen op het etiket horen te staan (en dan niet tijden na de verandering) en als je iets gaat toevoegen zoals glucosamine dan is het mischien nog wel netter dat je er nog iets meer bekendheid aan geeft dan alleen je etiket veranderen. Tenslotte zijn er ook nog mensen die glucosamine als supplement geven en ook ineens aan het overdoseren waren.

En het gaat er ook eigenlijk niet om waar jij problemen mee hebt , maar het gaat erom dat ook de fabrikant van cb wel eens dingen veranderd zonder er naar mijn idee erg lang over na te hebben gedacht.
Door roefus
#483932
[quote="sylvia"]
Nou ik vind dat zeker wel een probleem, het is namelijk helemaal niet onderzocht welke effecten het heeft als je dit langdurig ineneemt, en ik zie geen reden een gezonde hond middelen te geven die ze niet nodig hebben. En inderdaad zoals Angelique al aangeeft, pups en zwangere/zogende teven die veel meer eten en dus een heel hoog percentage binnen krijgen.

Buiten dat vind ik dat veranderingen op het etiket horen te staan (en dan niet tijden na de verandering) en als je iets gaat toevoegen zoals glucosamine dan is het mischien nog wel netter dat je er nog iets meer bekendheid aan geeft dan alleen je etiket veranderen. Tenslotte zijn er ook nog mensen die glucosamine als supplement geven en ook ineens aan het overdoseren waren.

En het gaat er ook eigenlijk niet om waar jij problemen mee hebt , maar het gaat erom dat ook de fabrikant van cb wel eens dingen veranderd zonder er naar mijn idee erg lang over na te hebben gedacht.

[/quote]

Hier ben ik het volledig mee eens.
Ik vind het ronduit vervelend als er allerhande supplementen worden toegevoegd.
Als jezelf denkt dat het nodig is om je hond een 'supplement'' toe te dienen (om WAT voor reden danook), dan doe je dat gedoceerd.
Wordt het 'zo maar' aan voeding toegevoegd, dan krijg je wellicht met overdocering te maken.
Vind ik doodgewoon geen leuk idee.

Jaren geleden is er ooit een discussie geweest of er 'fluor' aan drinkwater uit de kraan toegevoegd moest worden.
Nou ja, hoeveel drink ik, hoeveel drinkt 'n ander aan water?
En WANNEER is het doodgewoon slecht, omdat 'die toevoegingen' een grens kunnen overschrijden?

Ik vind dat als de oorspronkelijke bestanddelen van voeding goed zijn, dat er dan niet teveel aan toegevoegd moet worden.
Als je er vanuit gaat dat de voeding op zichzelf niet 'compleet' genoeg is.....oké....maar dan moet je het heel duidelijk vermelden.
Dat het erin zit en vooral 'waarom'.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door