Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door mutsie
#493876
Ik ben zelf provers en dat zal heel veel klachten bij honden verminderen. Maar ik vind niet dat je het nou zo op moet hemelen dat alle klachten hiermee verdwijnen.

Als wij als mens supergezond eten, kunnen wij ook ''zomaar'' kanker krijgen of enig andere aandoening.
Milieu heeft hier natuurlijk ook een groot gedeelte mee te maken.

Ook ik heb geprobeerd bij een kennis het vers vlees te promoten.
Hun hond had jaren last van chronische blaas- en darmonsteking. Kuur na kuur heeft ze gehad.
Ze wilden geen KVV proberen, ze geloofden er niets van. Want wat de DA zegt is toch goed? Ze hebben de hond uiteindelijk in laten slapen. Uit de klachten die ik hier lees vind ik dat dieptriest.

Karin
Door tieneke
#493896
[quote="mutsie"]
Ik ben zelf provers en dat zal heel veel klachten bij honden verminderen. Maar ik vind niet dat je het nou zo op moet hemelen dat alle klachten hiermee verdwijnen
[/quote]
Ik hemel niets op,vertel alleen dat onze hond dankzij versvlees beter werd en volledig genas van zijn ernstige darmontsteking.
Ook heb ik vele mensen als klant gehad(cb distribiteur)waar de hond zich finaal van leeg scheet jaar in jaar uit.
Bij de Da waren ze zeer goede klanten.
Deze honden werden weer beter en dat zegt al genoeg toch?
Door Nelly
#493929
[quote="Peet"]
Ik denk het zelf niet, Nelly... Ik denk eerder dat Spondylose bij genetische aanleg komt, dan door voeding. Een goede vriendin van mij moest haar DH-teefje met 5 (!!) al laten inslapen door ernstige Spondylose. Zelfs Crama had het nog nooit zo erg gezien bij zo'n jonge hond. En die hond had z'n hele leven...jawel....gebarfd :-\...

Ik denk ook wel eens "als ik Beau nou van 't begin af aan barf had gegeven ipv Jeukanuba ...had hij dan geen DM gekregen?" Als..als..als....

Voeding doet veel, maar tegen genetische aanleg is weinig opgewassen.... :-*
[/quote]Ben ik helemaal met je eens. En toch... Ashley (witte herder) groeide angstwekkend snel op die brokken. Binnen een jaar was hij bijna 70(!) cm. hoog! Hij was lummelig en slungelig en zijn bespiering was in mijn ogen maar net voldoende, ondanks behoorlijk veel beweging. Het is heel goed mogelijk dat hij die schofthoogte op kvv ook had gekregen, want idd. dat ligt genetisch vast, maar misschien niet zo supersnel!Als ik dat vergelijk met Andor, die nu 17 maanden is, net 65 cm. hoog en slank gebouwd, maar wel stevig en heel goed bespierd, dan zie ik toch duidelijk verschil. En Andor krijgt dus vanaf dag 1 dat hij hier binnenstapte kvv en af en toe barf.
Door Esther1963
#494019
[quote="tieneke"]
Hoi Esther,

wat goed dat je de brokken eruit kiepert ;)
Krijgt ze nu al versvlees?
Zoniet dan de eerste dagen overgieten met kokend water of licht aankoken.
Ik zou zeker zo'n hond probiotica gaan geven om de darmflora sterker te maken,want ik neem aan dat ze ook de nodige spuiten tegen de diarree heeft gehad?
Ook tussendoor niets meer van graan geven maar als beloning of tussendoortje een stukje pensstaafje of stuje rauw vlees.
Echt je zal heel snel resultaat gaan zien! ;)
[/quote]

Morgen heb ik een afspraak met een distribiteur van Carnibest en dan wil ik het haar zo snel mogelijk gaan voeren. Er is mij inderdaad ook al geadviseerd om haar probiotica erbij te geven voor haar darmflora want die is nu echt heel steriel volgens mij. Ik hoop dat ik haar tegen die tijd dan ook weer lekker een pensstaafje kan geven want op dit moment is dat niet mogelijk zonder ziek te worden 1 a 2 dagen later. Het enige waar ze wel tegen kan zijn die (droge) pensdropjes van Jean Paul en die krijgt ze dan wel als beloning. Ik laat het je weten hoe het verder met haar verloopt.

Esther en d'r beestenboel
Door reno
#499865
Zo was er deze week ook een lachwekkende discussie op een paardenforum. Iemand vroeg of het erg was dat ze haar hond zo nu en dan restjes van de tafel gaf.

Nou het gros vond dat hartstikke verkeerd, een hond moest het maar lekker bij zijn brokken houden, want ons eten was te zout. Dus ik er lekker overheen batsen: Weet je wel wat er aan zouten en smaakmakers in brokken zit? Anders vreten ze die droge troep echt niet hoor. :P Lekker effe stangen.

Nou waar ik het over had, in RC zat dat echt niet, alleen maar in Pedigree, Bonzo, etc.. Oke daar zal het percentage misschien wat hoger liggen dan in RC.

Toen reageerde er iemand: Ik geef mijn hond niets van de tafel, alleen zo nu en dan een stukkie brood. Ik was lekker op dreef: Brood? Daar heeft een hond dus helemaal niets aan. Een hond heeft helemaal geen granen nodig, het zijn zelfs de grootste allergie uitlokkers bij een hond. (het levende bewijs daarvan zit nu naast me)

Gevolg was geloof ik wel dat in het verdere topic werd genegeerd. :-X Toen heb ik een opsomming gemaakt wat we Reno voeren, hihihi, zalmkop, kippennekken, fruit, groente en daarna heb ik een verwijzing hier naar toe geplaatst.
You never know ;)
Laatst gewijzigd door reno op za 25 feb 2006, 09:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Yari
#500085
[quote="reno"]
Zo was er deze week ook een lachwekkende discussie op een paardenforum. Iemand vroeg of het erg was dat ze haar hond zo nu en dan restjes van de tafel gaf.

Nou het gros vond dat hartstikke verkeerd, een hond moest het maar lekker bij zijn brokken houden, want ons eten was te zout. Dus ik er lekker overheen batsen: Weet je wel wat er aan zouten en smaakmakers in brokken zit? Anders vreten ze die droge troep echt niet hoor. :P Lekker effe stangen.

Nou waar ik het over had, in RC zat dat echt niet, alleen maar in Pedigree, Bonzo, etc.. Oke daar zal het percentage misschien wat hoger liggen dan in RC.

Toen reageerde er iemand: Ik geef mijn hond niets van de tafel, alleen zo nu en dan een stukkie brood. Ik was lekker op dreef: Brood? Daar heeft een hond dus helemaal niets aan. Een hond heeft helemaal geen granen nodig, het zijn zelfs de grootste allergie uitlokkers bij een hond. (het levende bewijs daarvan zit nu naast me)

Gevolg was geloof ik wel dat in het verdere topic werd genegeerd. :-X Toen heb ik een opsomming gemaakt wat we Reno voeren, hihihi, zalmkop, kippennekken, fruit, groente en daarna heb ik een verwijzing hier naar toe geplaatst.
You never know ;)
[/quote]

Hihi, wat leuk om te horen dat je ook zo pro vers geworden bent, toppie!!! ;) :D
Hoe is het nu met Reno?
Door reno
#501248
Off topic:

Met Reno gaat het super. Hij drinkt niet meer overmatig. Ook heeft hij niet meer jeuk als een andere hond. De open rode plekken op de elleboogjes zijn bijna weg, er groeit weer donshaar en zijn achterpoten zijn bijna niet meer rood.
We hebben alleen nog wat moeite met hem op gewicht houden met vers. Hij wisselt nogal met gewicht. Hij schommelt tussen de 23 en de 25. Ik heb hem liever op de 25. We wegen hem wekelijks en als hij te licht is, dan krijgt weer wat extra.

Ik zal binnenkort even foto's maken van zijn plekken ter vergelijking met de vorige.

Het levende bewijs dat vers helpt zit toch echt naast me ;) ;D
Door Happy Tail
#506862
kreeg een proefzakje koninklijk konijn voor middengrote honden en wat zijn de ingredienten?? moest toch eerst even kijken of het echt geen kippenvoer was: maar mais en maismeel waren de eerste 2........

met dit soort dingen kan ik wel eens mensen een beetje beginnen in te laten zien dat er in de allermeeste brokken echt weinig zit waar een hond als vlees eter iets aan heeft. Mar goed, ik ben altijd erg voorzichtig met ongevraagd advies. Mar als mensen idd vragen waarom Baya er zo goed uitziet of wat ik voer, dan wil ik ze wel voorzichtig uitleggen dat Baya vers krijgt. om dan gelijk al te vertellen dat ze rauwe eitjes, kippenpootjes, ed krijgt das weer iets te snel van het goede in veel gevallen ;D
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door