Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door bulletmaxbeer
#434640
Ik heb een herplaatsbulldog en zij was altijd een hondenluik gewend, ze kon dus gaan wanneer ze wilde...
(of dat de oorzaak is weet ik niet zeker)
Ze krijgt royal canin voer en poept soms 4x perdag, meestal minimaal 3x. Maar de laatste keer dus heel vaak snachts in huis. Ook doet ze heel soms een plasje. Ze is nu 2 jaar en heeft een goed huis gehad bij de vorige eigenaar, alleen lieten ze haar niet vaak uit, want ze had echt nauwelijks spieren. (dus geen trauma's etc..)
Ik heb haar nu sinds maart vorig jaar.
Ik hoorde dat honden minder poepen van vers vlees en ik dacht zelf om ze eventueel om 8 uur smorgens en om 2 uur smiddags eten te geven zodat er niks meer in de darmen zit snachts.
of 1x per dag misschien?
Ik heb gisteren zo'n pak uit de diepvries gekocht, smuldier, heette dat en dat gaat er hier in als koek ;D, maar dan moet ik er vast nog vanalles bij geven, toch??en is 1 pak genoeg?
ik ben nu aan het overstappen, dus sóchtends brokken en smiddags vers. Ze weegt 25 kilo.
Kunnen jullie me raad geven? Alvast bedankt!
Laatst gewijzigd door bulletmaxbeer op do 01 dec 2005, 08:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lizzy
#434705
Ik heb je vraag even verplaatst naar de kant en klaar versvlees-hoek omdat ik had begrepen dat je graag kant en klaar voer wil gaan geven.

Ja, van versvlees gaan ze dus beduidend minder vaak en veel ontlasten. Dat zou dus wel eens heeeeel goed voor jouw bulldog kunnen werken!

Smuldier is er in een complete versie en in niet complete versies. Bij de complete versie hoef je niets bij te geven (mag wel! Af en toe een lekker rauw eitje met schil en 1 keer per week een lekker rauw/vers/heel sardientje, etc!). Bij de niet-complete versies moet je zelf het e.e.a. toe voegen.
Door mutsie
#434796
van vers gaan ze echt minder poepen.

Ik heb echter ook een herplaatst hond. Die heeft vanaf puppy altijd aan de ketting gelegen en werd nooit uitgelaten.

Hij is nu 5 een heeft nog met vlagen last van nachtelijke onzindelijkheid terwijl hij s' avonds goed uitgelaten wordt.

Ikzelf denk dat dat er gewoon inzit. Vaak is het wel zo als je je hond in een kleine ruimte legt(gang of zo) de onzindelijkheid verdwijnt.

Vers bevat natuurlijk ook meer vocht.

Karin
Door bowie
#434823
Zou de brokken weg laten en lekker over gaan op kvv ik geef me bul van 24 kilo 2 pakjessmuldier compleet en daar doet hij het goed op .
Ik geef kvv en barf en dat bevald prima .
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door