Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Lizzy
#437417
Maar het zijn dus niet alleen de velletjes van de boekmaag. Het is dus inhoud van de boekmaag + de maag zelf.

Het ziet er mij niet uit als gemalen boekmaag maar gewoon als inhoud boekmaag.... Want hoe krijg je boekmaag zo fijn gemalen dat het allemaal op 1 ding lijkt, namelijk: gras?
Door *wendy*
#437449
Wat mij wel op valt, sinds ik 1 keer in de week de fytomix van Bibi geef, is dat mijn AB-je Boy heel veel minder gras eet. ::)

Dus wat het dan ook is........ik ben er heel blij mee, want ik werd er strontziek (hihi leuke benaming) van dat ik iedere bijna op mijn gat lag, omdat meneertje zonodig op grassprietjes moest kauwen ;D
Laatst gewijzigd door *wendy* op ma 05 dec 2005, 12:27, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lizzy
#437453
[quote="pippy"]
Wat mij wel op valt, sinds ik 1 keer in de week de fytomix van Bibi geef, is dat mijn AB-je Boy heel veel minder gras eet. ::)

Dus wat het dan ook is........ik ben er heel blij mee, want ik werd er strontziek (hihi leuke benaming) van dat ik iedere bijna op mijn gat lag, omdat meneertje zonodig op grassprietjes moest kauwen ;D

[/quote]

Fytomix van Bibi is overigens wel alleen inhoud van lammerenmaag. Tenminste, ik heb begrepen dat er tijdelijk merg + olieen in heeft gezeten, maar dat is er weer uitgehaald en nu is het alleen inhoud van lammerenmaag.
Door bas rouge
#437471
Dit staat er op de site van BIBI over fytomix:

"Dit product bevat merg en de groene maaginhoud van lammeren, die tot op het moment van slachting dagelijks hebben kunnen grazen, en is verrijkt met levertraan, tarwekiemolie, teunisbloemolie, saffloerolie en zalmolie. "

Ik geef het ca. 1 keer per week o.a. om lever in te mixen, dat vinden ze vies nml. en de fytomix vinden ze overheerlijk.
Door Lizzy
#437477
[quote="bas rouge"]
Dit staat er op de site van BIBI over fytomix:

"Dit product bevat merg en de groene maaginhoud van lammeren, die tot op het moment van slachting dagelijks hebben kunnen grazen en is verrijkt met levertraan, tarwekiemolie, teunisbloemolie, saffloerolie en zalmolie "

Ik geef het ca. 1 keer per week o.a. om lever in te mixen, dat vinden ze vies nml. en de fytomix vinden ze overheerlijk.

[/quote]

En dit (in vette letters) zit er volgens mij niet meer in.
Gebruikersavatar
Door Nitus
#437505
Lizzy schreef: Maar het zijn dus niet alleen de velletjes van de boekmaag. Het is dus inhoud van de boekmaag + de maag zelf.

Ja, dat bedoelde ik ook te zeggen, de boekmaag + inhoud
Het ziet er mij niet uit als gemalen boekmaag maar gewoon als inhoud boekmaag.... Want hoe krijg je boekmaag zo fijn gemalen dat het allemaal op 1 ding lijkt, namelijk: gras?
Hoe Corine het zo fijn maalt weet ik niet ;), maar ik vind in de Kruidenmix altijd wel van die kleine flubbertjes/velletjes.
Door Lizzy
#437615
[quote="Nitus"]

Ja, dat bedoelde ik ook te zeggen, de boekmaag + inhoud Hoe Corine het zo fijn maalt weet ik niet ;), maar ik vind in de Kruidenmix altijd wel van die kleine flubbertjes/velletjes.

[/quote]

Ja, nee, OK, dat had ik begrepen dat het dus boekmaag + inhoud is :D! Nou ja, misschien heb ik niet goed gekeken hoor, naa flubbertjes. Ik bedoel, zo lekker ruikt het nou ook weer niet dus qua bestuderen kan het zijn dat ik niet zo grondig ben geweest ;D en het is ook al zooooo lang geleden dat ik dat gegeven heb....
Door Nelly
#437885
Toen Ashley nog leefde gaf ik het hem regelmatig. Hij had een nogal gevoelig maag-darmstelsel en de fyto hielp echt om de zaak in evenwicht te houden. Nu Ashley dood is, geef ik het eigenlijk nooit meer, Angel en Andor hebben het gewoon niet nodig. Er liggen nog altijd 2 rollen in de vriezer, toch maar eens opmaken ::)
Door Truus
#437910
[quote="Nelly"]
Er liggen nog altijd 2 rollen in de vriezer, toch maar eens opmaken ::)
[/quote]
Hier nog een rol of 8, ik zal ze ook eens opmaken. Ze vinden het wel lekker ja. ::)
Door judith1967
#437917
Het is alleen voor honden met spijsverteringsproblemen of is het ook nodig om het te geven?
Mijn honden krijgen het nml niet
Door Nelly
#438019
Het helpt meestal bij honden met maag-dramproblemen. Een gezonde hond heeft het volgens mij niet echt nodig, maar het kan geen kwaad en ze vinden het zoooooooo lekker!!
Gebruikersavatar
Door sylvia
#438037
[quote="Nitus"]
Toen ik net begon met kvv heb ik Corine eens gevraagd wat Kruidenmix was, ik kreeg als antwoord: "Het is gemalen boekmaag met daarin alle voorverteerde grassen." Dus dan kunnen de velletjes van de boekmaag er wél in zitten ;).
[/quote]

maar dat is wat anders als het zijn velletjes boekmaag
Door judith1967
#438599
dan ga ik het ook weleens proberen als het zo lekker schijnt te zijn,maar eerst even zorgen dat er weer wat ruimte in mijn vriezerla komt
Door *wendy*
#438930
[quote="judith1967"]
dan ga ik het ook weleens proberen als het zo lekker schijnt te zijn,maar eerst even zorgen dat er weer wat ruimte in mijn vriezerla komt
[/quote]

leg wel een wasknijper klaar voor op je neus ;D ik vind het nog wel gaan, maar mijn vriend staat constant te kokhalzen als hij bij de fytomix in de buurt komt ;D en dan gaat die kleine hem ook nog eens kusjes geven als hij dat net gegeten heeft
Door judith1967
#439052
:D :D :DIk ben benieuwd of het inderdaad zo stinkt als jullie zeggen.Ik heb een vrij sterke maag,dus laat het nog horen. ;D ;)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door