Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door 202spots
#418813
gerst/gort of de kooknat helpt met diaree nog beter dan rijst.
Door crutz
#418818
[quote="K9Jordan"]
Ben ik weer....
De buurtjes zijn gestopt met de carnibest. Ze zijn erg geschrokken toen de hond ook bloed bij zijn ontasting kreeg (geirriteerde darmen??). Ze zijn wel doorgegaan met de probiotoca (bij de brokken), maar nu sinds gisternacht spuugt hij alles onder en is hij ook futloos....

Ik vind het echt heel erg want ik had gedacht dat de carnibest eea zou verbeteren en nu is het echt een drama....

Wat te doen? Naar de dierenarts en er anti-biotica tegenaan laten gooien?
Dagje vasten en alles tot rust laten komen?
Licht verteerbare zaken geven (gekookt????)

Ik durf niets meer aan te geven omdat ik bang ben dat alles verergerd!

Wie oh wie helpt?


[/quote]

heb hier een teef (Umi, met pups) vanaf vrijdag tot en met zondag aan de water diarree gehad, zondag avond ging t gelukkig wat over,
heb haar alleen maar gekookte kip met rijst (alles in 1 pan gekookt en de rijst goed doorgekookt zodat ie plakkerig is) gegegeven en ben toen overgegaan op met gekookt water overgoten kvv (nogsteeds gemengt met rijst) maar t heeft dus wel ff nodig voor t over is

succes er mee, denk dat terug naar brokken en een AB kuur bij de DA deze hond nu alleen maar verder in de ellende brengt
Gebruikersavatar
Door sylvia
#418835
[quote="K9Jordan"]
Ben ik weer....
De buurtjes zijn gestopt met de carnibest. Ze zijn erg geschrokken toen de hond ook bloed bij zijn ontasting kreeg (geirriteerde darmen??). Ze zijn wel doorgegaan met de probiotoca (bij de brokken), maar nu sinds gisternacht spuugt hij alles onder en is hij ook futloos....

Ik vind het echt heel erg want ik had gedacht dat de carnibest eea zou verbeteren en nu is het echt een drama....

Wat te doen? Naar de dierenarts en er anti-biotica tegenaan laten gooien?
Dagje vasten en alles tot rust laten komen?
Licht verteerbare zaken geven (gekookt????)

Ik durf niets meer aan te geven omdat ik bang ben dat alles verergerd!

Wie oh wie helpt?


[/quote]

Een hond die al een slechte darmwerking heeft en dus geen of een zeer slechte darmflora heeft kun je never nooit zo in 1 keer overzetten op een rauw dieet. Dat moet dan met beleid. En ook dan is het niet in 1 week geklaard, hoe oud is die hond, al zijn hele leven is er al een continue aanslag gepleegd op zijn gevoelige darmen en dat heeft tijd nodig om met een vers menu langzaam aan weer opgebouwd te worden, ook vers voer is geen instant wondermiddel.
Door jeanne
#418882
[quote="sylvia"]
Een hond die al een slechte darmwerking heeft en dus geen of een zeer slechte darmflora heeft kun je never nooit zo in 1 keer overzetten op een rauw dieet. Dat moet dan met beleid. En ook dan is het niet in 1 week geklaard, hoe oud is die hond, al zijn hele leven is er al een continue aanslag gepleegd op zijn gevoelige darmen en dat heeft tijd nodig om met een vers menu langzaam aan weer opgebouwd te worden, ook vers voer is geen instant wondermiddel.
[/quote]de hond van mijn vriendin heeft er weken over gedaan.
eerst gekookt. toen alleen de kook erover, toen de kook erover met klein beetje rauw, steeds meer rauw erbij, totdat ie eindelijk na weken volledig rauw at.
Hij spuugde ook alles uit en diarree.
Door tieneke
#419058
Jammer dat ze de hond geen kans geven :-\
Onze vorige Leonberger Kobus had 3 jaar lang chronische dikke darm ontsteking waar op het laatst het bloed uitspoot,na op de Rodi te zijn gestart was de diarree de volgende dag over en poepte hij sinds jaren een harde drol :D
Door dit wonder hebben wij hem nog een 2e kans gegeven en niet laten inslapen zo erg had hij het.
Moet er wel bij vermelden dat ik het vlees de eerste dagen licht heb gekookt.
Misschien is de natuur toch te vet :-\
Probeer ze over te halen om de light versie te geven en ze moeten het dan echt wel licht koken,niet met heet water overgieten ;)
Door K9Jordan
#419297
[quote="sylvia"]
Een hond die al een slechte darmwerking heeft en dus geen of een zeer slechte darmflora heeft kun je never nooit zo in 1 keer overzetten op een rauw dieet. [/quote]

Ben ik het niet mee eens. Jordan hebben we ook zo overgezet (destijds op BARF) en had ook chronische darmproblemen. Bij hem is het wel uitstekend gegaan. Elke hond reageerd duidelijk anders.
In dit geval ging het de eerste dagen ook meer dan goed bij de hond en ineens ging het fout. Ik denk dus niet per definitie dat het alleen aan het cold turkey overschakelen ligt. Anders zou het waarschijnlijk wel meteen fout zijn gegaan!
Door K9Jordan
#419304
[quote="tieneke"]
Jammer dat ze de hond geen kans geven :-\
Onze vorige Leonberger Kobus had 3 jaar lang chronische dikke darm ontsteking waar op het laatst het bloed uitspoot,na op de Rodi te zijn gestart was de diarree de volgende dag over en poepte hij sinds jaren een harde drol :D
Door dit wonder hebben wij hem nog een 2e kans gegeven en niet laten inslapen zo erg had hij het.
Moet er wel bij vermelden dat ik het vlees de eerste dagen licht heb gekookt.
Misschien is de natuur toch te vet :-\
Probeer ze over te halen om de light versie te geven en ze moeten het dan echt wel licht koken,niet met heet water overgieten ;)
[/quote]

Ze zijn echt heel erg geschrokken van het bloed in de ontlasting (daar schrok ik ook van) en de combinatie nu met spugen (dus alles van voor en van achter eruit) zorgt ervoor dat hij met die weinige kilo's die hij weegt ook nog eens richting uitdrogen gaat.
Ik ga zeker als het allemaal rustig is met de hond eens kijken of we het nog eens kunnen proberen (misschien eerst een tijdje probiotica geven bij de brokken om de darmflora te verbeteren) en dan heel voorzichtig. Het is niet dat ze het niet een kans willen geven, maar dit kwam niet ten goede van de gezondheid van de hond.
Momenteel eet hij zijn brokken als er biogarde overheen zit en krijgt hij door zijn water het kooknat van rijst en kip (zodat hij goed blijft drinken en eea ook stoppend werkt).
Ik denk dat het belangrijkste is dat de hond eten binnen gaat houden en dan stapje voor stapje hem over te gaan zetten.

Bedankt allemaal voor jullie medeleven en meedenken!
Door Sofie
#419949
Ik zou idd nu even afwachten met over te gaan op vers en de darmen van de hond eerst tot rust laten komen. pas als die zo goed als in orde zijn kan je héél langzaam met vers beginnen!
Gebruikersavatar
Door Pauline
#420177
Joep had dit dus precies zo een goeie week geleden. Diarree en uiteindelijk bloedpoepen. Lees ff deze topic: http://www.barfplaats.nl/forum/viewforu ... adid=15978.

Volgens mij is het wel iets dat heerst ook in combinatie met het braken, want ik hoor het regelmatig.

Ik schrok me ook wild hoor toen er bloed meekwam, maar de DA zelf vertelde me dat dat eigenlijk geen kwaad kan en dat een AB-kuurtje meer slechts doet dan goeds.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door