Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Lizzy
#31624
Nu heb ik nog voor twee keer aktief in de koelkast staan. Langer als twee dagen wil ik het niet bewaren maar mijn natuurmix voor morgen is nog niet ontdooit. Wat adviseer je. Vandaag dan toch maar even alleen droogbrood met water en vanaf morgen weer natuurmix met gekookt water?
Even een vraag voor de Carnibest experts: is actief dan ZO vet? Het bevatte toch iets meer vet en iets meer koolhydraten? Nou, ik heb ff op de Carnibest site gekeken en er zit 16% vet in terwijl er in Natuurmix 15% zit. Volgens mij mag die ene procent niet zoveel uitmaken hoor. Ik geloof dat ik lekker de Actief zou geven (da's persoonlijk - als de Carnibest experts het er niet mee eens zijn, dan horen we het wel :D!), met gekookt water erover heen.... Desnoods in kleinere porties wat vaker over de dag verdeeld en eventueel een fijngeknepen beschuitje er doorheen om het vocht (van gekookt water) wat te binden. Desnoods hier ook een scheutje Roosvicee stop doorheen. Vind ik wel fijn spul en niet onnatuurlijk.

Wat ik (als ik jou was) ook zou geven is OKUGEST van VSM. Dit is gewoon te koop bij de drogist. Dit is homeopatisch. Het schaadt niet en het is wereldspul en zeker in gevallen waarbij de diarree veroorzaakt wordt door voedselveranderingen, virusjes en "iets verkeerd gegeten of verkeerd gevallen". Het handigst verpletter je de tabletjes tussen twee lepels en gooi je het poeder in het bekkie van je hond. Daarna gelijk zijn bekkie dichtklappen, voordat hij de poeder eruit werkt.
Gelukkig, ik maakte me toch een beetje ongerust. Heb haar nu net binnen een uur 3 x moeten uitlaten. Nee het is niet zo dun als water, maar meer zachte, dunne zalf.
Ze is niet ziek? Heeft geen koorts? Drinkt nog wel goed? Als het antwoord daarop: "nee - nee - ja" is, dan zou ik me nog even geen zorgen maken. Ik ben zelf geen voorstander van vasten en ik ben ook niet echt een voorstander van er maar gelijk weer ander voer in te douwen (bijv. gekookte kip).... Vaak krijgt de hond alleen maar meer diarree van alsmaar voerwisselen. Wanneer je een tijdje rauw geeft, dan is een hond veel minder gevoelig voor dit soort dingen en kun je heel gemakkelijk voer wisselen en er van alles in gooien, zonder dat de hond diarree krijgt ;D. Dit is echt een brokkenhond kwaaltje (als ik het zo mag noemen).
Dank je wel voor je goede tip. Ik hoop dat jullie me niet lastig vinden. Ik wil alleen maar het beste voor Senna.

Groetjes

Mirjam
Lastig? Jij? WELNEE!!! Echt niet. Daarvoor is dit forum er hoor!
Groetjes, Lizzy
Laatst gewijzigd door Lizzy op di 16 dec 2003, 12:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Door senna
#31634
Hartstikke bedankt Lizzy :),

OKUGEST heb ik besteld en krijg ik binnenkort. Roosvice Stop ga ik nu al toepassen en ook de maaltijd verdelen in meer keren.

Ik hou jullie op de hoogte.

Mirjam
Door Helen
#31636
Ikzelf ben wel een voorstander van vasten. :) De enkele keren dat Balou aan de race was. Heeft het uitstekend geholpen en was het binnen een dag over. JdBL raadt vasten aan met de achterliggende gedachte dat het lichaam geen energie hoeft te besteden aan het verteren van voedsel en al zijn energie kan besteden aan het beter worden.

groetjes Helen
Door Lizzy
#31638
[quote="senna"]
Hartstikke bedankt Lizzy :),

OKUGEST heb ik besteld en krijg ik binnenkort. Roosvice Stop ga ik nu al toepassen en ook de maaltijd verdelen in meer keren.

Ik hou jullie op de hoogte.

Mirjam
[/quote]Elke normale drogist of apotheek heeft Okugest gewoon in huis hoor!
Groetjes, Lizzy
Door senna
#31639
Elke normale drogist of apotheek heeft Okugest gewoon in huis hoor!
Groetjes, Lizzy
Behalve.............. als je in een klein dorpje woont zoals ik, dan moet het besteld worden ;D. Ik werk 5 dagen in de week en kan dus niet zo snel effe naar de stad om een potje te halen. Daarom heb ik voor de optie bestellen gekozen.

Maar goed, het komt er gauw aan en voor nu dan maar effe Roosvice.

Groetjes

Mirjam
Door Lizzy
#31640
[quote="Helen"]
Ikzelf ben wel een voorstander van vasten. :) De enkele keren dat Balou aan de race was. Heeft het uitstekend geholpen en was het binnen een dag over. JdBL raadt vasten aan met de achterliggende gedachte dat het lichaam geen energie hoeft te besteden aan het verteren van voedsel en al zijn energie kan besteden aan het beter worden.

groetjes Helen
[/quote]Ik zeg het verkeerd. Ben ook een voorstander van vasten maar niet zozeer in gevallen waarbij de hond diarree heeft en de waarschijnlijke oorzaak voedselverandering is.
Door Lizzy
#31641
senna schreef: Behalve.............. als je in een klein dorpje woont zoals ik, dan moet het besteld worden ;D. Ik werk 5 dagen in de week en kan dus niet zo snel effe naar de stad om een potje te halen. Daarom heb ik voor de optie bestellen gekozen.

Maar goed, het komt er gauw aan en voor nu dan maar effe Roosvice.

Groetjes

Mirjam
Owww, OK! Waarschijnlijk is de bestelling dan binnen als de diarree al over is ;D. Wet van Bartje ;D
Laatst gewijzigd door Lizzy op di 16 dec 2003, 14:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Door senna
#31643
Owww, OK! Waarschijnlijk is de bestelling dan binnen als de diarree al over is ;D. Wet van Bartje ;D
Des te beter toch ;) ;D, als ze er maar vanaf komt. En..... het schaadt sowieso niet om zo iets in huis te hebben.

Groetjes

Mirjam
Door senna
#32038

Des te beter toch ;) ;D, als ze er maar vanaf komt. En..... het schaadt sowieso niet om zo iets in huis te hebben.

Groetjes

Mirjam
Hoi allemaal die gereageerd hebben,
Het lijkt erop dat de diaree over is. Vannacht ben ik er niet meer uitgeweest. Vanmorgen heeft ze een normale drol gepoept en verder niet meer. Vandaag overgiet ik het vlees nog met water en dat doe ik vanaf morgen ook niet meer.

Hopenlijk hebben we het gehad want het was wel heftige diaree. 3-4 keer per uur moest ze uit en dat 4 dagen lang. 's-Nachts was het iets rustiger, maar moest ik er toch ook een paar keer uit. Gelukkig was ze er niet echt ziek van.

Dank je wel voor jullie goede tips.

Mirjam
Door senna
#32851
[quote author=Lizzy
Owww, OK! Waarschijnlijk is de bestelling dan binnen als de diarree al over is ;D. Wet van Bartje ;D
[quote][/quote]

Ja Lizzy, je had gelijk. De diarree was over toen de Okugest binnen kwam.


Zoals beloofd zou ik jullie op de hoogte houden over Senna.

Ik voer nu een dikke week vers vlees en ondanks de moeilijke start voor Senna ben ik heel erg blij dat ik er aan begonnen ben. Senna's vacht knapt zienderogen op en zelfs de hardnekkige roos lijkt wel langzaam aan te verdwijnen. Het enige wat ze krijgt is Carnibest, zonder extra aanvullingen van visolie of andere dingen.

De diarree is over en tot nu toe poept ze 1 mooie drol per dag (wat willen we nog meer).
Ook is ze veel minder hyper dan voorheen, dus dat is ook mooi mee genomen.

Heel voorzichtig aan begin ik ook te denken dat het poepeten beter gaat. Tegenwoordig negeert ze af en toe een drol terwijl dat vroeger echt niet mogelijk was voor haar (misschien wel mogelijk maar ze deed het simpelweg niet.
Hier is het allemaal om begonnen, dus tot nu toe ben ik alleen maar super en super tevreden en dankbaar dat ik toch de stap gezet heb. Ik wilde het al een tijdje gaan proberen, maar om de een of andere reden durfde ik toch de overstap niet te maken.

Toch wil ik jullie nog een keer lastig vallen met een vraag in de hoop dat iemand me antwoord kan geven.
Zou ik Carnibest en Energique naast elkaar kunnen voeren? Dit simpelweg omdat ik een kleine vriezer heb en dus geen grote voorraden in kan slaan. Energique kan ik wel hier in de buurt kopen en hoef ik dus geen grote voorraad van in te slaan. Ik denk dan bijvoorbeeld aan 2 dagen Carnibest afgewisseld met 2 tot 3 dagen Energique. Iemand die hier ervaring mee heeft?

Alvast bedankt voor jullie antwoord.

Mirjam
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door