Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Gebruikersavatar
Door Lefki&Amy
#3470107
Hoi allemaal,

Mijn beide honden eten de laatste tijd slechts en inmiddels krijg ik er een beetje een sik van (kilo's duur kvv gaan de kliko in 😢). Waar kan het aan liggen?

De oudste is 13,5 en hoewel altijd kieskeurig geweest, at ze eigenlijk altijd wel haar bordje leeg. Omdat ik natuurlijk wel wist wat ze wel en niet beliefte.

De jongste heeft gezondheidsproblemen (kanker) en is gaan miepen met eten, volgens mij door alle supplementen die door t eten gingen.

Ze krijgen Alroda en Darf en soms wat Darf bites (brokken). En eigenlijk is dat, de Darf bites brokken, het enige nu dat ze wel steeds opeten.
De oudste heeft snel last van haar maag, bv als er vis door haar eten gaat, dus ik dacht dat gestoomd misschien inmiddels een betere optie zou zijn. Nou, dat hoeft ze niet...(Dog Chef).

Ik twijfel nu tussen kvv aanbieden en weghalen , een aantal dagen, om te checken of het gemiep te maken heeft met het feit dat ik zo graag wil dat ze eten, of volledig overschakelen naar gestoomd of home made voeding...

Wie heeft raad?
Ervaringen met senioren en vers?
Is het gangbaar dat ze op bepaalde leeftijd liever geen rauw meer eten?

Of zou ik bijvoorbeeld beter verteringsenzymen gaan geven?

Hoe doen jullie dat? :???: ::)
Door hannabelgje
#3470109
Hier ook een senior die meester is in miepen met eten. Wat ik hier merk is dat als ik wat minder geef er minder gemiept wordt. Ze slapen veel natuurlijk en hebben ook minder nodig.
Het zou natuurlijk ook kunnen dat ze buikpijn krijgen van het eten.

Verstuurd vanaf mijn SM-S911B met Tapatalk

Door Lizzy
#3470134
Lefki&Amy schreef: za 06 apr 2024, 00:47 Hoi allemaal,

Mijn beide honden eten de laatste tijd slechts en inmiddels krijg ik er een beetje een sik van (kilo's duur kvv gaan de kliko in 😢). Waar kan het aan liggen?

De oudste is 13,5 en hoewel altijd kieskeurig geweest, at ze eigenlijk altijd wel haar bordje leeg. Omdat ik natuurlijk wel wist wat ze wel en niet beliefte.

De jongste heeft gezondheidsproblemen (kanker) en is gaan miepen met eten, volgens mij door alle supplementen die door t eten gingen.

Ze krijgen Alroda en Darf en soms wat Darf bites (brokken). En eigenlijk is dat, de Darf bites brokken, het enige nu dat ze wel steeds opeten.
De oudste heeft snel last van haar maag, bv als er vis door haar eten gaat, dus ik dacht dat gestoomd misschien inmiddels een betere optie zou zijn. Nou, dat hoeft ze niet...(Dog Chef).

Ik twijfel nu tussen kvv aanbieden en weghalen , een aantal dagen, om te checken of het gemiep te maken heeft met het feit dat ik zo graag wil dat ze eten, of volledig overschakelen naar gestoomd of home made voeding...

Wie heeft raad?
Ervaringen met senioren en vers?
Is het gangbaar dat ze op bepaalde leeftijd liever geen rauw meer eten?

Of zou ik bijvoorbeeld beter verteringsenzymen gaan geven?

Hoe doen jullie dat? :???: ::)
Ik heb er totaal geen ervaring mee. Hier eten ze gewoon. Maar ik ken wel mensen met oudere honden die ook chef de cuisine zijn moeten worden om de hond te laten eten.

Verteringsenzymen geven op deze leeftijd is nooit verkeerd denk ik. De jongste op koolhydraatrijke voeding zetten lijkt me vanwege de kanker dan weer een slecht idee.

En lekker maken? Met een geprakt blikje sardientjes in olijfolie, zalm uit blik, kabeljauwlever uit blik, Parmezaanse kaas erover raspen, dat soort dingen? Zou dat helpen?
Door rosmin
#3470180
Bij mijn oudere dieren heb ik de insteek dat ik blij ben dat ze eten en let veel minder op wat ze eten. Mijn kat en hond gaf ik zelf samengesteld barf eten, totdat ze steeds meer lieten staan. Toen ben ik de maaltijden gaan malen en dat ging weer tijd goed. Aan het eind van hun leven (kat met schildklierproblemen,16 + en hond met uitgezaaide mastceltumor, 15,5 jaar en weinig gebit meer) kregen ze blikvoer, tegen mijn principes, maar dat aten ze nog met smaak. Aangeuld met een eitje, beetje kwark, soms vis uit blik.toefje smeerkaas uit tube erop…..
Hoe ouder zij worden, hoe creatiever je wordt ;)
En soms lusten ze opeens iets niet meer, of valt het verkeerd, en de andere dag eten ze het weer.
Dus ja ik herken het helemaal :)
Door smulpaap
#3470196
rosmin schreef: ma 08 apr 2024, 10:18 Bij mijn oudere dieren heb ik de insteek dat ik blij ben dat ze eten en let veel minder op wat ze eten. Mijn kat en hond gaf ik zelf samengesteld barf eten, totdat ze steeds meer lieten staan. Toen ben ik de maaltijden gaan malen en dat ging weer tijd goed. Aan het eind van hun leven (kat met schildklierproblemen,16 + en hond met uitgezaaide mastceltumor, 15,5 jaar en weinig gebit meer) kregen ze blikvoer, tegen mijn principes, maar dat aten ze nog met smaak. Aangeuld met een eitje, beetje kwark, soms vis uit blik.toefje smeerkaas uit tube erop…..
Hoe ouder zij worden, hoe creatiever je wordt ;)
En soms lusten ze opeens iets niet meer, of valt het verkeerd, en de andere dag eten ze het weer.
Dus ja ik herken het helemaal :)
Dat is ook mijn ervaring . Op een enkele (hoog)bejaarde na werd voeding wel een ding
En soms is het even zoeken wat nog wel goed gaat . En uiteindelijk kom je soms uit op pappen en nathouden
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door