Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door dwv
#3467638
Hoi,
Ik ben nu sinds ongeveer een week mijn herder smuldier aan het geven. En het viel mij op dat de ontlasting van mijn hond een flink stuk minder is, had eerst vaak een zakje vol en nu lijkt het meer op ontlasting van een chihuahua/jack russel. Ook is het anders van kleur. Klopt het dat dit komt door het voer en hoort dit?
Gebruikersavatar
Door pike
#3467639
Als de hond voorheen op brok stond, ja dan is het normaal. Honden hebben van rauw vlees veel minder ontlasting, en ook steviger ontlasting. Barf of kvv geeft minder afvalslakken. De kleur wisselt met de vleessoort die ze eten. Ook dat is normaal. ;)
Door Lizzy
#3467643
dwv schreef: wo 31 jan 2024, 21:28 Hoi,
Ik ben nu sinds ongeveer een week mijn herder smuldier aan het geven. En het viel mij op dat de ontlasting van mijn hond een flink stuk minder is, had eerst vaak een zakje vol en nu lijkt het meer op ontlasting van een chihuahua/jack russel. Ook is het anders van kleur. Klopt het dat dit komt door het voer en hoort dit?
Welkom in de wereld van het verse vlees :biggrin2: . Welkom bij de club ook ;D

Ik zie af en toe drollen in het bos liggen dat ik denk "er heeft een beer zitten schijten", blijkt het een brokkendrol van een relatief klein hondje te zijn. Ik ken dat niet. Ik doe het niet maar ik zou de drol van mijn honden met twee vingers op kunnen pakken en in een zakje kunnen doen en dan blijft er niet eens een poepafdruk achter op mijn vingers.

Dit alles komt omdat brokken heel veel onverteerbare rotzooi bevat. En KVV niet.
Door dwv
#3467646
Bedankt voor de antwoorden!

Ik gebruikte inderdaad eerst brokken en maakte me een beetje zorgen om het grote verschil van de ontlasting.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door