Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door tt-tjes
#3467075
De jongens hebben de laatste dagen problemen met het eten van meerdere merken KVV. Het plakt vreselijk, zodanig dat het aan het gehemelte blijft hangen en ze het niet weg krijgen. Het zijn soorten/merken die ik meestal voer.
Het lijkt wel of ze het fijner gemalen hebben.
Erg vervelend want ze laten het nu gewoon staan.

Iemand tips wat ik kan doen om het minder plakkerig te maken?
Door tt-tjes
#3467079
pearlsofpassion schreef:Beetje verwarmen?
Extra water bij doen?

Enig idee waardoor het zo plakt?
Nee, ik voer kiezenbrink en eigen merk floris al best lang. Maar het lijkt net of de maling fijner is.
Het is echt etg vervelend, want ze staan te smakken als een gek om het van het gehemelte te krijgen, wat dan niet lukt en moet ik met mijn vinger het losmaken.
Door Lizzy
#3467082
Klagen bij de producent? Want dit klinkt echt smerig.... Ik heb daar wel beeld bij, dat het te fijn is en daardoor blijft plakken. Veranderen ze het niet terug zou ik lekker naar een grovere KVV gaan. Tammenga bijv.
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3467087
Ik weet niet of het aan de maling ligt. Ik maal soms ook super fijn, als het echt hard bot is. Omdat Luis dat zo slecht verdraagt. Het is soms echt cremepate, zo fijn, en toch heb ik dit nog nooit voorgehad.
Dus of het daaraan ligt...
Misschien zit er iets in dat het soort van elastisch maakt. Bindweefsel of kraakbeen misschien. Weet het niet hoor.
Ze zullen vast iets veranderd hebben he, als het nu plots is.
Gebruikersavatar
Door Rik01
#3467091
tt-tjes schreef: ik voer kiezenbrink en eigen merk floris al best lang. Maar het lijkt net of de maling fijner is.
Ik vind alleen de KB Haas een beetje plakkeriger en pappiger dan vroeger. KB Duif, Konijn, Fazant, Paard en Eend heb ik geen problemen mee. Overigens is het hier met Haas niet zo erg dat ik het met mijn vinger van hun gehemelte af moet schrapen (als ze dat al toe zouden laten). Misschien doen katten dat zelfs wat handiger ;) Ik heb dit overigens half vorig jaar al gemerkt bij de Haas.

(Alleen buiten dat KB de Konijn op dit moment niet kan leveren, en Duif nu pas na bijna een jaar weer beschikbaar is. Schijnbaar trekken ze hun eigen webshop voor bij leveringen.)


Gebruikersavatar
Door pike
#3467102
Rik01 schreef: zo 14 jan 2024, 17:56 Ik vind alleen de KB Haas een beetje plakkeriger en pappiger dan vroeger. KB Duif, Konijn, Fazant, Paard en Eend heb ik geen problemen mee. Overigens is het hier met Haas niet zo erg dat ik het met mijn vinger van hun gehemelte af moet schrapen (als ze dat al toe zouden laten). Misschien doen katten dat zelfs wat handiger ;) Ik heb dit overigens half vorig jaar al gemerkt bij de Haas.

(Alleen buiten dat KB de Konijn op dit moment niet kan leveren, en Duif nu pas na bijna een jaar weer beschikbaar is. Schijnbaar trekken ze hun eigen webshop voor bij leveringen.)
Ik voer ook meerdere soorten van KB. Van KB vind ik ook de haas plakkerig maar dat was hij eigenlijk altijd al. Er loopt ook altijdd heel veel vocht uit tijdens het ontdooien, dat prak ik er altijd weer onder voor het in de voerbak gaat, het maakt het geheel smeuïger. Bij Ties meng ik de haas trouwens met rund (50/50) omdat hij van enkel haas moeite heeft met ontlasten. Ik heb (nog) nooit meegemaakt dat een kvv aan het gehemelte blijft plakken. De KB fazant vind ik vrij droog en vast, die trek ik ook uit elkaar. Zodat het niet in één ademteug naar binnen wordt gezogen. Dat doe ik eigenlijk met alle kvv, ik doe nooit zo maar een klont kvv in de bak.
Door tt-tjes
#3467137
De haas plakt idd erg, die meng ik ook met iets anders.
Maar de insect konijn die ik ook al lang voer plakt nu ook. Maar ook het eigen merk van floris plakt heel erg. Dat had ik voorheen nooit.

.
Lizzy schreef:
Hier?

https://www.kiezebrink.eu/nl/klacht-indienen


Heb ik gedaan maar krijg geen antwoord.

Ik heb nu meer Tammenga besteld. Dat kan ik dan mengen met de plak kvv. Plus wat gedroogde groenten van carnis om te wellen. Dat ging redelijk vanavond.

Zomaar een klont kvv in de bak doe ik ook nooit
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door