Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

#3465069
Hallo allemaal!

Ik ben nieuw hier, en ik heb een vraag over mijn hondje Layla. Layla woont sinds 9 oktober bij ons. Hiervoor is ze al die tijd bij de fokster geweest.
Layla kreeg bij de fokster brok van Edgar en Cooper, en af en toe een kuipje vlees van de jumbo.
Layla had de hele dag brok beschikbaar bij de fokster.

Wij hebben dit in het begin ook zo gedaan, maar dan met 2x dgs een half kuipje van het puppyvleesje van de Jumbo. Omdat wij haar uiteindelijk 2x dgs willen gaan voeren. Dit deed ze prima.
Echter vond ik dat ze veel jeukklachten had, en ben haar toen gaan overzetten op kvv puppy van Kivo. Dit ipv het jumbo vlees (want ik vind het jumbo vlees ook slecht)

Hier heeft ze het 4 weken goed op gedaan, maar de jeukklachten bleven dus heb ik haar ontvlooit en ontwormt, en laten nakijken door een dierenarts. Sindsdien kijkt ze amper naar haar vlees (kip/rund van kivo en eend/rund van kivo, puppyvariant)
Dit is sinds 2-11.
Veel klachten gezien over de Bravecto, dus mogelijk minder eetlust door Bravecto. Mogelijk schijnzwanger, maar heel toevallig minder gaan eten na Bravecto en ontworming van milbevet.

Layla weegt 6.3 kg, en kreeg 100gr in de ochtend en 100gr in de avond kvv. Haar brok raakte ze al een tijd niet aan, en heb dit ook weggehaald zodat ze gewoon 2x dgs te eten krijgt.

Ze is nog steeds dol op snacks, en bedeld bij ons om eten. (ze krijgt dit nooit)
Eerst begon ze alleen de eend/rund niet meer te eten, en nu ook dr kip/rund niet meer.

Ze eet nu gemiddeld tussen de 30 en 80 gram kvv per dag.
Ik heb ook geprobeerd geen snacks meer te geven, dit lijkt geen verschil te maken. Eet ze niet, gaat de bak weer weg. Verschillende bakjes geprobeerd, met de hand geprobeerd, yoghurt er doorheen geprobeerd, dan eet ze beter.

Ik ben nu gewoon streng, niet eten is bak weg, en ze krijgt 5 gram ongeveer aan snoepjes, want we volgen samen wel een training en dat vind ze ook hartstikke leuk. Heb een week gestopt maar maakte geen verschil.


Ik heb kvv van DARF geprobeerd, dan plukt ze de kip/rund van kivo er tussenuit.

Ik ben bang dat ze te weinig voedingsstoffen binnenkrijgt, omdat ze nu alleen kip/rund van kvv eet. Als ik brok neerzet, pakt ze 10 brokjes en dan laat ze ook de rest staan.


Ik denk dat Layla bij de fokster al weinig at (elke keer paar brokjes door de dag heen) En dat ze bij ons eerst is verwend door dagelijks vers vleesje te eten, maar nu is het heel lastig er genoeg in te krijgen!

Mijn vraag; is 70 gram gemiddeld heel weinig??? Ze loopt 4×10 minuten buiten, soms 3×10 en 1×20 of 30 minuten. We bouwen op, want Layla is ook geen grote wandelingen gewend nog. Layla is in huis een rustig hondje, slaapt het grootste gedeelte van de dag en af en toe even spelen samen.

Hebben jullie tips wat ik nog kan doen?
Als ik groenteworst er doorheen doe laat ze dat ook liggen. Omdat ze nog zo jong is wil ik dat ze genoeg krijgt. We gebruiken snacks van bellobox, allemaal 100% natuurlijk.

Ze is verder gezond, ze rent, ze speelt, wilt snoepjes of snacks. Ze is na de bravecto wel twee dagen een beetje rillerig geweest, trillen met haar kop, maar kan ook overdreven enthousiasme zijn (al had ik het ervoor niet gezien, het waren slechts een dag of twee.

Ik denk dat ik zo wel een hoop info heb gegeven, hopelijk kunnen jullie helpen!
#3465601
Het kan toeval zijn, maar het is wel opvallend dat het antiparasitair samenvalt met het slecht eten. Misschien is ze er misselijk van geworden en associeert ze dat nu met haar eten. Ik zou eens proberen of je andere diersoorten van andere merken er wel in krijgt. Afwisseling is altijd fijn.

Hoe oud is ze?
#3465602
Hallo Frodo!

Ik heb dat volgens mij ook al hier benoemd, we hebben diersoorten en merken al afgewisseld en geprobeerd. Ik denk ook dat her iets te maken heeft met het middel. Krijgt ze niet meer! We zijn nog altijd op zoektocht, maar heb het idee dat we de goede richting ingaan met haar eten. Zaterdag komen zowat alle alroda smaken binnen, ben heel benieuwd hoe ze daar op gaat reageren! Sinds een dag of 2/3 is ze een stuk speelser, dus beestje lijkt zich prettiger te voelen!
#3465603
Ah, volgens mij is dit mijn andere topic in de verkeerde categorie, vandaar dat je het andere niet hebt meegekregen denk ik! Ik heb hetzelfde verhaal in het kvv stukje staan, deze moest verwijderd maar dat krijg ik niet voor elkaar...
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door