Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Amber98
#3464969
Hoi,

Tijdje terug een onderwerp geplaatst over een barfmenu, maar helaas met de hond tegen heel wat problemen aangelopen waardoor hij uiteindelijk nog maar 1 merk brok at en verder niks. Inmiddels gaat het weer een stuk beter, zijn niet-ingedaalde teelbal is verwijderd (deze zorgde voor pijn en ongemak). Hij eet nu weer een paar weken KVV die ik nog had liggen en ik heb goede hoop dat we weer op de KVV vooruit kunnen :) nu zou ik graag jullie hulp willen hebben bij het kiezen van merken en varianten en het bijvoeren van extra spiervlees en hart. (Ivm ontlasting)

Voor mij is het het meest makkelijk om een groot gedeelte te laten bestaan uit Hunters Home. Aangezien de meeste varianten een mix zijn met rund en kip erin en hij dit dus al binnen krijgt, wil ik geen rund en kip varianten extra voeren. Verder kan ik makkelijk aan kivo komen. Voor evt een extra smaak, shaweca, kb raw, daily meat. Ik wil voornamelijk wilde zalm uit de supermarkt als vissoort voeren. Ik maak zelf groente mixen, deze blokjes zullen ongeveer 125gr zijn.

Het gaat om een Duitse herder reu (intact), in juli 1 jaar geworden en nu bijna 40kg (aan de smalle kant maar sinds hij op KVV staat langzaam bij aan het trekken)

wat zeggen jullie van het volgende per week?

- 1kg Hunters home konijn mix (25% kip karkas 75% konijn zonder maag/darm) + 125gr groenten + 100 gr spiervlees + 125gr wilde zalm

- 1kg kivo pens/kip (80% pens, 20% kip) +125gr groente

- 1kg hunters home 100% eend (zonder maag/darm) +125gr groenten + 100gr spiervlees + 125gr wilde zalm

- 1kg kivo 100% kalkoen + 125gr groenten + 100gr spiervlees + 2 eieren

- 1kg hunters home geitmix (25% kipkarkas 19% spiervlees rund 19% spiervlees geit 5% hart rund 3% nier rund 5% lever rund 7% long/luchtpijp rund 7% long/luchtpijp geit 5% pens rund 5% pens geit) + 125gr groenten + 100 gr spiervlees + 125gr wilde zalm

- 1kg hunters home hert mix (25% kipkarkas 24% spiervlees rund 24% spiervlees hert 5% hart rund 3% nier rund 14% long/luchtpijp rund 5% lever rund) + 125 gr groenten +100 gr spiervlees

- 1kg kivo 100% kalkoen + 125gr groenten + 100gr spiervlees + 2 eieren


Het extra spiervlees zal voornamelijk kipfilet zijn, afhankelijk van wat ik betaalbaar in de winkel kan krijgen, buiten de maaltijden zal hij ook regelmatig gekookt kippenhart krijgen om mee te trainen (Max 100gr per dag) zit ik zo wat betreft verhoudingen en verschillende soorten goed of zijn er echt dingen die ik aan moet passen? Ik hoor het graag!

Barfplaats wordt gesponsord door