Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Irisscorp
#3464964
Goede morgen, mag je KVV koken of stomen? Mijn hond eet darf wild of EMU wegens allergie, nu zat ze gisteren te braken en diaree , ik heb rijst gekookt met worteltjes en kabeljauw voor een lichte maaltijd. Ik denk misschien is de KVV te zwaar voor haar op dit ogenblik en ik vroeg me af of dit mag gekookt worden
Door hannabelgje
#3464976
Door het te koken maak je het moeilijker verteerbaar. Dat zou ik dus zeker niet doen. Ik zou eerder rauwe kipfilet of ander mager vlees geven. Of een roereitje in een heel klein beetje vetstof. Dat is ook heel licht verteerbaar.

Verstuurd vanaf mijn SM-S911B met Tapatalk

Door Lizzy
#3464979
Irisscorp schreef: di 14 nov 2023, 10:22 Goede morgen, mag je KVV koken of stomen? Mijn hond eet darf wild of EMU wegens allergie, nu zat ze gisteren te braken en diaree , ik heb rijst gekookt met worteltjes en kabeljauw voor een lichte maaltijd. Ik denk misschien is de KVV te zwaar voor haar op dit ogenblik en ik vroeg me af of dit mag gekookt worden
Jawel hoor, even koken mag maar volgens mij maak je het daar niet lichtverteerbaarder mee. Je hond heeft een voedingsallergie? Hoe uit zich dat?
Door Irisscorp
#3465585
Lizzy schreef: di 14 nov 2023, 18:32 Jawel hoor, even koken mag maar volgens mij maak je het daar niet lichtverteerbaarder mee. Je hond heeft een voedingsallergie? Hoe uit zich dat?
Mijn hond heeft geen voedselallergie hoor, is een omgevingsallergie dat hij heeft, maar ik denk dat hij de KVV niet goed verteerd, hij vind het wel superlekker maar heeft nogal dikwijls slappe stoelgang, ik geef van Darf wild
Door Lizzy
#3465590
Irisscorp schreef: di 05 dec 2023, 21:48 Mijn hond heeft geen voedselallergie hoor, is een omgevingsallergie dat hij heeft, maar ik denk dat hij de KVV niet goed verteerd, hij vind het wel superlekker maar heeft nogal dikwijls slappe stoelgang, ik geef van Darf wild
Ik denk dat je beter naar een smaak/merk kunt kijken dat beter bij hem valt dan dat je het gaat koken of stomen. De enzymen zijn dan ook gelijk kapot.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door