Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door JonathanG
#3464953
Goedendag Allen,

Mijn eerste post hier, dank jullie allen voor de berg aan informatie die hier te vinden is.

Heb veel gelezen en op basis daarvan geprobeerd om geleerde beslissingen te maken voor mijn nu 6 maanden oude Border Collie pup.

Wat info over zijn verleden is dat hij een giardia infectie heeft gehad sinds dat we hem kregen (10 weken) + nestvlooien, die infectie is hij nu sinds vorige maand vanaf, hij heeft nu net wel weer een blaasontsteking achter de rug, het zit lekker mee - de vlooien was hij in een week vanaf.

In eerste instantie hebben we hem wellness core puppy brok gegeven, hij leek hier allergisch voor te zijn (schilfers, jeuk).
Toen hebben we dogchef geprobeerd en dat ging redelijk behalve dat hij het regelmatig liet staan.

3 weken geleden ben ik begonnen met KVV (Carnibest) en langzaam overgestapt van brok/dogchef wat hij regelmatig liet staan maar helaas laat hij nu dus ook de carnibest staan - ook lijkt hij na het eten jeuk te hebben aan zn bekkie maar ook gelezen dat dit mogelijk geen jeuk/allergie hoeft te zijn.
Hij is in die 3 weken niet aangekomen en in de eerste week zelfs afgevallen - hij weegt nu 12.4kg

Hij krijgt de Lam / Eend / Kalkoen varianten geen van de 3 lijkt hij beter te eten dan de ander, ik vind het heel erg zonde en ook geldverspilling om dit dure eten weg te moeten gooien..

Heb naar mijn idee alles al geprobeerd.
- Scheutje kokend water erover
- even laten staan zodat het wat warmer wordt
- Eitje er bij

Door dit slechte eetgedrag ben ik ten einde raad hoe ik nu met hem verder moet.. hebben jullie advies voor mij?
Op dit moment neig ik er meer naar om over te stappen naar Acana brok, dat hoef ik tenminste niet weg te gooien.

Alvast dank
Door MillyMol
#3464955
Welkom hier. Er zal vast een aantal mensen met heel veel kennis over dit onderwerp reageren.

Wat ik me echter afvraag bij je verhaal is waar je pup vandaan komt? Kun je iets meer over hem vertellen?
Door JonathanG
#3464956
MillyMol schreef: ma 13 nov 2023, 11:15 Welkom hier. Er zal vast een aantal mensen met heel veel kennis over dit onderwerp reageren.

Wat ik me echter afvraag bij je verhaal is waar je pup vandaan komt? Kun je iets meer over hem vertellen?
Dankje!

De pup komt van een boerderij vlak bij hulst, hij heeft verder geen stamboom en komt ook niet van een officiele fokker af; het was geen broodfokker maar wel een met weinig ervaring.
Het is een BC van een werklijn.

Achteraf hadden we een betere keuze moeten maken maar ja.. dat is een les voor de volgende hond.

Hier een recente foto
#3465600
Heb je al verschillende KVV merken geprobeerd? Zou je Barf eventueel zien zitten?

Is hij momenteel te dun? Het gewicht klinkt voor mij laag, maar werklijn borders kunnen prima volwassen maar 16 kilo wegen, dus dan is het helemaal geen laag gewicht.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door