Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door El_Kato
#3463638
De honden krijgen normaal een zelf samengestelde maaltijd met een botmix van Dogmeat maar die is nu tijdelijk niet leverbaar. Dus ik ben zoekende naar wat nu en schrik me echt rot van de prijzen. Kijk normaal alleen naar wat wij nodig hebben maar zag dat zelfs de kippennekken nu 6,- de kilo doen :o

Ik zit naar KVV te kijken maar Rana, en ook Dex maar die krijgt nu tijdelijk even alleen Lama, is gevoelig voor een te hoog botgehalte in kvv’s. Waar moet ik op letten qua verhouding om het voor haargroei te laten zijn. Ik zit nu bij Floris Vlees te kijken en zag al dat zijn eigen mix van konijn niet compleet is maar de anderen die ik gezien heb zijn tussen de 15-20% bot. In theorie zou dat goed moeten zijn ::)

Heeft iemand ervaring met de huismixen van Floris? Wat is een goede verhouding calcium/bot in een KVV?
Gebruikersavatar
Door pike
#3463699
El_Kato schreef: ma 02 okt 2023, 20:57 De honden krijgen normaal een zelf samengestelde maaltijd met een botmix van Dogmeat maar die is nu tijdelijk niet leverbaar. Dus ik ben zoekende naar wat nu en schrik me echt rot van de prijzen. Kijk normaal alleen naar wat wij nodig hebben maar zag dat zelfs de kippennekken nu 6,- de kilo doen :o

Ik zit naar KVV te kijken maar Rana, en ook Dex maar die krijgt nu tijdelijk even alleen Lama, is gevoelig voor een te hoog botgehalte in kvv’s. Waar moet ik op letten qua verhouding om het voor haargroei te laten zijn. Ik zit nu bij Floris Vlees te kijken en zag al dat zijn eigen mix van konijn niet compleet is maar de anderen die ik gezien heb zijn tussen de 15-20% bot. In theorie zou dat goed moeten zijn ::)

Heeft iemand ervaring met de huismixen van Floris? Wat is een goede verhouding calcium/bot in een KVV?
Bij de door jou genoemde FLoris kosten de kippennekken € 3,00 per kilo. En minder als je 10 kilo afneemt. En elders als je 10 kilo afneemt iets meer dan € 2,00 per kilo. Dus weet niet waar je die € 6,00 vandaan hebt.
Gunshies verkoopt ook de botmix kip, eend en kalkoen van dogmeat. Misschien moet je daar eens kiken.
#3463704
Hmmm eeeh ik heb gisteren op verschillende sites gekeken voor mogelijkheden en kwam het ergens tegen. Ik schrijf kippennekken maar bedoel denk ik eendennekken. Met mijn post zeg ik niet dat dit bij Floris is, of bedoel ik niet dat hij heel duur is als dat zo overgekomen is dan was dat niet de bedoeling

Bedankt voor de tip van Gunshies. Daar bestel ik wel vaker, ik wist niet dat ze ook de botmixen van dogmeat verkochten!
Gebruikersavatar
Door pike
#3463716
Eendennekken zijn wel duurder ja. Ergens tussen de 4 en 5 euro. En er zullen best wel shops zijn die 6 euro durven vragen. En ik kom ze ook wel flink goedkoper tegen, voor bv € 3,50, maar probleem is dan vaak dat ze maar in een beperkte regio bezorgen en dus niet bij mij ::) , of andere spullen die je graag wil hebben niet verkopen zodat je weer op hoge bezorgkosten komt als je het geleverd wil hebben en dan alsnog duur uit bent. Ik bestel bij voorkeur bij alles bij één of hooguit 2 webshops.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door