Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

#3463077
Beste hondenliefhebbers ,
Graag wil ik ons voorstellen, wij zijn Cindy en Loulou ( 10 mmd ) ow en mijn andere dochter van 13 ;D
Lou is een kruising japanse Akita x Siberische Husky x Samojeed.. Dus lekker wollig, eigengereid en vooral slim en lief.. Lou heeft als pup giardia gehad en ze heeft weer een herbesmetting gehad.. Ineens kreeg ze ook vlooien , dus haar darmflora ligt echt overhoop. Tegen vlooien en teken gebruik ik neemolie en citronella druppels , fenegriek en daarnaast schapenvet met knoflook ,goede zalmolie algenpoeder geweekte chiazaad ,pompoenpitten, kokosvet 2 x in de week een ei en sinds kort ook sanifor Veendrenkstof. Koekjes maak ik zelf , met steeds andere ingrediënten met als basis kokosmeel en havermout
Nu mijn probleem/ vraag.. Heel graag wil ik haar op kvv ivm die terugkomende giardia parasiet , maar wat ik ook probeer , ze weigert te eten. Mijn dochter en ik eten vegetarisch, we grappen weleens dat ze het nadoet ,maar als ik iets erg vind is het vlees weggooien.. Dat dus nu met meer regelmaat gebeurd dan gewenst. Ook verse sardines weigert ze , uit blik wilt ze nog wel. Daarnaast eet ze heel graag pompoen, dat is zowat het enige wat overgebleven is , naast droge brokken :???: Eerst deed ik nog brokken weken, altijd gekookte groenten erbij , ging prima , nu wilt ze niks anders meer dan droge biofood brokken. Ow en af en toe pens , dat vind ze heerlijk. Hoe krijg ik haar aan het eten? Verschillende kvv geprobeerd, botten enz gaat ze verstoppen , alleen konijnenoren en kippenpoten eet ze direct op.. Ik weet dat er husky in haar genen zit,maar zo moeilijk :o excuses voor het lange verhaal, maar hoop op een gouden tip , zodat ik gerust kan zijn over wat ik haar geef. Liefs van ons
#3463085
(hier trouwens ook een jonge hond met gesloopte darm microbioom door Giardia... :-\ . Wij hebben recent een ontlasting onderzoek laten doen in de US, om te kijken hoe het met zijn microbioom gesteld is en we zijn nu begonnen aan een poeptransplantatie. Ja, echt :biggrin2: ).
#3463086
Ow hell,
Ik wist dat het ernstig was ,maar poeptransplantatie ?
Ik ga het eens googlen ,weer wat nieuws geleerd .. Hoe ernstig had jullie pup het of maw welke symptomen?
Zo sneu voor die dieren :( ook voor de baasjes trouwens..
#3463090
LouLou22 schreef: vr 15 sep 2023, 13:45 Ow hell,
Ik wist dat het ernstig was ,maar poeptransplantatie ?
Ik ga het eens googlen ,weer wat nieuws geleerd .. Hoe ernstig had jullie pup het of maw welke symptomen?
Zo sneu voor die dieren :( ook voor de baasjes trouwens..
Ja. Omdat hij gewoon niet 100% is. Niet zoals ik hem wil. En vrij veel mensen om mij heen vinden me :idiot2: en vinden hem prima in orde. Maar ik zie gewoon dat het niet 100% is (via AnimalBiome trouwens).

Hij had af en toe diarree. Echt intermitterend zoals je dat bij Giardia ziet. En hij had 's nachts af en toe buikkrampen en rommelende ingewanden. En dan wist ie niet goed wat ie moest doen. Wij ook niet. Tot we er per toeval achter kwamen dat als we hem een schaaltje volle yoghurt gaven hij zich dan vrijwel direct weer beter voelde en verder kon slapen. De volgende ochtend had hij dan wel standaard roze slijmerige ontlasting (diarree). Dit had hij zeg 1 keer per twee weken gemiddeld. Toen we bloed lieten prikken en dat lieten controleren op vitamine D, B12, foliumzuur en zink bleek echter dat hij daar tekorten had. Want Giardia tast de darmvilli aan en dit verminderd de opname van voedingstoffen. Dus hoewel ie zich in de regel best goed voelde en goed groeide (wat de dierenarts volledig wijd aan het feit dat hij hier zo goed te eten krijgt) : waren er ernstige niet direct zichtbare symptomen.
#3463098
Echt vieze parasiet bah! Dat gevoel ken ik wel, dat ik merk dat het beter kan. Wat heeft hij een geluk met jullie als baasjes dus. Ik ga Lou voor de zekerheid ook weer testen, op m'n hoede blijf ik.. Nu eerst eens goede voeding zien te vinden.. Ik ben benieuwd wat er uit de testen gaat komen en komt dat inclusief advies ?
#3463100
LouLou22 schreef: vr 15 sep 2023, 19:32 Echt vieze parasiet bah! Dat gevoel ken ik wel, dat ik merk dat het beter kan. Wat heeft hij een geluk met jullie als baasjes dus. Ik ga Lou voor de zekerheid ook weer testen, op m'n hoede blijf ik.. Nu eerst eens goede voeding zien te vinden.. Ik ben benieuwd wat er uit de testen gaat komen en komt dat inclusief advies ?
De uitslag van de test heb ik al. Dan krijg je daarna een consult en volgt het advies.
#3463105
LouLou22 schreef: vr 15 sep 2023, 10:13 ... maar als ik iets erg vind is het vlees weggooien...
Dat gevoel ken ik. Alles wat hier niet opgegeten wordt steek ik in de voedseldroger. Gedroogd wordt het wel opgegeten.
Je kan van KVV ook kleine bolletjes maken en drogen. Dat zijn dan gezonde snoepjes.
#3463106
Als eerste bedankt voor de tip van het koken!! Nu al 2 maaltijden op😊
Balletjes draaien , top idee ook!
Ik weet wel wat er nu op mijn wensenlijstje staat: een crockpot en een voedseldroger :groupwave2:
Maar eerst hoop ik bio botten te vinden voor bottenbouillon ,voordat ik zo'n pot koop, ondertussen staat huis wel vol met enthousiaste aankopen :D
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door