Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Mj72
#3462342
Goedemorgen,

Daar was ik weer ;)

Wij geven ons hondje(7 jaar) nu dus Barfmenu(incl premix) en hebben afgelopen week de Wild variant en de Pens van Tammenga geprobeerd en dat eet ze ook met veel plezier en haar ontlasting is ook prima
Gevolg is dus dat ik graag een gebalanceerd weekmenu wil gaan samenstellen van Barfmenu en Tammenga(zoveel mogelijk afwisseling van diersoorten).
Onze Kyra lust dus echt geen vette vis en ook niet als het verwerkt is in een kvv/barf mix dus vis is helaas geen optie in het weekmenu :(
Wij geven nu de Icelandpet Omega3 visolie bij haar vlees(1 theelepel per dag) en dat vind ze prima

Van Barfmenu wil ik wel de complete varianten blijven geven(dus met een premix)
Wat is nu een goede verhouding
4x Barfmenu en 3x Tammenga of 4x Tammenga en 3x Barfmenu of 2x Barfmenu en 5x Tammenga , ik kan alle kanten op dus suggesties zijn welkom :)!
En wat is een mooi weekmenu?
Door de afwisseling van diersoorten en de premix variant van Barfmenu zal ze voldoende vitamines/mineralen binnen krijgen + dat ze ook 1x in de week een rauw ei krijgt

Menu wat ik in op dit moment gedachten heb is
Van Barfmenu(incl.premix):
- Kip
- Lam
- Eend
- Natuurlijk(Rund,Kip)

Van Tammenga:
- Wild(Hert,Eend,Gans en Parelhoen)
- Pens(100%)
- Geit/Konijn
Ik lees graag jullie meningen en suggesties

Discussie over het wel of niet geven van KVV met een premix ga ik eventueel graag ergens anders aan want iedereen heeft daar zijn/haar mening over dus liever niet in een reactie op mijn vragen :)

Alvast bedankt

Groet
Marcel
Door Lizzy
#3462345
Mj72 schreef: zo 20 aug 2023, 12:08 Goedemorgen,

Daar was ik weer ;)

Wij geven ons hondje(7 jaar) nu dus Barfmenu(incl premix) en hebben afgelopen week de Wild variant en de Pens van Tammenga geprobeerd en dat eet ze ook met veel plezier en haar ontlasting is ook prima
Gevolg is dus dat ik graag een gebalanceerd weekmenu wil gaan samenstellen van Barfmenu en Tammenga(zoveel mogelijk afwisseling van diersoorten).
Onze Kyra lust dus echt geen vette vis en ook niet als het verwerkt is in een kvv/barf mix dus vis is helaas geen optie in het weekmenu :(
Wij geven nu de Icelandpet Omega3 visolie bij haar vlees(1 theelepel per dag) en dat vind ze prima

Van Barfmenu wil ik wel de complete varianten blijven geven(dus met een premix)
Wat is nu een goede verhouding
4x Barfmenu en 3x Tammenga of 4x Tammenga en 3x Barfmenu of 2x Barfmenu en 5x Tammenga , ik kan alle kanten op dus suggesties zijn welkom :)!
En wat is een mooi weekmenu?
Ik vind, het kan allemaal. Maar ik zou kiezen voor 3 om 4. En dan maakt het niet uit of je BarfMenu of Tammenga 3 of 4 keer geeft.

Visolie vind ik een zeer goede aanvulling. Zelf zou ik zeker ook groenten geven. Het is een feit dat honden groenten nodig hebben. Voor vezels en dit levert dan weer een veel uitgebreidere darmmicrobioom op, dat de algehele gezondheid weer ten goede komt.
Door de afwisseling van diersoorten en de premix variant van Barfmenu zal ze voldoende vitamines/mineralen binnen krijgen + dat ze ook 1x in de week een rauw ei krijgt
Ze mag zelfs 2 rauwe eieren, als je wilt.
Menu wat ik in op dit moment gedachten heb is
Van Barfmenu(incl.premix):
- Kip
- Lam
- Eend
- Natuurlijk(Rund,Kip)

Van Tammenga:
- Wild(Hert,Eend,Gans en Parelhoen)
- Pens(100%)
- Geit/Konijn
Ik lees graag jullie meningen en suggesties
Ik zou zelf niet op 1 dag alleen pens geven. Vind daar de toegevoegde waarde echt nul van. Ik zou die eruit gooien en daarvoor in de plaats iets nemen met bijv. kalkoen. Of nog een keer iets met rund of met lam of geit.
Discussie over het wel of niet geven van KVV met een premix ga ik eventueel graag ergens anders aan want iedereen heeft daar zijn/haar mening over dus liever niet in een reactie op mijn vragen :)
Alvast bedankt

Groet
Marcel
Groet, Lizzy
Door Mj72
#3462346
Hi Lizzy

Bedankt dat u elke x snel en vooral met een duidelijke reactie komt

Dan ga ik voor vleesmix compleet(rund, lam, kip, paard en kalkoen.) Ipv de pens
Door Mj72
#3462348
Hi Lizzy

Heeft u ook een suggestie qua groenten en zijn dit verse groenten of van die kant en klare gedroogde groenten(van bijvoorbeeld Carnis)
Door Lizzy
#3462350
Mj72 schreef: zo 20 aug 2023, 14:32 Hi Lizzy

Heeft u ook een suggestie qua groenten en zijn dit verse groenten of van die kant en klare gedroogde groenten(van bijvoorbeeld Carnis)
Ik zou zelf altijd kiezen voor verse groenten. Dat is echt zoveel beter dan gedroogde meuk! En het mooiste is groentenmix van rauwe groenten maken (blender of keukenmachine of sap-pers) maar licht koken kan ook!

Andijvie, witlof, courgette, kiemgroenten van bijvoorbeeld broccoli, paardenbloemblad (lekker goedkoop en makkelijk - moet je niet teveel van geven in 1 keer en wel op een schone plek plukken, geldt ook voor brandnetel), brandnetel, pastinaak, broccoli, snijbiet, spinazie, postelein, boerenkool, waterkers, raapstelen, paksoi.
Door Mj72
#3462352
Lizzy,

Sorry voor de vele vragen :o maar dit zijn de laatste :o

Hoeveel groenten moet ik dan per dag geven?
Ons hondje is 7 kg

Maakt u elke dag vers of maakt u in 1x een grote portie en maakt u daar kleine dagporties van om die vervolgens in te vriezen?
Door Lizzy
#3462357
Mj72 schreef: zo 20 aug 2023, 15:40 Lizzy,

Sorry voor de vele vragen :o maar dit zijn de laatste :o

Hoeveel groenten moet ik dan per dag geven?
Ons hondje is 7 kg

Maakt u elke dag vers of maakt u in 1x een grote portie en maakt u daar kleine dagporties van om die vervolgens in te vriezen?
Daar is het forum voor hoor! (voor vragen).

Hoeveel gram voer je per dag? Ongeveer 1/6 deel mag bestaan uit groenten. Dus nou, stel je voert 200 gram per dag, kun je gerust 30 gram groenten voeren.
Door Lizzy
#3462360
Het best maak je elke dag vers. Rauw gepureerd. Mij lukt dat niet dus ik maak een mix voor maximaal 14 dagen (daarna lopen de voedingsstoffen te hard terug) in porties voor mijn twee honden (per dag 1 portie). Qua groenten koken is het misschien makkelijker om dagelijks vers te geven. En zo niet, kun je natuurlijk ook meerdere groenten koken en dit invriezen in porties.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door