Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Lizzy
#3462006
- pien - schreef: do 03 aug 2023, 14:12 Ik heb expres een dieren-agenda waarin ik dingen als spugen of een reactie op supplement/medicijn e.d. kan noteren (eerst had ik 3 honden en 2 katten en dan is het met een geheugen als een zeef wel errug handig) zodat ik altijd kan zien wat wat heeft gedaan.
Alleen : hoe lang doet een hond er over om bijv. kvv te verteren?

Hij krijgt 2x eten , rond 11 u en rond 15 u, en als hij dan rond 17/18 u poept dan is dat neem ik aan van het eten van de vorige dag?

Dan zou het blijven persen een reactie kunnen zijn op de 'vezel' van 24 u daarvoor :g: ?
Het is wel van veel factoren afhankelijk (leeftijd, grootte van de hond zelfs, onderliggende gezondheidsproblemen, activiteit van de hond, wat de hond precies eet, zelfs hoeveel water ie drinkt, etc.).

Maar grofweg duurt het verteren van voedsel bij hele kleine rassen en pups ongeveer 4 uur en 8 uur bij volwassen grotere honden. Ik denk niet dat persen het resultaat is van vezels 24 uur eerder gegeven.
#3462010
Lizzy schreef: vr 04 aug 2023, 18:23 Kijk! Dat is fijn! En nou morgen weer graag :biggrin2:
Helaas waren dat de ochtenddrollen en 's middags en 's avonds waren het weer stinkende flatsen met slijm :-\ >:( :-X
Ik durf hem niet eens op de gewone route uit te laten 's middags en 's avonds :-X , je kunt het niet opruimen, dus dan maar naar de berm in de straat achter, meestal halen we die wel. Of hij loopt zelf de tuin in, ik ga er achteraan om te kijken hoe en wat en dan spoel ik het weg met de gieter.

Diarree stinkt altijd toch, of klopt er toch iets niet als het erg stinkt? Er hangen af en toe ook dampen in de kamer :-X
Hoe lang kijk ik dit aan? Ik ben nog niet zo lang bezig met de prebiotica, maar wat als er toch een parasiet in het spel is :g:
#3462047
Ik weet niet hoe het werkt met Giardia-poep verzamelen, maar ik volg je raad gewoon op :biggrin2:

Met de vezels er bij gaat het knudde, de poep wel steeds dunner te worden :-\

Ik denk dat ik ook in Medisch een topic ga starten want hij lekt uit z'n piem. Gelukkig is het een soort groot vloerkleed wat amper van z'n plaats komt dus ik schuif er maar een dubbelgevouwen theedoekje onder, maar jofel is het niet natuurlijk. Zit ik met 2 lekke reuen :-[
Als hij niet aan de dunne was zou ik meteen iets van de Huisdierendokter bestellen.
Eind augustus komt de fysio voor hem, misschien kan zij iets doen.
#3462259
Ik heb goed nieuws en best goed nieuws!
Ze hebben geen Giardia :groupwave2: , wel heeft Joep een lichte zweepwormbesmetting.

En Brammetje heeft steeds vaker een goeie drol maar ook nog wel flatsen-met-slijm :-\
Ik geef z'n eten in drie porties, overgiet het even met wat heet water, doe er psyllium bij en volgens mij gaat het eindelijk werken.

Wat kan ik qua ontworming geven voor Joepie?
Of maakt het niet uit? Vandaag kom ik bij de da voor ze, dan kan ik het meteen meenemen.
Door Lizzy
#3462285
- pien - schreef: wo 16 aug 2023, 12:10 Ik heb goed nieuws en best goed nieuws!
Ze hebben geen Giardia :groupwave2: , wel heeft Joep een lichte zweepwormbesmetting.

En Brammetje heeft steeds vaker een goeie drol maar ook nog wel flatsen-met-slijm :-\
Ik geef z'n eten in drie porties, overgiet het even met wat heet water, doe er psyllium bij en volgens mij gaat het eindelijk werken.

Wat kan ik qua ontworming geven voor Joepie?
Of maakt het niet uit? Vandaag kom ik bij de da voor ze, dan kan ik het meteen meenemen.
Godzijdank!

Qua ontworming zou ik kiezen voor Drontal ofzo. Geen Panacur (dat moeten we bewaren voor Giardia). Of als het een lichte besmetting is, zou je kunnen kiezen voor Parasietmix inwendig of Puur Parasiticus.

Brammentje heeft duidelijk meer tijd nodig.
#3462291
Van de da kreeg ik Milbacto mee. Gisteren kreeg Joep een pil en over 3 weken weer.
Vanmiddag komt er probiotica binnen, dan start ik daar mee (hij moet 14 dagen een kuur omdat z'n tandvlees weer ontstoken is :-X ).

Gister had ik de bloeduitslagen (van november 2022) meegenomen naar de da en de combi van een zwaar hijgende Bram (hij kwam uit een auto met airco hoor) met de leverwaarden, amper bespiering, dikke buik, maakte dat de da zei 'verzamel 2x ochtendurine, ik denk aan Cushing' :-\
Brammetje heeft Nandrolon gekregen, voor z'n spieren.
Misschien is er meer aan de hand dan alleen ouderdom.
Maar hé, vanmorgen had 'ie wéér een goeie drol :D Zo blij mee :biggrin2:
#3462451
We zijn inmiddels 10 dagen verder en sinds 5 dagen heeft hij alleen maar goeie drollen :groupwave2: :groupwave2: :groupwave2:
Ik ben zooo blij :biggrin2:

De fysio is geweest, hij moet afvallen en bewegen, anders doet de Nandrolon-injectie weinig, maar zie maar 's een vloerkleed in actie te krijgen. Wel merk ik dat hij viefer is en sneller loopt sinds de injectie maar soms blijft hij maar liggen, liever lui dan moe? en/of gewoon hartstikke oud al gok ik :-\
Als ik een koekje/trainertje voor z'n neus hou staat hij echt niet op, en het is nog wel verantwoord 'gedroogd' vleesje'...dus ik moet een trucendoos zien te vinden en die open krijgen ::) Ik bied 'm soms een hersen-/snuffelwerkje aan want alleen voor lekkers wil mister B soms in de benen komen.

Ik geef 'm nu een hoeveelheid kvv voor z'n gewenste gewicht, dat zal toch ook wel effect hebben qua (langzaam) afvallen?
Door Lizzy
#3462455
- pien - schreef: zo 27 aug 2023, 16:09 We zijn inmiddels 10 dagen verder en sinds 5 dagen heeft hij alleen maar goeie drollen :groupwave2: :groupwave2: :groupwave2:
Ik ben zooo blij :biggrin2:
Zoooo, goed zeg! Ja, ik begrijp je blijdschap helemaal. Fijn!!!
De fysio is geweest, hij moet afvallen en bewegen, anders doet de Nandrolon-injectie weinig, maar zie maar 's een vloerkleed in actie te krijgen. Wel merk ik dat hij viefer is en sneller loopt sinds de injectie maar soms blijft hij maar liggen, liever lui dan moe? en/of gewoon hartstikke oud al gok ik :-\
Als ik een koekje/trainertje voor z'n neus hou staat hij echt niet op, en het is nog wel verantwoord 'gedroogd' vleesje'...dus ik moet een trucendoos zien te vinden en die open krijgen ::) Ik bied 'm soms een hersen-/snuffelwerkje aan want alleen voor lekkers wil mister B soms in de benen komen.

Ik geef 'm nu een hoeveelheid kvv voor z'n gewenste gewicht, dat zal toch ook wel effect hebben qua (langzaam) afvallen?
Lastig. Heeft de fysio geen tips hoe je hem in beweging moet krijgen?

Ik hoop het. En geef je hem dan 2% van zijn gewenste gewicht?
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door