Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

#3462461
Lizzy schreef: zo 27 aug 2023, 18:12 Zoooo, goed zeg! Ja, ik begrijp je blijdschap helemaal. Fijn!!!


Lastig. Heeft de fysio geen tips hoe je hem in beweging moet krijgen?

Ik hoop het. En geef je hem dan 2% van zijn gewenste gewicht?
Ja, 2%
Als ik 'm veel snackjes moet geven dan kan ik evt iets van z'n eten afhalen, maar in beweging komen lijkt me nu even belangrijker dan afvallen.
Als hij mee gaat naar de da weeg ik hem weer.

Ik was vol goede moed begonnen, maar als meneer niet opstaat voor een klein koekje dan wordt het ingewikkeld.
De fysio gaf aan dat ik haar een berichtje kon sturen voor tips, dus dat ga ik even doen.
#3462632
Het is weer mis :'(
Ik gok dat het door een snackje kwam, wat hij heeft gejat van Joep, een stierenpiemelpuntje, echt maar 3cm klein, maar het is meteen weer gelig, met slijm, en erg slap. En vannacht spuitpoep, gelukkig werd ik wakker van hem en kon ik hem naar buiten doen, het arme kind :-X
Ik hoop niet dat het weer weken duurt voor hij op de rit is, en die snackjes (waarmee ik demente Joep een klein beetje tevreden kan houden als hij onrustig is) gaan achter slot en grendel. Ik heb echt wéken zo opgelet en in een onbewaakt ogenblik (er was bezoek dus er gebeurde te veel tegelijk en Joep gaat dan vreselijk keffen) gaat het dan toch fout, denk ik hoor, het ging zo fantastisch, er is verder niks veranderd.
We gaan weer vol goede moed verder en als hij ook maar iets binnenkrijgt wat langer duurt om te verteren dan gewoon eten gaat het mis, lijkt.
Door Lizzy
#3462667
- pien - schreef: do 31 aug 2023, 12:38 Het is weer mis :'(
Ik gok dat het door een snackje kwam, wat hij heeft gejat van Joep, een stierenpiemelpuntje, echt maar 3cm klein, maar het is meteen weer gelig, met slijm, en erg slap. En vannacht spuitpoep, gelukkig werd ik wakker van hem en kon ik hem naar buiten doen, het arme kind :-X
Ik hoop niet dat het weer weken duurt voor hij op de rit is, en die snackjes (waarmee ik demente Joep een klein beetje tevreden kan houden als hij onrustig is) gaan achter slot en grendel. Ik heb echt wéken zo opgelet en in een onbewaakt ogenblik (er was bezoek dus er gebeurde te veel tegelijk en Joep gaat dan vreselijk keffen) gaat het dan toch fout, denk ik hoor, het ging zo fantastisch, er is verder niks veranderd.
We gaan weer vol goede moed verder en als hij ook maar iets binnenkrijgt wat langer duurt om te verteren dan gewoon eten gaat het mis, lijkt.
Pfft... Shit happens.... Maar, probeer niet teveel te wanhopen. Ik heb met Sjoerd ook meegemaakt dat er toch INEENS weer eens een dagje shit aan de knikker was en dat ging dan toch weer snel weg en bleef dan ook weer lang weg. Ik duim dat ik gelijk heb!
#3463711
Ik ben hier maar weer even gaan lezen : het gaat weer helemaal niet goed met z'n poep en ik heb voor morgenmiddag een afspraak bij de da die 'm wil zien/voelen en dan op de Salofalk zetten (ivm waarschijnlijk dikkedarmontsteking), ik wil het zo graag op een andere (niet zo chemische) manier proberen op te lossen.
De huisdierendokter heeft Gastro (voor darmproblemen) en PreBiotix , als ik met die dokter overleg kan ik eerst dat proberen, want het rondje van gisteravond resulteerde in 2x diarree met slijm op de stoep dus ik heb 2x aangebeld en gevraagd om een emmertje water :-X
's Morgens heeft 'ie een perfecte drol en dan 's middags zijn het slappe drollen in een sausje van diarree met vellen slijm er bij :-\
En dat al weer geruime tijd :-X
Het blijft zo vreemd dat 'ie 's morgens goeie drollen heeft en de rest van de dag is het weer flats+slijm

Weet iemand raad?
#3463712
Ik heb m'n dierenagenda nagelezen en volgens mij moet ik weer beginnen met psyllium/inuline :-[ , toen ik dat gaf ging het beter, Joepie krijgt ook al sinds een jaar psyllium bij z'n eten ivm slappe kak.
Als het niet goed genoeg werkt kan ik altijd nog iets van de huisdierendokter proberen.
Door Lizzy
#3463713
- pien - schreef: wo 04 okt 2023, 08:29 Ik ben hier maar weer even gaan lezen : het gaat weer helemaal niet goed met z'n poep en ik heb voor morgenmiddag een afspraak bij de da die 'm wil zien/voelen en dan op de Salofalk zetten (ivm waarschijnlijk dikkedarmontsteking), ik wil het zo graag op een andere (niet zo chemische) manier proberen op te lossen.
De huisdierendokter heeft Gastro (voor darmproblemen) en PreBiotix , als ik met die dokter overleg kan ik eerst dat proberen, want het rondje van gisteravond resulteerde in 2x diarree met slijm op de stoep dus ik heb 2x aangebeld en gevraagd om een emmertje water :-X
's Morgens heeft 'ie een perfecte drol en dan 's middags zijn het slappe drollen in een sausje van diarree met vellen slijm er bij :-\
En dat al weer geruime tijd :-X
Het blijft zo vreemd dat 'ie 's morgens goeie drollen heeft en de rest van de dag is het weer flats+slijm

Weet iemand raad?
Dat was met Sjoerd ook (die had dus giardia). Dus nee, ondertussen ben ik helemaal niet verbaast. En dit lijkt mij dan weer geen dikkedarmontsteking.

Ik weet niet of je dat zou zien zitten maar je zou ontlasting naar de US kunnen opsturen, AnimalBiome, om te kijken of er een disbalans zit. Bijv. een teveel aan bepaalde bacteriën die er niet in die aantallen in horen.

Wat je ook kan doen is hem eens een tijdje op Saccharomyces boulardii zetten. En daarbij ook een FOS geven (een prebiotica).
#3463715
Heb je voor mij dan een merk/type/winkel waar ik die dingen het beste kan kopen?

En heb je tips voor het opsturen naar de VS?

De drollen zijn ook een tijd goed geweest toen ik psyllium gaf :) en de giardia-test was negatief.

Had ik al verteld dat ik ooit het topje van een huishoudhandschoen aantrof in z'n poep toen ik het in de tuin wegspoelde met de gieter ::)
Stel dat hij heeft gezworven en gekke dingen heeft gegeten voor hij naar NL kwam (vraatzucht door Cushing én labradorgenen) maar dan zal dat er toch allemaal uit zijn nu :-\
Door Lizzy
#3463717
- pien - schreef: wo 04 okt 2023, 09:35 Heb je voor mij dan een merk/type/winkel waar ik die dingen het beste kan kopen?

En heb je tips voor het opsturen naar de VS?

De drollen zijn ook een tijd goed geweest toen ik psyllium gaf :) en de giardia-test was negatief.

Had ik al verteld dat ik ooit het topje van een huishoudhandschoen aantrof in z'n poep toen ik het in de tuin wegspoelde met de gieter ::)
Stel dat hij heeft gezworven en gekke dingen heeft gegeten voor hij naar NL kwam (vraatzucht door Cushing én labradorgenen) maar dan zal dat er toch allemaal uit zijn nu :-\
Maar dan kun je toch weer Psyllium gaan geven?

Ontlasting opsturen naar de US is leuk maar gaat je wel geld kosten (en best veel). Ze hebben daar trouwens ook S. Boulardii met FOS in 1 potje maar ook die is duur:

Dit is de test: https://shop.animalbiome.com/products/d ... EuNDcuMC4w (en daar moet je dus invoer en vat en weet ik wat nog over betalen).

https://shop.animalbiome.com/products/d ... 2917038160 (en ook hier moet je invoer en weet ik wat over betalen).

Deze kun je in NL kopen:

https://www.smeetsengraas.nl/viridian/s ... boulardii/. Hier zit ook FOS in maar ook andere probiotica stammen. Dat kun je ook goed geven. Ik zou met 1/2 capsule beginnen.

Hier staan er nog een paar, maar die zijn dus zonder FOS (behalve bovenstaande): https://www.smeetsengraas.nl/categorie/ ... boulardii/. Daar moet je dan nog een prebiotica zelf bij verzinnen.

Ik zou echter gewoon psyllium gaan geven als dat goed helpt.
#3463722
Dankjewel voor je uitgebreide antwoord!
Ik heb de Viridian + FOS besteld.
Dit heb jij vast allemaal uitgezocht toen Sjoerd zo met die Giardia liep te klooien :-\
Ben er zo klaar mee dat ik amper durf te lopen met Brammetje en hij zal zich ook niet lekker voelen als het er als flats uitkomt, dan heeft 'ie vast af en toe kramp en mist voedingsstoffen?
Als de boel eenmaal op de rit is stap ik weer over op psyllium/inuline en blijf het dan geven. Blijkbaar heeft het heel lang nodig, wie weet wat er allemaal op z'n gat ligt daar in die darmen :-X
Door Lizzy
#3463731
- pien - schreef: wo 04 okt 2023, 14:09 Dankjewel voor je uitgebreide antwoord!
Ik heb de Viridian + FOS besteld.
Dit heb jij vast allemaal uitgezocht toen Sjoerd zo met die Giardia liep te klooien :-\
Ben er zo klaar mee dat ik amper durf te lopen met Brammetje en hij zal zich ook niet lekker voelen als het er als flats uitkomt, dan heeft 'ie vast af en toe kramp en mist voedingsstoffen?
Als de boel eenmaal op de rit is stap ik weer over op psyllium/inuline en blijf het dan geven. Blijkbaar heeft het heel lang nodig, wie weet wat er allemaal op z'n gat ligt daar in die darmen :-X
Ik ken honden die het levenslang nodig hebben.

Ja, ik heb me een versuffing gezocht, ook naar de darmgezondheid :-X
#3463757
Sodeju zeg, die prijzen voor Saccharomyces boulardii en wat FOS. Het is gewoon een soort bakkersgist, ondersoort van de Saccharomyces cerevisae.

Ik zie ineens mogelijkheden om de financiële tekorten van ons lab op te gaan lossen ::) (geintje)
#3463931
Lizzy schreef: wo 04 okt 2023, 12:44 Maar dan kun je toch weer Psyllium gaan geven?

Ontlasting opsturen naar de US is leuk maar gaat je wel geld kosten (en best veel). Ze hebben daar trouwens ook S. Boulardii met FOS in 1 potje maar ook die is duur:

Dit is de test: https://shop.animalbiome.com/products/d ... EuNDcuMC4w (en daar moet je dus invoer en vat en weet ik wat nog over betalen).

https://shop.animalbiome.com/products/d ... 2917038160 (en ook hier moet je invoer en weet ik wat over betalen).

Deze kun je in NL kopen:

https://www.smeetsengraas.nl/viridian/s ... boulardii/. Hier zit ook FOS in maar ook andere probiotica stammen. Dat kun je ook goed geven. Ik zou met 1/2 capsule beginnen.

Hier staan er nog een paar, maar die zijn dus zonder FOS (behalve bovenstaande): https://www.smeetsengraas.nl/categorie/ ... boulardii/. Daar moet je dan nog een prebiotica zelf bij verzinnen.

Ik zou echter gewoon psyllium gaan geven als dat goed helpt.
Hij krijgt sinds donderdag een halve capsule Saccharomyces per dag, hoe bouw ik dat op?
Het gaat ietsje beter als in : hij heeft geen dramatische diarree meer, ook poept hij minder vaak, éen á twee keer per dag ipv zeker drie keer.
Door Lizzy
#3463997
- pien - schreef: di 10 okt 2023, 09:19 Hij krijgt sinds donderdag een halve capsule Saccharomyces per dag, hoe bouw ik dat op?
Het gaat ietsje beter als in : hij heeft geen dramatische diarree meer, ook poept hij minder vaak, éen á twee keer per dag ipv zeker drie keer.
Ik zou vandaag of morgen naar 1 capsule per dag gaan.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door