Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

#3448899
Hoi Allemaal,

Dit is voor het eerst dat ik iets post. Normaal lees ik vooral en vind ik mijn informatie binnen dit forum. Nu kon ik mijn vraag niet echt vinden dus ik dacht ga hem toch maar stellen.

Ik heb een nestje van 8 Europese Sledehonden liggen. Ze zijn bijna 6 weken oud (geboren 21-7-2022). Met 4 weken ben ik begonnen met vlees geven, tot die tijd alleen moedermelk en wat Farmfood pupmelk.
De eerste paar keer heb ik zelf gemalen kalkoenfilet, mix van orgaan en kippennekken gegeven (verhoudingen heb ik hier op het forum gevonden). Daarna ben ik overgestapt naar 2 merken kvv voor pups. Ik ben afgelopen week begonnen met het toevoegen van groenten, eitje, visje en zelf gedroogde snacks.
In mijn enthousiasme postte ik gisteren een berichtje op mijn Facebook groep voor mijn pupkopers en overige geïnteresseerden. Ik vertelde wat ik had toegevoegd (keertje wortel, eitjes en wat spinazie).
Nu kreeg ik me een stortvloed aan "goedbedoelde feedback" omdat ik spinazie had gegeven. En ja, dat is het risico van iets online posten. Maar het gaf me echt een rotgevoel. Ik wil het graag goed doen en dacht dat ik voldoende had uitgezocht etc.
Nu kon ik op het forum niet specifiek vinden dat ik geen spinazie aan pups mag geven. Ik vond alleen een artikel over groentemix in het algemeen. Daar staat bij spinazie niet te vaak / niet teveel.

Nu heb ik 2 vragen:
- zijn er nog meer van dit soort groentes of andere dingen die je wel aan volwassen honden geeft maar niet aan pups kunt geven? Of welke groentes zijn gewoon goed te geven aan pups?
- is het niet verstandig om mijn pups zoveel mogelijk variatie in smaken etc aan te bieden? Ik hou niet van kieskeurige eters en dacht op deze manier de hondjes te leren alles te eten. Iemand gaf namelijk ook als feedback dat het onhandig was, omdat als een hond later een allergie zou hebben dat je dan met een eliminatiedieet niets meer kunt geven wat ze niet hebben gehad?

Alvast bedankt voor jullie reactie!

Groetjes Femke
#3448900
Fem1705 schreef: wo 31 aug 2022, 07:39 Hoi Allemaal,

Dit is voor het eerst dat ik iets post. Normaal lees ik vooral en vind ik mijn informatie binnen dit forum. Nu kon ik mijn vraag niet echt vinden dus ik dacht ga hem toch maar stellen.

Ik heb een nestje van 8 Europese Sledehonden liggen. Ze zijn bijna 6 weken oud (geboren 21-7-2022). Met 4 weken ben ik begonnen met vlees geven, tot die tijd alleen moedermelk en wat Farmfood pupmelk.
De eerste paar keer heb ik zelf gemalen kalkoenfilet, mix van orgaan en kippennekken gegeven (verhoudingen heb ik hier op het forum gevonden). Daarna ben ik overgestapt naar 2 merken kvv voor pups. Ik ben afgelopen week begonnen met het toevoegen van groenten, eitje, visje en zelf gedroogde snacks.
In mijn enthousiasme postte ik gisteren een berichtje op mijn Facebook groep voor mijn pupkopers en overige geïnteresseerden. Ik vertelde wat ik had toegevoegd (keertje wortel, eitjes en wat spinazie).
Nu kreeg ik me een stortvloed aan "goedbedoelde feedback" omdat ik spinazie had gegeven. En ja, dat is het risico van iets online posten. Maar het gaf me echt een rotgevoel. Ik wil het graag goed doen en dacht dat ik voldoende had uitgezocht etc.
Nu kon ik op het forum niet specifiek vinden dat ik geen spinazie aan pups mag geven. Ik vond alleen een artikel over groentemix in het algemeen. Daar staat bij spinazie niet te vaak / niet teveel.
Oh wat leuk, pups! En gaaf dat je ze vers hebt afgespeend!
Spinazie mag je rustig aan pups geven. Sterker nog, spinazie is hartstikke gezond! En de waarschuwing staat hier omdat spinazie zich bindt aan calcium. Maar je moet wel bossen spinazie voeren hoor, dag in dag uit, wil je daarmee in de problemen komen. Maar we willen ook niet dat mensen denken dat ze de bak dag in dag uit vol kunnen gooien met diepvriesspinazie. Afwisselen is het toverwoord.
Nu heb ik 2 vragen:
- zijn er nog meer van dit soort groentes of andere dingen die je wel aan volwassen honden geeft maar niet aan pups kunt geven? Of welke groentes zijn gewoon goed te geven aan pups?
Antwoord 1: nee :biggrin2: . Alle groenten zijn goed. Andijvie, witlof, courgettes, waterkers, pastinaak, broccoli, bietjes, wortel: allemaal prima. Prei en ui niet maar dat wist je al. Ook andere dingen, vis of vleessoorten: alles dat de volwassen hond geeft geef je ook aan de pups.
- is het niet verstandig om mijn pups zoveel mogelijk variatie in smaken etc aan te bieden? Ik hou niet van kieskeurige eters en dacht op deze manier de hondjes te leren alles te eten. Iemand gaf namelijk ook als feedback dat het onhandig was, omdat als een hond later een allergie zou hebben dat je dan met een eliminatiedieet niets meer kunt geven wat ze niet hebben gehad?
Je kunt 1 diersoort achter de hand houden. En dat ook aan je pupkopers door geven. Bijv. haas. Of konijn. Ofzo. Maar verder? Heb jij gelijk! Geef zoveel je kunt aan verschillende diersoorten, ook aan ingewikkelde zoals wild (gans, fazant, duif). Ook qua groenten en orgaan en vis. Hier hebben de pups alles gegeten. En er zijn nauwelijks dingen die zij niet eten. Toch is 1 van mijn pups ook wel een zaikerd geworden hoor, met eten. Orgaanvlees vindt hij bleh bijvoorbeeld. Dus garantie heb je niet :biggrin2:
Alvast bedankt voor jullie reactie!

Groetjes Femke
Succes Femke en geniet van je pups!
#3448903
Dankjewel Lizzy voor je snelle en geruststellende antwoord!
Er zijn zelfs voedingsdeskundigen die dit roepen over spinazie :biggrin2:

Goede tip over die communicatie richting pupkopers welke diersoorten ze bij mij niet hebben gehad. Dat kan ik mooi meenemen in mijn informatiemap bij het puppypakket.

Hierbij een plaatje van mijn pupjes afgelopen vrijdag.
Ben best wel trots ;D
Gelukkig mag er ook eentje blijven (pupje oranje).
Bijlagen
img1661935298313.jpg
img1661935298313.jpg (846.61 KiB) 2424 keer bekeken
#3448906
Volledig off topic maar wat een leuke honden!
En super leuke pups .. heb je meer foto's? :whistling:

moest wel even googelen want ik kende ze nog niet maar ze zijn vast helemaal geweldig als je lekker actief samen met je hond wilt zijn.
#3448910
Fem1705 schreef: wo 31 aug 2022, 10:49 Dankjewel Lizzy voor je snelle en geruststellende antwoord!
Er zijn zelfs voedingsdeskundigen die dit roepen over spinazie :biggrin2:

Goede tip over die communicatie richting pupkopers welke diersoorten ze bij mij niet hebben gehad. Dat kan ik mooi meenemen in mijn informatiemap bij het puppypakket.

Hierbij een plaatje van mijn pupjes afgelopen vrijdag.
Ben best wel trots ;D
Gelukkig mag er ook eentje blijven (pupje oranje).
Ach ja, je mag jezelf na het lezen van 1 boek voedingsdeskundige noemen :biggrin2:

Wat een vreselijke leuke pups :smitten:

Ik had ze nog nooit eerder gezien of van gehoord! Wat een plaaaatjes :smitten:

Ja, kan me voorstellen dat je trots bent. En jij mag best trots zijn op jezelf, zo serieus dat je ze hebt afgespeend/gevoed!

Wat een leukerd, pup oranje. Was er voor jou een specifieke reden om voor pup oranje te gaan?

Ik zet hieronder zo de Engelse tekst van Dr. Karen Becker over spinazie voor honden. Zij en Rodney Habib hebben een boeiend boek geschreven "the forever dog". Echt wel een goed werk. Gaat soms wel heel erg ver hoor maar toch, er staat veel in over de voedingsmythes dus altijd goed om te lezen (en niet gebaseerd op "omdat wij het zeggen" maar echt gebaseerd op onderzoek).
#3448911
One of the Best Foods to Slow Dog Aging: Spinach!🍃🐶
Folate is an essential B vitamin💊 found in food. It helps with the production of DNA and without folate new, healthy DNA cannot be created. Cell biologist and longevity researcher Rhonda Patrick, PhD, maintains that “a deficiency in folate is equivalent to standing under ionizing radiation due to the DNA damage it causes.” And DNA🧬 damage is a BIG contributor to aging.
More recently, folate has also been shown to play a role in protecting telomeres, those important structures at the end of chromosomes that are shortened with age and lifestyle choices; shorter telomeres are associated with shorter lifespan and higher incidence of disease. Being highly heat-sensitive🔥, folate is one of the first nutrients to be inactivated in processed pet food.
In addition to its many vitamins and minerals, spinach provides antioxidants tied to anti-inflammation and disease protection. These include kaempferol, a flavonoid shown to reduce the risk of cancer, as well as slow its growth and spread. Another, called quercetin, has been linked to possible protective effects on memory🧠 as well as heart disease🫀 and type 2 diabetes. Two of the lesser-known glycoglycerolipid components of spinach🍃 include sulfoquinovosyl diacylglycerol (SQDG) and monogalactosyl diacylglycerol (MGDG), which are known for their anti-cancer activity. Overall, spinach contains the second-largest quantity of total glycoglycerolipids among other popular vegetables!
How to prepare spinach🍃 for you and your dog?
Scientists say the best way to consume spinach for maximum lutein intake may be puréed. That’s because when spinach is chopped into small pieces, more lutein is released from the leaves. Older research found that cooking also impacts the folate content of spinach; boiling slashed this B vitamin level by nearly half. Steaming, however, resulted in no significant loss of folate! Cooking also diminishes the vitamin E levels in spinach (and reduces oxalates, if you want to reduce oxalate consumption) but actually increases the amount of beta carotene. So it can be served cooked or raw.
Looking for an easy recipe to get spinach into your dog? Try making our Spinach Longevity Cubes! 🍃🧊🐾
INGREDIENTS-
* 5 ounces of fresh or steamed spinach🍃 (preferably organic)
* 2/3 cup of water (even better, try bone🦴, beef🐮 or chicken🐔 broth, preferably organic)
INSTRUCTIONS-
* Add spinach and water (or broth) in a blender and puree. If the mixture seems too thick, add in extra broth.🍵
* Pour the puree into ice cube trays and freeze until solid.🧊
* Store in the freezer for up to 3 months.
Add 1 ice cube🧊 per 30lbs of body weight🐕 a day to your dog’s meal. This is one simple and powerful way to add longevity benefits to your dog’s bowl! Looking for more ideas or recipes? Check out our new book The Forever Dog with dozens of other suggestions available here: www.foreverdog.com
#3449162
Lizzy schreef:Wat een leukerd, pup oranje. Was er voor jou een specifieke reden om voor pup oranje te gaan?
Dank je! Ik zat eigenlijk vanaf het begin al te twijfelen tussen pupje oranje en geel. Het is voor mij vooral een gevoelskwestie. Ik kon eigenlijk niet goed kiezen en hoopte dat 1 van hen "mij zou kiezen." En dat gebeurde gelukkig. Deze honden zijn ook wel bekend als eurohound / hound / European SledDog (ESD) en het zijn kruisingen specifiek gefokt voor de sprint sledehondensport. Er zit voornamelijk DSK, Husky en Greyhound in.
Ik doe zelf monosport dryland (met 1 hond) voor de step, MTB en hardlopen.
Too schreef:Volledig off topic maar wat een leuke honden!
En super leuke pups .. heb je meer foto's?

moest wel even googelen want ik kende ze nog niet maar ze zijn vast helemaal geweldig als je lekker actief samen met je hond wilt zijn.
Dank je Too! Ik kan me voorstellen dat het was lastig te vinden was. Het zijn namelijk geen rashonden zoals ik hierboven heb omschreven. Ik zal nog wat foto's toevoegen, ook wat in actie.
De Bruin witte met blauwe ogen is moeders, de zwarte is vader. En de witte met zwarte vlekjes is mijn reu waarmee ik in april nog op de wereldkampioenschappen stond.
Lizzy schreef:Ik zet hieronder zo de Engelse tekst van Dr. Karen Becker over spinazie voor honden. Zij en Rodney Habib hebben een boeiend boek geschreven "the forever dog". Echt wel een goed werk. Gaat soms wel heel erg ver hoor maar toch, er staat veel in over de voedingsmythes dus altijd goed om te lezen (en niet gebaseerd op "omdat wij het zeggen" maar echt gebaseerd op onderzoek).
Ik ken Karen Becker! Ik volg haar op FB en vind de artikelen die ze deelt enorm interessant. Zo heb ik ook ooit dat geniale filmpje over hoe rawhide wordt gemaakt gevonden.
Dat boek The Forever Dog heb ik al meerdere keren in mijn winkelmandje gegooid, maar ik twijfel steeds omdat het in het Engels is. Ik vind vaktechnisch Engels behoorlijk pittig om te lezen. Is het voor de leek goed leesbaar?
Bijlagen
_1169.jpg
_1169.jpg (6.5 MiB) 2208 keer bekeken
_0635.jpg
_0635.jpg (2.31 MiB) 2208 keer bekeken
Boomstammetjes.jpg
Boomstammetjes.jpg (275.88 KiB) 2208 keer bekeken
#3449163
Tweede deel van de foto's :-)
Bijlagen
279042556_1859321040929650_6724521541090839784_n.jpg
279042556_1859321040929650_6724521541090839784_n.jpg (585.45 KiB) 2208 keer bekeken
273917361_4857098394376856_8724251378505836144_n.jpg
273917361_4857098394376856_8724251378505836144_n.jpg (66.46 KiB) 2208 keer bekeken
273410118_4857098684376827_755862037059458463_n.jpg
273410118_4857098684376827_755862037059458463_n.jpg (266.13 KiB) 2208 keer bekeken
#3449169
Fem1705 schreef: di 06 sep 2022, 16:50 Dank je! Ik zat eigenlijk vanaf het begin al te twijfelen tussen pupje oranje en geel. Het is voor mij vooral een gevoelskwestie. Ik kon eigenlijk niet goed kiezen en hoopte dat 1 van hen "mij zou kiezen." En dat gebeurde gelukkig.
Ah kijk, nou dat is goed afgelopen :biggrin2: ! Heerlijk he, als je gekozen wordt door een pup!
Deze honden zijn ook wel bekend als eurohound / hound / European SledDog (ESD) en het zijn kruisingen specifiek gefokt voor de sprint sledehondensport. Er zit voornamelijk DSK, Husky en Greyhound in.
Ik doe zelf monosport dryland (met 1 hond) voor de step, MTB en hardlopen.
Super gaaf, deze kruisingen. Het zijn super mooie honden! Wat ontzettend leuk joh, dat je er zo actief mee bent. De foto's zijn erg genieten!
Ik ken Karen Becker! Ik volg haar op FB en vind de artikelen die ze deelt enorm interessant. Zo heb ik ook ooit dat geniale filmpje over hoe rawhide wordt gemaakt gevonden.
Dat boek The Forever Dog heb ik al meerdere keren in mijn winkelmandje gegooid, maar ik twijfel steeds omdat het in het Engels is. Ik vind vaktechnisch Engels behoorlijk pittig om te lezen. Is het voor de leek goed leesbaar?
Nou, dat hebben we dan gemeen. Leuk. Ik moet zeggen dat ik sommige dingen wel erg ver vind gaan in the Forever Dog. Dat komt ook wel een beetje omdat het in de stijl is geschreven dat als je dit nou maar niet doet en dat nou maar wel doet: dan wordt je hond oud en niet ziek. Ik heb alles gedaan zoals het wel moet en alles gelaten zoals het niet moet met mijn honden, al jaren (ik liep kennelijk al ver vooruit op the Forever Dog en voor mij was het ook eigenlijk een soort van 90% bevestiging van wat ik al wist en deed en 10% nieuw) en mijn zelf gefokte hondje Frou Frou overleed op 6 jarige leeftijd aan maligne lymfoom van maag/darmwand. Als je het boek leest zou dat niet hebben kunnen gebeuren. En het gebeurde toch..... :'( . En soms is het bijna geschreven met de toon van dat je haast garantie krijgt. Dat stoort me dan in alle eerlijkheid wel....

Ik geef je een voorbeeld: in het boek staat dat je je hond eigenlijk niet uit een plastic of RVS of aardenwerk bak eten of drinken moet geven. Nou, dat was voor mij al jarenlang een ding. Dus mijn honden eten en drinken al jaren uit Pyrex oven schalen (borosilicate tempered glass). Frou Frou heeft daar vanaf dat ze 1 jaar was uit gedronken en gegeten. Eén keer in haar leven gevaccineerd, één keer ontwormt als pup, altijd rauw gevoerd voornamelijk biologisch, elke dag heerlijke lange wandelingen en een tuin van 400 m2 tot haar beschikking, nooit snacks uit de winkel, altijd alles zelf gedroogd, nooit gif op haar of in haar of rond haar gebruikt, biologisch afbreekbaar was en schoonmaakmiddelen gebruikt, ik was altijd bezig met zorgen dat ze zo min mogelijk stress had, etc. etc. En ik had haar zooooo lief!!!

Goed, toen vorige week alle 4 mijn Pyrex "voerbakken" van het aanrecht afgleden en mijn keuken eruit zag als een oorlogsgebied heb ik de RVS voerbakken uit de mottenballen gehaald (letterlijk van ver uit de kelder gehaald) en geef ik ze daar weer uit te eten. Makkelijker, minder gevaarlijk en mijn Dalmaat die 14,5 jaar en de ander die 15,3 jaar is geworden hebben allebei altijd uit deze bakken gegeten ::) :-X :-\ . Beide honden zijn overigens mega vaak gevaccineerd en ontwormt enzo. Niks van dat alles uit The Forever Dog. Frustrerend op z'n minst, dat begrijp je misschien wel.

Dus ja, goed boek, gaat erg ver. Maar ik vind het toch de moeite waard en......, last but not least: hij is nu ook in het Nederlands te krijgen:

https://www.bruna.nl/boeken/een-hond-vo ... -oEALw_wcB
#3449171
Lizzy schreef:Nou, dat hebben we dan gemeen. Leuk. Ik moet zeggen dat ik sommige dingen wel erg ver vind gaan in the Forever Dog. Dat komt ook wel een beetje omdat het in de stijl is geschreven dat als je dit nou maar niet doet en dat nou maar wel doet: dan wordt je hond oud en niet ziek. Ik heb alles gedaan zoals het wel moet en alles gelaten zoals het niet moet met mijn honden, al jaren (ik liep kennelijk al ver vooruit op the Forever Dog en voor mij was het ook eigenlijk een soort van 90% bevestiging van wat ik al wist en deed en 10% nieuw) en mijn zelf gefokte hondje Frou Frou overleed op 6 jarige leeftijd aan maligne lymfoom van maag/darmwand. Als je het boek leest zou dat niet hebben kunnen gebeuren. En het gebeurde toch..... . En soms is het bijna geschreven met de toon van dat je haast garantie krijgt. Dat stoort me dan in alle eerlijkheid wel....
Oef, wat vervelend, dat is nog veel te jong! En garanties krijgen we helaas niet dat weten we. Maar ik begrijp wel dat het je stoort. Je probeert alles zo goed mogelijk te doen en dan "lijkt" het toch niet goed genoeg.
Lizzy schreef:Goed, toen vorige week alle 4 mijn Pyrex "voerbakken" van het aanrecht afgleden en mijn keuken eruit zag als een oorlogsgebied heb ik de RVS voerbakken uit de mottenballen gehaald (letterlijk van ver uit de kelder gehaald) en geef ik ze daar weer uit te eten. Makkelijker, minder gevaarlijk en mijn Dalmaat die 14,5 jaar en de ander die 15,3 jaar is geworden hebben allebei altijd uit deze bakken gegeten . Beide honden zijn overigens mega vaak gevaccineerd en ontwormt enzo. Niks van dat alles uit The Forever Dog. Frustrerend op z'n minst, dat begrijp je misschien wel.
Absoluut begrijpelijk!
Ik denk dat ik best veel dingen goed doe, maar sommige dingen gaan me inderdaad te ver of zijn gewoon niet haalbaar. Om het voorbeeldje vaccineren aan te halen. Mijn sporthonden worden gewoon heel simpel ieder jaar gevaccineerd, domweg omdat in het buitenland niet anders wordt geaccepteerd op wedstrijd. Is dat dan slecht? Weet ik niet. Tot op heden zijn de honden hier (voorheen altijd alleen maar herders) allemaal 12, 13 en 14 jaar oud geworden. Zelfs toen ik nog gewoon brok voerde omdat ik niet beter wist.
Lizzy schreef:Dus ja, goed boek, gaat erg ver. Maar ik vind het toch de moeite waard en......, last but not least: hij is nu ook in het Nederlands te krijgen:
Dat is top! Dan ga ik hem zeker wel bestellen.
Ik probeer altijd overal uit te halen wat voor mij goed voelt / lijkt. Gelukkig zijn er meerdere wegen die naar Rome leiden en zijn de andere niet per definitie allemaal slecht. Net zomin als de spinazie waar dit hele topic mee begon ;D

Ook hier op het forum ga ik er zo mee om. Ik haal hier ontzettend veel waardevolle informatie op. Ik help nu bijvoorbeeld weer iemand wiens hondje nierproblemen heeft. Het nierdieet stel ik zelf samen nav het artikel hier op het forum. Voor mij is dit forum een belangrijke en betrouwbare bron, vooral als ik jouw beargumenteerde antwoorden zie. Dus dankjewel daarvoor!
Bijlagen
279004901_1859326604262427_7503801013253993302_n.jpg
279004901_1859326604262427_7503801013253993302_n.jpg (547 KiB) 2200 keer bekeken
#3449178
Wat een interessante honden! Om dit topic niet te vervuilen; ik zou het leuk vinden als je je in de 'bar' komt voorstellen. Ik ben nl wel benieuwd naar wat je met de honden doet, en hoe dat dan als niet 'echt' ras werkt met de ontheffing trekhonden enzo?

Maar dat is meer geklets en gaat niet inhoudelijk over kvv :biggrin2: dus als je er wat voor voelt, wees welkom, niets verplicht!
#3449213
Fem1705 schreef: di 06 sep 2022, 17:31 Oef, wat vervelend, dat is nog veel te jong! En garanties krijgen we helaas niet dat weten we. Maar ik begrijp wel dat het je stoort. Je probeert alles zo goed mogelijk te doen en dan "lijkt" het toch niet goed genoeg.
Nee, garanties krijg je niet. Dus je doet je best maar misschien is de boodschap ook wel wat het een tandje minder kan. Ik weet het ook niet hoor.
Absoluut begrijpelijk!
Ik denk dat ik best veel dingen goed doe, maar sommige dingen gaan me inderdaad te ver of zijn gewoon niet haalbaar. Om het voorbeeldje vaccineren aan te halen. Mijn sporthonden worden gewoon heel simpel ieder jaar gevaccineerd, domweg omdat in het buitenland niet anders wordt geaccepteerd op wedstrijd. Is dat dan slecht? Weet ik niet. Tot op heden zijn de honden hier (voorheen altijd alleen maar herders) allemaal 12, 13 en 14 jaar oud geworden. Zelfs toen ik nog gewoon brok voerde omdat ik niet beter wist.
Nou ja, dat dus. Je leeft met je honden. En dan kan niet altijd alles 100% zoals je het hebben wilt. Je moet soms keuzes maken.
Dat is top! Dan ga ik hem zeker wel bestellen.
Ik probeer altijd overal uit te halen wat voor mij goed voelt / lijkt. Gelukkig zijn er meerdere wegen die naar Rome leiden en zijn de andere niet per definitie allemaal slecht. Net zomin als de spinazie waar dit hele topic mee begon ;D
Hahahaha, oh ja, spinazie ;D ;D ;D . Ik ben wel heel benieuwd wat je van het boek vindt!
Ook hier op het forum ga ik er zo mee om. Ik haal hier ontzettend veel waardevolle informatie op. Ik help nu bijvoorbeeld weer iemand wiens hondje nierproblemen heeft. Het nierdieet stel ik zelf samen nav het artikel hier op het forum. Voor mij is dit forum een belangrijke en betrouwbare bron, vooral als ik jouw beargumenteerde antwoorden zie. Dus dankjewel daarvoor!
Fijn! Daar doen we het voor dus graag gedaan (namens ons allemaal :biggrin2: ).
#3449238
Lizzy schreef: di 06 sep 2022, 16:55 Oh boy, het kwijl loopt me hier uit de bek :smitten: :dribble:

Wat een geweldige fantastische mooie honden!!!!!!!!!!!!!

Ik ga ook inhoudelijk reageren hoor, maar dit wilde ik alvast even kwijt! Wow!!!!! Bedankt voor de foto's!
Potverdomme zeg, mijn idee ook. Wat een geweldige foto's en wat zien die honden er gaaf uit zeg. Inderdaad, geweldig fantastisch mooi!!!!!!!!!!!!
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door