Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Gebruikersavatar
Door sylvia
#373009
[quote="yvonne1961"]
Dit gaat wel niet over hondenvoeding maar is wel een staaltje van "deskundigheid"
Jaren terug ging ik voor het eerst bij onze plaatselijk DSZ caviavoer kopen. Stond er zo'n jonge man in de zaak, vroeg ik: Is er ook vit.c aan dit caviavoer toegevoegd? Kijkt hij mij stomverbaasd aan en zegt: Dat denk ik niet want ik zie er geen vit. c pilletjes doorheen zitten.
En hij was BLOEDserieus. Het was beslist geen grapje ::)
[/quote]

;D ;D ;D ;D ;D ;D


(hopenlijk is dit bij die verkoper thuis nog jaren de hit op elke verjaardag, dat gezicht van die mevrouw die vroeg of er vitamine C aan het voer was toegevoegd ;) ;D )
Door Doedels
#373021
Ik kom geloof ik uitsluitend in dsz waar het personeel meer verstand heeft van verzekeringen. Ik sta geregeld mijn tong af te bijten om me niet te gaan bemoeien met de verschrikkelijke adviezen die mensen krijgen. Ik heb ook wel eens getwijfeld of ik achter een klant aan zou lopen om een en ander recht te zetten. Gelukkig heb ik het nooit gedaan. Mijn man overigens wel. Tot grote tevredenheid van de klant in kwestie ;D
Gebruikersavatar
Door sylvia
#373028
[quote="Doedels"]
Ik kom geloof ik uitsluitend in dsz waar het personeel meer verstand heeft van verzekeringen. Ik sta geregeld mijn tong af te bijten om me niet te gaan bemoeien met de verschrikkelijke adviezen die mensen krijgen. Ik heb ook wel eens getwijfeld of ik achter een klant aan zou lopen om een en ander recht te zetten. Gelukkig heb ik het nooit gedaan. Mijn man overigens wel. Tot grote tevredenheid van de klant in kwestie ;D
[/quote]

Ik ken ook geen DSZ waar je een gedegen voedings advies krijgt
Gebruikersavatar
Door MoniqueAppels
#373083
[quote="sylvia"]
Ahhh waar is jouw briefje dan
::)
[/quote]

Ik heb geen behoefte een brief te schrijven maar betekent dat dat ik geen commentaar mag geven?
Door conleeuw
#373157
Ik vindt het brief netjes en duidelijk, ik weet niet of ik het zo netjes had geschreven. Goed hoor ;D.
Ik ben erg benieuwd naar de reactie van beide fabrikant en dsz.
Ik heb wel eens in een dierenspeciaal zaak in bijzijn van de adviseur haar tegengesproken. Ze was niet blij, maar toen ging er nog een client of twee zich ermee bemoeien, werd wel een pittig discussie. Wij de honden bezitters tegen haar foute advies. Was wel leuk hoor 8)
Needless to say, ik kom daar niet meer, ik rij nu een kilometer of 6 verder, maar boycotten zal ik.
Gebruikersavatar
Door MoniqueAppels
#373158
[quote="conleeuw"]Ik ben erg benieuwd naar de reactie van beide fabrikant en dsz. [/quote]

Ik denk dat je van laatsgenoemde niets hoort.
Door Leo
#373162
[quote="Rovanna"]
Ik heb geen behoefte een brief te schrijven maar betekent dat dat ik geen commentaar mag geven?
[/quote]

Nee, maar het betekent wel dat als je suggereert dat het genuanceerder kan, hetwel zo aardig is om dan ook een bijdrage te leveren in de zin van een voorbeeld.
Gebruikersavatar
Door MoniqueAppels
#373172
[quote="Leo"]
Nee, maar het betekent wel dat als je suggereert dat het genuanceerder kan, hetwel zo aardig is om dan ook een bijdrage te leveren in de zin van een voorbeeld.
[/quote]

Nou ik zou het woord 'schandalig' bijvoorbeeld nooit gebruiken. Maar het ligt er maar net aan wat je wilt bereiken met zo'n brief. Een brief in deze 'toon' wekt alleen maar weerstand op en volgens mij schrijf je zo'n brief omdat je een verandering teweeg wilt brengen. De brief heeft een behoorlijk agressieve ondertoon en persoonlijk zou ik daar dus aanstoot aan nemen. Beter zou zijn om de brief opbouwend te schrijven zodat de kans groter is dat de werkgever van deze dame zorgt voor betere kennis van zijn personeel.
Gebruikersavatar
Door sylvia
#373178
[quote="Rovanna"]
Nou ik zou het woord 'schandalig' bijvoorbeeld nooit gebruiken. Maar het ligt er maar net aan wat je wilt bereiken met zo'n brief. Een brief in deze 'toon' wekt alleen maar weerstand op en volgens mij schrijf je zo'n brief omdat je een verandering teweeg wilt brengen. De brief heeft een behoorlijk agressieve ondertoon en persoonlijk zou ik daar dus aanstoot aan nemen. Beter zou zijn om de brief opbouwend te schrijven zodat de kans groter is dat de werkgever van deze dame zorgt voor betere kennis van zijn personeel.
[/quote]

Teneerste vind ik de brief zelf niet agressief,maar hij laat wel zien dat de klant boos is. Als goed detaillist en bedrijfsvoerder zou je juist moeten zorgen dat mensen die zo'n klacht indienen tevreden worden gesteld.
Als er iemand over jouw hondenschool een klacht heeft , en dit schriftelijk als klacht bij jou neerleggen kunnen ze dus wat jou aangaat de pot op, ik denk dat je dan niet echt goed bezig met met je bedrijfvoering , maar dat je dan toch aandacht aan die klant moet besteden om ze als nog met een tevreden gevoel aan je bedrijf te laten denken .Maar ja wie ben ik
Door Leo
#373185
Hoewel ik misschien zelf ook wel andere bewoordingen zou gebruiken, gewoon omdat ik weer anders in elkaar zit dan briefschrijfster, is in dit geval de actie: (dat er een briefje wordt geschreven is al bijzonder) belangrijker dan muggeziften over een taalkundig juiste inhoud. Daarmee sla je alle initiatieven dood en komt er niemand meer in actie.
Een helpende hand heb je dan meer aan.
Laatst gewijzigd door Leo op zo 21 aug 2005, 11:27, 1 keer totaal gewijzigd.
Door jon
#373191
[quote="sylvia"]
Teneerste vind ik de brief zelf niet agressief,maar hij laat wel zien dat de klant boos is. Als goed detaillist en bedrijfsvoerder zou je juist moeten zorgen dat mensen die zo'n klacht indienen tevreden worden gesteld.
Als er iemand over jouw hondenschool een klacht heeft , en dit schriftelijk als klacht bij jou neerleggen kunnen ze dus wat jou aangaat de pot op, ik denk dat je dan niet echt goed bezig met met je bedrijfvoering , maar dat je dan toch aandacht aan die klant moet besteden om ze als nog met een tevreden gevoel aan je bedrijf te laten denken .Maar ja wie ben ik
[/quote] Hier ben ik het dus helemaal mee eens. En wie ben ik? Een consument die van een SPECIAALzaak een - gevraagd of ongevraagd deskundig advies (mag)verwacht(en).
Door Lizzy
#373209
Volgens mij leest een slimme ondernemer elke klachtenbrief zorgvuldig. En bestudeert hij de inhoud, ipv de vorm. Ik heb voor 2 bedrijven gewerkt waar de vorm belangrijker is als de inhoud. Zag het er niet schitterend uit: kon het niks wezen. Mmmm, met beide bedrijven gaat het eigenlijk niet echt jofel. Al een tijdje niet. Hun ex-klanten noemen ze ook arrogant....

Dus als ik niks meer zou horen van zo'n onderneming (op mijn klachtenbrief) dan kwam ik er nooit meer. En waar 1 klant ontevreden is en ontevreden blijft: loop je 9 klanten mis.
Laatst gewijzigd door Lizzy op zo 21 aug 2005, 12:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Femke
#373274
[quote="Lizzy"]
Volgens mij leest een slimme ondernemer elke klachtenbrief zorgvuldig. En bestudeert hij de inhoud, ipv de vorm. Ik heb voor 2 bedrijven gewerkt waar de vorm belangrijker is als de inhoud. Zag het er niet schitterend uit: kon het niks wezen. Mmmm, met beide bedrijven gaat het eigenlijk niet echt jofel. Al een tijdje niet. Hun ex-klanten noemen ze ook arrogant....

Dus als ik niks meer zou horen van zo'n onderneming (op mijn klachtenbrief) dan kwam ik er nooit meer. En waar 1 klant ontevreden is en ontevreden blijft: loop je 9 klanten mis.

[/quote]

als ik geen fatsoenlijk antwoord kreeg op een klachtenbrief zou ik een brief schrijven dat ik een fatsoenlijk antword wilde!
Misschien niet in deze situatie.....maar als ik echt benadeeld zou zijn zeker wel!
Gebruikersavatar
Door Angelique
#373277
[quote="jon"]
Hier ben ik het dus helemaal mee eens. En wie ben ik? Een consument die van een SPECIAALzaak een - gevraagd of ongevraagd deskundig advies (mag)verwacht(en).
[/quote]

Ik denk.....dat het advies wat deze juf gegeven heeft precies overeenkomt met de bedrijfsvoering van het desbetreffende bedrijf. Vers verkoop je leuk voor een beetje erbij, de hogere marges komen van de brokken af dus die moet je naar voren zien te schuiven. Het verhaal van de juf komt ook overeen met het voedingsdeskundigenverhaal zoals die op verschillende instituten verkondigd wordt. Misschien is ze wel een gediplomeerd voedingsdeskundige en gaf ze het advies naar eer en geweten zoals het haar door een autoriteit ingewreven is.

Neemt niet weg dat het advies ongevraagt en (in onze oge) fout was en dat het wel een briefje waard is. Denk alleen dat ze er weinig mee doen omdat ze zichzelf als de autoriteit zullen beschouwen, maar niet geschoten is altijd mis.
Door Truus
#373289
En als ze het wel weten, smeren ze toch de brokken aan. Bij mij gaven ze ook eerlijk toe, dat ze er domweg geen ruimte voor hadden. Ze moeten dan grote vriezers gaan plaatsen dus, bestellen kan wel, maar gelijk afhalen :-\
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door