Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Lizzy
#372757
Ik zit net even te surfen op het Internet en kom best interessante informatie tegen over poepeten. Veelal ontstaat deze gewoonte (bij sommige honden dan he) na de laatste puppy-enting, zo wordt gesteld! Ik heb geen idee waarom dat is (dat verteld het verhaal niet).

Een middel dat effectief schijnt te zijn is een middel "DETER coprophagia/stool-eating treatment". Het schijnt zelfs in 95% tot 98% effectief te zijn. Of dat zo is: weet ik natuurlijk ook niet, maar het lijkt me de moeite waard om te proberen. Het bevat: natuurlijk gefementeerde groente extracten, thiamine hydrochloride (vitamine B1) en capsicum oleoresin (chili-peper).

Ik zag dat het bij de dierenarts te bestellen is.
Door Nelly
#372815
Mijn honden (witte herders) aten ook poep toen ze nog brokken kregen. Vanaf dat ze kvv en af en toe zelf samengesteld voedsel kregen was het over.
Door Tiesto
#372835
Forbid en deter ben ik ook al tegengekomen, maar zoals ik eruit kan opmaken is dat voor honden die hun eigen poep eten toch? Dat heeft hij in t begin even gedaan toen we m kregen, maar nu dus "alleen"nog van andere honden en dus de brokkenhonden!!
Door Lizzy
#372888
[quote="Tiesto"]
Forbid en deter ben ik ook al tegengekomen, maar zoals ik eruit kan opmaken is dat voor honden die hun eigen poep eten toch? Dat heeft hij in t begin even gedaan toen we m kregen, maar nu dus "alleen"nog van andere honden en dus de brokkenhonden!!
[/quote]

Deter zeker niet. Dat is echt ook bij het eten van ontlasting van andere honden.
Laatst gewijzigd door Lizzy op za 20 aug 2005, 16:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lizzy
#373192
[quote="Tiesto"]
En die probiotica, in welke vorm kan die t beste gegeven worden? Tabletten, poeder? En moet je dan die met ruwvezel nemen of juist de pure?
[/quote]

Ik zou zelf voor de pure kiezen. In poedervorm (en dan maakt het niet uit of de poeder los is of in een capsule zit).
Door hamada
#373196
Ramses, onze cavalier, at met graagte kattenpoep uit de bak en op straat ook allerlei viezigheid :( tot hij een paar dagen per week kruidenmix CB
(ongeboren mest) door zijn eten kreeg.
Al snel had hij minder interesse in e.e.a. en uiteindelijk is die gewoonte verdwenen.
Natuurlijk zit er in de mix ook veel probiotica.
Door Lizzy
#373210
[quote="Tiesto"]
en hoeveel moet er dan van gegeven worden per dag? Neem aan dat er een dosering voor mensen opstaat als ik t in reformzaak zou kopen?
[/quote]

Ik zou de helft van de mensendosering nemen.
Door jon
#374697
Hoi, 'k wou toch maar even vertellen dat ik eergisteren - welliswaar met grote tegenzin vanwege de suiker- ben begonnen met het geven van eierkoek aan Lakkie. Tot mijn stomme verbazing heeft hij sinds gisteren geen poep meer gegeten. Ik hoop dat ik niet te vroeg juig maar het ziet er hoopgevend uit. Alleen ben ik er nog niet uit hoeveel genoeg is, aangeraden wordt 1 koek per week te verdelen maar dat vind ik zelf wel erg veel voor een klein hondje.
Door Tiesto
#374795
Heb Zack nu sinds maandag op de probiotica, heb t idee dat al ietsje beter gaat qua ontlasting eten en hoe zijn ontlasting is..kon hier maar 1 merk krijgen van Natufood Vitaal, wel op natuurljike basis allemaal..kun je zoiets ook bij de drogist of een etos ofzo krijgen? Hopen dat t aanslaat!
Gebruikersavatar
Door Nitus
#374807
Gelukkig dat de probiotica lijkt aan te slaan (had ik je toch al eens gezegd ;)), of ze het bij de drogist verkopen...., dat zou best eens kunnen die verkopen tegenwoordig steeds meer supplementen... maar zeker weten doe ik het niet.
Door hamada
#375023
mooi dat het lijkt te werken :)
Bij Etos verkopen ze maag darm conditie, d.i. capsules met probiotica. Potjes met roodachtig etiket.
Volgens mij heeft de Hema ook zoiets in de aanbieding.
Alleen als je in winkels vraagt naar probiotica, dan weten veel mensen niet dat ze het verkopen :-\
Door gonny
#375038
Boris en Mientje hebben een tijdje geaast op de drollen van Sindy!! maar na een paar flinke brullen laten ze ze lekker liggen!!! 8)
Door Tiesto
#375331
Dat was bij de reformzaak ook t geval! Toen ik vroeg of Natufood t enige merk was op probioticagebied keek ze me heel appelig aan! En van de de etos en hema zijn die ook goed en op natuurlijke basis? Zijn die in poedervorm, Lizzy zei dat dat beter was..
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door