Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

#3414790
Tijd niet hier geweest, maar ik heb er een pup bij.
Border collie van nu 4 maanden ondertussen.
Bij de fokker kreeg ze brok, zakje mee gekregen maar haar ontlasting was niet echt goed dus wou niet direct van voer veranderen.
En toen werd het erger en erger en bleek ze giardia te hebben.
Kuur stomargyl van 3 keer 10 dagen met telkens 5 dagen tussen en op virbac maardarmsparend voer van de dierenarts. En ja, dat at ze meteen en binnen de 48 uur veel betere ontlasting.
Maar goed, behandeling afgelopen en ik wil naar KVV...
Wel al gemerkt met gedroogde snacks en ander snoep en nu en dan klein beetje groenten of zo dat ze erg gevoelige darmen blijft hebben.
Suggesties voor merk om mee te starten?
En gewoon beginnen en even kokend water er overheen? Ook nog 3 keer per dag?
Op gevoel zou ik denken iets met bot als calciumbron, met groenten en niet te vet???
Wat raden jullie aan?
Er gaat hier 3 kilo kvv per dag door momenteel dus bandit of zo is helaas geen optie (tenzij tijdelijk en voor haar alleen)
Barfen wil ik ook niet meer want met veel kleine en enkele zeer kieskeurige hondjes er bij is het me te lastig.
#3414802
Boutje schreef: vr 04 dec 2020, 21:52 Tijd niet hier geweest, maar ik heb er een pup bij.
Border collie van nu 4 maanden ondertussen.
Bij de fokker kreeg ze brok, zakje mee gekregen maar haar ontlasting was niet echt goed dus wou niet direct van voer veranderen.
En toen werd het erger en erger en bleek ze giardia te hebben.
Kuur stomargyl van 3 keer 10 dagen met telkens 5 dagen tussen en op virbac maardarmsparend voer van de dierenarts. En ja, dat at ze meteen en binnen de 48 uur veel betere ontlasting.
Maar goed, behandeling afgelopen en ik wil naar KVV...
Wel al gemerkt met gedroogde snacks en ander snoep en nu en dan klein beetje groenten of zo dat ze erg gevoelige darmen blijft hebben.
Suggesties voor merk om mee te starten?
En gewoon beginnen en even kokend water er overheen? Ook nog 3 keer per dag?
Op gevoel zou ik denken iets met bot als calciumbron, met groenten en niet te vet???
Wat raden jullie aan?
Er gaat hier 3 kilo kvv per dag door momenteel dus bandit of zo is helaas geen optie (tenzij tijdelijk en voor haar alleen)
Barfen wil ik ook niet meer want met veel kleine en enkele zeer kieskeurige hondjes er bij is het me te lastig.
Ik zou zelf bijv. Barf Menu proberen. Maar dan wel de *premium* versie dus zonder premix en zonder zalmolie. De KVV van Dogmeat schijnt ook prima te zijn. Ik heb er zelf geen ervaring mee maar hoorde dat uit zeer betrouwbare bron. Ik zou zelf ook hier weer de versies nemen zonder premix of andere toegevoegde dingen. Ook Carnivoer schijnt een prima merk te zijn. En je mag al deze merken ook afwisselen. Beter zelfs.

De eerste dagen kun je daar inderdaad even gekookt water overheen gooien. En om de darmen een oppepper te geven vind ik Probiotica een goed idee. Te meer daar die behandelingen tegen Giardia echt een aanslag voor de darmflora vormen.

Ik heb het pas eerder geschreven maar ik zou je van harte willen aanbevelen om diatomeeën aarde te gebruiken (food grade, niet feed grade) giardia te bestrijden. Dit moet je vrij langdurig geven maar het kost niet zoveel. Dit helpt overigens ook bij het verbeteren van het spijsveteringskanaal.

Hoe is je Engels? Want veel informatie erover vind je hier: https://wolfcreekranchorganics.com/libr ... rming.html
#3414812
Hmmm... net die merken hebben ze hier niet in de omgeving.
Ik heb nu voor een week toch maar bandit gehaald om over te schakelen maar is me te duur om te blijven geven... Maar mss als het overschakelen goed gaat kan ze daarna met de rest mee eten.

Probiotca heb ik een pot van Puur mee genomen.

Diatomeeën aarde ken ik van bij de kippen tegen bloedluis ... maar door het eten? Is dat dan niet net schadelijk en scherp voor de darmen ook?
Engels lukt wel, ga het artikel zo eens doornemen, bedankt!
#3414827
Boutje schreef: za 05 dec 2020, 11:39 Hmmm... net die merken hebben ze hier niet in de omgeving.
Ik heb nu voor een week toch maar bandit gehaald om over te schakelen maar is me te duur om te blijven geven... Maar mss als het overschakelen goed gaat kan ze daarna met de rest mee eten.

Probiotca heb ik een pot van Puur mee genomen.

Diatomeeën aarde ken ik van bij de kippen tegen bloedluis ... maar door het eten? Is dat dan niet net schadelijk en scherp voor de darmen ook?
Engels lukt wel, ga het artikel zo eens doornemen, bedankt!
Welke merken kun je wel aan komen?

Puur probiotica is uitstekend.

Nee. Maar, jij hebt waarschijnlijk voor de kippen de grijze, kleikleurige? Die is feed grade en die zou ik niet geven. Ik zou de food grade nemen. Ontzettend zacht en fijn poeder is dat. En dat moet je natuurlijk wel mengen met voer/nat maken en zorgen dat het niet opstuift.
#3414830
Lizzy schreef: za 05 dec 2020, 13:05 Welke merken kun je wel aan komen?
Kivo, runner, (bij deze 2 doe ik dan zelf nog groenten) naturis (niet tevreden over), haaksbarf, raw4dogs, bandit (alle 3 redelijk duur), Alaska, duck, carnibest (ook duur geworden merk ik tov vroeger)
#3414841
Boutje schreef: za 05 dec 2020, 13:11 Kivo, runner, (bij deze 2 doe ik dan zelf nog groenten) naturis (niet tevreden over), haaksbarf, raw4dogs, bandit (alle 3 redelijk duur), Alaska, duck, carnibest (ook duur geworden merk ik tov vroeger)
Volgens mij kun je Kivo, Runner, HaaksBarf, raw4dogs, Alaska prima afwisselen met elkaar. Laat je de duurste merken weg en natuurlijk de merken waar je niet tevreden over bent.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door