Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Gebruikersavatar
Door Does72
#3323466
Wij zijn sinds zaterdag volledig overgestapt op kvv, de dagen daarvoor 50/50 gedaan. Vanaf zaterdag middag had zeno niet meer gepoept en nu vanmorgen eindelijk wel. Maar het was toch wat diarree achtig. We zijn al eerder met kvv bezig geweest en daar was zijn ontlasting toen ook al niet goed van. Daarom had ik de diarree wel verwacht. Nu geef ik hem voor de zekerheid probiotica voor zijn darmen. Maar ik vraag me af of phytonics Clear Intestine in dit geval niet beter is om erbij te geven. Of kan het allebei? In ieder geval tot de diarree weg is.
Gebruikersavatar
Door pluk
#3323467
Abiri schreef:Wij zijn sinds zaterdag volledig overgestapt op kvv, de dagen daarvoor 50/50 gedaan. Vanaf zaterdag middag had zeno niet meer gepoept en nu vanmorgen eindelijk wel. Maar het was toch wat diarree achtig. We zijn al eerder met kvv bezig geweest en daar was zijn ontlasting toen ook al niet goed van. Daarom had ik de diarree wel verwacht. Nu geef ik hem voor de zekerheid probiotica voor zijn darmen. Maar ik vraag me af of phytonics Clear Intestine in dit geval niet beter is om erbij te geven. Of kan het allebei? In ieder geval tot de diarree weg is.
Clear intestine kun je prima combineren met probiotica.
Gebruikersavatar
Door pike
#3323480
Clear intestine zijn psyllium vezels. Die nemen heel veel vocht op en maken daarmee de ontlasting steviger. In die zin werkt het dus goed tegen diarree. Maar het is geen geneesmiddel, de oorzaak van de diarree wordt niet aangepakt.
Gebruikersavatar
Door Does72
#3323490
pike schreef:Clear intestine zijn psyllium vezels. Die nemen heel veel vocht op en maken daarmee de ontlasting steviger. In die zin werkt het dus goed tegen diarree. Maar het is geen geneesmiddel, de oorzaak van de diarree wordt niet aangepakt.
Dat snap ik. Het is alleen even voor de start van de overschakeling naar vers vlees. Hij heeft gevoelige darmen, dus ik hoop dat als ik dit de eerste week erbij geef dat het dan een betere overgang wordt.
Gebruikersavatar
Door Does72
#3324904
Op zich gaat het wel goed met de overstap op vers vlees. Zijn ontlasting is niet heel slecht. Een beetje vies praatje misschien maar als hij poept is het begin goed vast, maar er komt als laatste steeds nog een druppel of een stukje diarree uit. Hij heeft verder genoeg energie en ziet er glimmend uit. Dus wat dat betreft gaat het heel goed. Hij heeft de eerste week probiotica gekregen, de tweede week een halve dosis en nu niets meer.
Je hoort altijd dat de ontlasting op vlees goed hard moet zijn en dat is het nu na ruim twee weken nog niet. Heeft iemand een idee hoe lang het kan duren voordat dit goed is?
Door Lizzy
#3324913
Abiri schreef:Op zich gaat het wel goed met de overstap op vers vlees. Zijn ontlasting is niet heel slecht. Een beetje vies praatje misschien maar als hij poept is het begin goed vast, maar er komt als laatste steeds nog een druppel of een stukje diarree uit. Hij heeft verder genoeg energie en ziet er glimmend uit. Dus wat dat betreft gaat het heel goed. Hij heeft de eerste week probiotica gekregen, de tweede week een halve dosis en nu niets meer.
Je hoort altijd dat de ontlasting op vlees goed hard moet zijn en dat is het nu na ruim twee weken nog niet. Heeft iemand een idee hoe lang het kan duren voordat dit goed is?
Ik weet niet welke KVV je voert maar misschien is dit net een merk dat jouw hond niet goed bekomt. Je zou een ander merk kunnen proberen. En ik weet ook niet hoe je over bent geschakeld maar dat kan soms van belang zijn om het omschakelplan te laten slagen als je hond erg gevoelig is op de darmen.

Ik zou zelf de KVV eens gaan overgieten met gekookt water, af laten koelen, probiotica erbij (welke heb je?) en dan te eten geven. En dan even kijken hoe dat gaat.
Gebruikersavatar
Door Does72
#3324938
Hij krijgt nu kiezebrink paard. Verder niets, want we zijn aan het elimineren. Volgens mij is paard niet zo vet, dus daar zal het niet aan liggen.
Overgieten met gekookt water heb ik de eerste anderhalve week gedaan, maar ben ik nu mee gestopt. Want ik was bang dat hij daardoor de goede voedingsstoffen niet binnen kreeg.
Moet ik anders toch nog maar weer probiotica of phytonics Clear Intestine erdoor doen. Misschien ben ik wel te snel gestopt daarmee?
Gebruikersavatar
Door pluk
#3324945
Abiri schreef:Op zich gaat het wel goed met de overstap op vers vlees. Zijn ontlasting is niet heel slecht. Een beetje vies praatje misschien maar als hij poept is het begin goed vast, maar er komt als laatste steeds nog een druppel of een stukje diarree uit. Hij heeft verder genoeg energie en ziet er glimmend uit. Dus wat dat betreft gaat het heel goed. Hij heeft de eerste week probiotica gekregen, de tweede week een halve dosis en nu niets meer.
Je hoort altijd dat de ontlasting op vlees goed hard moet zijn en dat is het nu na ruim twee weken nog niet. Heeft iemand een idee hoe lang het kan duren voordat dit goed is?
Mijn hond heeft echt nog nooit die snoeiharde barf drollen gehad waar hierover wordt geschreven. Als het echt alleen het allerlaatste beetje is zou ik het rustig aankijken denk ik. Ter ondersteuning kun je gerust probiotica of de psyllium toevoegen.
Gebruikersavatar
Door Does72
#3328275
Eigenlijk is het een hele tijd goed gegaan met de ontlasting, weliswaar met clear Intestine erbij. Dat hebben we wel afgebouwd van een halve schep naar ongeveer 1/4 schep. En soms hebben we het zelfs overgeslagen. Maar sinds zaterdag is het weer wat dunner. Zaterdag ochtend zelfs echt diarree en daarna gewoon zachte poep (dus geen brij maar wel de vorm van een drol alleen veel zachter) Vandaag ook met wat slijm. Ik baal hier wel van, want het ging zo goed. We hebben al die tijd, nu zo'n zes weken, paard kvv gevoerd vanwege het elimineren. Daarnaast krijgt hij ook alleen paard snacks als beloning. Dus hij kan niet iets raars gegeten hebben.
Dan is het toch raar dat hij ineens weer slechte ontlasting heeft? Of heerst er misschien een honden griepje?
Gebruikersavatar
Door pike
#3328277
Dat ineens, was dat nadat je gestopt bent met de clear intestine?
Want de vezels zijn natuurlijk enkel en alleen symptoombestrijder. Als er iets wezenlijk mis is, gaat dat niet vanzelf over/weg.
En als het zo lang duurt dan zou ik zelf toch naar de da gaan. Soms heb je gewoon wat nodig ook al heb je het liever niet.
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3328291
Het lijkt me erg onwaarschijnlijk dat de diarree dan voedingsgerelateerd is.
Heeft hij nog andere klachten die op voedselallergie wijzen? Want diarree is daar ook niet typisch voor.
Intolerantie kan wel, maar dan is het meestal niet diersoortgerelateerd maar iets anders. Lactose of gluten of zo, daar kan je intolerant voor zijn, maar vrijwel nooit voor een bepaalde diersoort. Dat is doorgaans allergie en dat uit zich eerder met jeuk of wondjes.
Alleszinds, intolerantie voor voedsel is ook niet erg waarschijnlijk als hij al 6 weken hetzelfde krijgt en een tijdlang klachtenvrij was.

Is de ontlasting al heel grondig onderzocht? Ook de minder logische parasieten? Cryptosporidium? Corona? Bacteriële kweek gebeurt?
Virusje kan natuurlijk altijd, maar niet keer op keer he.

En anders moet je misschien in de richting van een verteringsstoornis gaan denken. Daarin ben ik minder thuis.
Maar op brok had hij het ook al he? Dus is het niet van het rauw vlees.
Gebruikersavatar
Door Does72
#3328294
pike schreef:Dat ineens, was dat nadat je gestopt bent met de clear intestine?
Want de vezels zijn natuurlijk enkel en alleen symptoombestrijder. Als er iets wezenlijk mis is, gaat dat niet vanzelf over/weg.
En als het zo lang duurt dan zou ik zelf toch naar de da gaan. Soms heb je gewoon wat nodig ook al heb je het liever niet.
Ik was nog niet gestopt met clear Intestine. We waren aan het minderen en gaven soms een keer niet. Dat ging eigenlijk ook goed. Maar sinds zaterdag dus even niet.
Gebruikersavatar
Door Does72
#3328296
pearlsofpassion schreef:Het lijkt me erg onwaarschijnlijk dat de diarree dan voedingsgerelateerd is.
Heeft hij nog andere klachten die op voedselallergie wijzen? Want diarree is daar ook niet typisch voor.
Intolerantie kan wel, maar dan is het meestal niet diersoortgerelateerd maar iets anders. Lactose of gluten of zo, daar kan je intolerant voor zijn, maar vrijwel nooit voor een bepaalde diersoort. Dat is doorgaans allergie en dat uit zich eerder met jeuk of wondjes.
Alleszinds, intolerantie voor voedsel is ook niet erg waarschijnlijk als hij al 6 weken hetzelfde krijgt en een tijdlang klachtenvrij was.

Is de ontlasting al heel grondig onderzocht? Ook de minder logische parasieten? Cryptosporidium? Corona? Bacteriële kweek gebeurt?
Virusje kan natuurlijk altijd, maar niet keer op keer he.

En anders moet je misschien in de richting van een verteringsstoornis gaan denken. Daarin ben ik minder thuis.
Maar op brok had hij het ook al he? Dus is het niet van het rauw vlees.
We dachten aan voedsel allergie omdat hij last heeft van haaruitval en voordat er een allergie test gedaan gaat worden zouden we in overleg met de DA eerst gaan elimineren met voer. Sinds een week of vijf a zes staat hij nu op kvv. Daarvoor had hij brok en was zijn ontlasting goed. Maar toen was zijn haar dus uitgevallen en moesten we gaan elimineren en dat wilde ik graag met vlees gaan doen. Ik wilde hem sowieso weer op vlees zetten en dit was een mooie gelegenheid. Hij heeft verder geen jeuk, rode huid of wondjes.
Met de clear Intestine erbij ging het goed. Ook toen we hiermee gingen minderen ging het nog goed. Daarom dacht ik aan een virusje.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door