Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door [email protected]
#3270554
Goeiemorgen allemaal,

Ik heb een dwergkees die nu al 2 x geopereerd is aan calciumoxalaat stenen. Hij staat op kvv en dat vindt ie echt super eten. Ik wil hem eigenlijk niet op dieetvoeding zetten, dus mijn vraag is, hoe ik zijn pH kan verhogen. Hij heeft nu een waarde van 6 en dat moet volgens mijn da eigenlijk op 6,5 of 7 zitten. Een derde keer kan hij niet meer geopereerd worden, hij is epileptisch en bij de laatste operatie heeft hij bijna het leven gelaten. Men moest allemaal kunst en vliegwerk gebruiken om hem er door te slepen, dus dat is geen optie meer. Bovendien is het de vraag of deze stenen pH gerelateerd zijn, maar wie niet waagt, wie niet wint. De kvv die hij eet, is Darf, de kip variant, de kalkoen variant vindt hij ook erg lekker. Volgens mijn da kan ik beter overstappen op kalkoen.
Ik hoop dat iemand mij kan helpen, hij is 8 jaar en ik wil hem eigenlijk nog wel een tijdje in leven houden.
Door Too
#3270580
Lastig hoor!
Is zelf samenstellen een optie? Je kunt dan wat makkelijker sturen namelijk.
En ik zou teststrips in huis halen zodat je de pH zelf kunt controleren.

Een 'ontzurend' dieet bevat wat minder orgaan dan standaard, een flinke portie groenten , ei en wat zuivel.

Zoekend op het forum kom ik op
30% vleesbot, 10% pens, 5% hart lever nier, 20% groentemix, 30% spiervlees en ca 5% ei en zuivel
Door [email protected]
#3270588
Dank je voor het antwoord. Als ik het goed begrijp, zou hij in principe wat meer groenten moeten hebben om de ontzuring van z'n urine te krijgen. Maar wat ik van mij da begreep, heb je ook verschil in groenten. Groenten die verzuren en groenten die dat niet doen. Een rauw ei krijgt hij wekelijks en zuivel eigenlijk niet. Hij heeft kaliumbromide als epilepsie medicatie en toen ik hem een beetje karnemelk gaf, kreeg ik de waarschuwing dat daar enorm veel zout in zit. Wat hij juist niet mag hebben, omdat hij dan kans heeft op een aanval. Welke zuivel kan ik em dan geven. Melk kan hij niet tegen. Yoghurt misschien?
Gebruikersavatar
Door pluk
#3270601
Ik heb nog even 2 oude topics opgesnord waar je misschien wat aan hebt:
http://www.barfplaats.nl/forum/viewtopi ... iumoxalaat
http://www.barfplaats.nl/forum/viewtopi ... t#p1212858

Hierin worden de percentages die Too noemt ook aangehouden.
je zou de verhoudingen van darf hiernaast kunnen leggen en omrekenen hoeveel je dan darf kunt geven. De rest van het menu kun je dan aanvullen met groente en eventueel wat extra spiervlees.

De beste optie in mijn ogen is overigens om over te stappen op barf omdat je dan precies weet wat je voert.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door