Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Cockerlover
#3256312
In juli heb ik een ex-fokteefje overgenomen dat meerdere nesten gehad heeft. Ze was veel te dik en gewend om geweekte (puppy)brokken te eten. Na een paar dagen at ze dan toch mee met de kvv en konden de brokken de deur uit.
We zijn nu een paar maanden verder en het teefje weegt nog altijd te veel en lijkt wel uitgehongerd. Zo erg dat ze de uitwerpselen van de andere honden en van zichzelf gaat opeten. Haar eigen drolletjes zijn enorm, zeker voor een hond die kvv krijgt.
Haar bloed was niet goed, ze had verschillende tekorten. Ik was al begonnen met Ascopet bij te geven en de DA vond dit goed als aanvulling. Ik merk echter totaal geen verbetering. Het lijkt wel of ze de voeding in de darmen gewoon niet opneemt.
Anderzijds las ik dan weer ergens dat coprofagie ook kan voortkomen uit het feit dat ze als fokteefje altijd gewend geweest is om kakjes van de puppen op te eten. Hoe kom ik er achter of dit dus gedrag of echt een tekort in de voeding is? Iemand tips? Ervaring?
Door bloemetje
#3256318
Ik herken dit wel. mijn exfokteef vrat ook haar uitwerpselen. Ik heb nooit haar bloed laten testen. Ze is vroeg overleden aan haar hart (cavaliertje).
Ze had ook vaak last van haar darmen. Kvv hielp en probiotica ook. poep eten was niet af te leren ik was haar altijd voor.
Door Cockerlover
#3256426
Probiotica heb ik nog niet geprobeerd, ik ging er van uit dat die Ascopet (zeewier) voldoende zou zijn voor de darmen.

Bloemetje, ik haast mij ook altijd om alles direct op te ruimen, maar 's morgens in het donker lukt dat niet altijd. ;)
Door Lizzy
#3256508
Ik denk hier aan:

Bij EPI is vaak sprake van grote hoeveelheden ontlasting. De ontlasting laat vaak zien dat het voer slecht verteerd is, soms is het voedsel gewoon nog te herkennen. De ontlasting heeft vaak een lichte kleur door het onverteerde vet.

Een hond met EPI heeft vraatzucht, valt snel af en vreet van alles van straat om zijn honger te stillen.

EPI wordt vastgesteld bij bloedonderzoek (bij de nuchtere hond).

Lees verder bij Exocriene Pancreas Insufficiëntie (EPI) : https://www.mcvoordieren.nl/epi-hond

Enige dat niet overeenkomt is dat jouw hond dik is. Toch liet ik zo'n bloedonderzoek doen.
Door Martine-Tom
#3256771
Cockerlover schreef:Lizzy, wordt dat niet gezien in een gewoon bloedonderzoek? Zijn hier aparte testen voor nodig?
Daar is een aparte test voor nodig.
Door bloemetje
#3256869
Cockerlover schreef:Probiotica heb ik nog niet geprobeerd, ik ging er van uit dat die Ascopet (zeewier) voldoende zou zijn voor de darmen.

Bloemetje, ik haast mij ook altijd om alles direct op te ruimen, maar 's morgens in het donker lukt dat niet altijd. ;)
Aanleren dat ze een koekje krijgt na gedane zaken. Dat hielp hier ook. Dat lustte ze liever :)
Zeewier helpt niet bij mijne. Epi had mijne niet hoor. Ze vrat niets van de straat. Afgezien van wat ze er zelf deponeerde..
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door