Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

#32427
Hoi Shanti, mij heb je zeker niet beledigd hoor!! Ik kan alleen op de tweede URL ook niet vinden in welke verhoudingen er spullen in het voer worden gedaan. Heb ik iets gemist?

Maar goed, ik neem ook aan dat ze hier niet over complete maaltijden praten zoals de Nederlandse versvleesfabrikanten dat wel doen. Want, ik zou mijn hond toch niet graag 75% rauw vlees geven (waarvan 40% spier en 20% orgaanvlees) en 25% groenten....

Ik zie overigens zelf geen enkel probleem in het verwerken van meerdere vleessoorten van meerdere dieren te verwerken. Wat is hun bezwaar daar tegen? Ik snap het niet....

Ik kan overigens niet vinden dat Pat McKay zelf een versvleesvoer op de markt brengt. Wel recepten maar geen kant-en-klaar voer. Mis ik hier ook iets?

Ik denk trouwens niet dat kant-en-klaar versvlees te vergelijken is met het zelf samenstellen van voer voor de hond. Ik denk dat de principes daarvoor meestal te ver uit elkaar liggen. Wanneer je iedere dag hetzelfde voer geeft (versvlees / kant-en-klaar) moet je zorgen dat ALLES erin zit, anders komt de hond snel iets te kort. Wanneer je zelf samenstelt geef je niet iedere dag compleet omdat je afwisselt en over meerdere dagen alles voert dat de hond nodig heeft.

Groetjes, Lizzy
Door sylvia
#32431
één ding kan ik nog snappen,dat van 1 vlees soort per maaltijd,en dan dit met het idee als je echt zo natuurlijk mogelijk wilt nabootsen .Als een hond een prooi vangt eet hij ook alles van 1 soort.
Maar of dat betekent dat het minder goed is om vlees soorten door elkaar te geven......daar kan ik geen onderbouwd antwoord op geven.
Door 202spots
#32438
Pat McKay verkoopt zelf geen versvoer,wat ze wel verkoopt zijn de supplements die bij HAAR recept moeten worden toegevoegd.

DIT is haar "recept"
The Pat McKay Do-It-Yourself
Homemade Cat & Dog Basic Recipe

Yields approximately 1 cup of food:
6 ounces (3/4 cup) RAW, coarse-ground meat
2 ounces (1/4 cup) RAW, ground, mixed vegetables
2 ounces (1/4 cup) purified water

Yields approximately 3 cups of food:
1 pound (2 cups) RAW, coarse-ground meat
1/4 pound (1/2 cup) RAW, ground, mixed vegetables
1/2 to 1 cup purified water

ESSENTIAL SUPPLEMENTS
AnimaLife -- 1/8 teaspoon per 10 pounds of body weight per day
Calcium+Plus -- 1/4 teaspoon per 10 pounds of body weight per day
Aloe Concentrate -- 1 tablespoon per cup of food

De Halshan versvoer heb ik nooit besteld,maar ik kan denk ik minstens 10 X zoveel voer ZELF samestellen,
als wat ik voor 1 pond Halsham voer zou moeten betalen! ;D

Ik geef meestal wel 1 soort vlees,maar als het uitkomt dan mix ik gerust wel is 'n keer de kip met lam of kalkoen met sardientje...
#32446
<<< Quote Lizzy: Hoi Shanti, mij heb je zeker niet beledigd hoor!! Ik kan alleen op de tweede URL ook niet vinden in welke verhoudingen er spullen in het voer worden gedaan. Heb ik iets gemist? >>>

Hoi Lizzy, ik zie op die tweede URL ook geen verhoudingen, maar als je op hun prijslijst pagina kijkt, zie je wel dat ze heel veel variatie hebben: orgaan vlees met groenten maaltijden, spiervlees met groenten maaltijden etc. zodat je zelf kunt een beetje kunt bepalen hoe de komplete maaltijd eruit komt te zien, plus als je ze roteert zoals ze ook aanbevelen kom je aardig kompleet uit denk ik.
Je ziet iniedergaval wel welke ingredienten erin zitten, voor de precieze verhoudingen kan je ze misschien mailen, ik denk niet dat ze geheim zullen zijn.
Die URL van patmckay heeft het wel over die verhoudingen.

<<< Quote Lizzy: Maar goed, ik neem ook aan dat ze hier niet over complete maaltijden praten zoals de Nederlandse versvleesfabrikanten dat wel doen. Want, ik zou mijn hond toch niet graag 75% rauw vlees geven (waarvan 40% spier en 20% orgaanvlees) en 25% groenten.... >>>

Wat zijn je bezwaren dan tegen hun verhoudingen: 75% rauw vlees 25% rauwe groenten,
waarvan 40% spier en 20% orgaan, 15% vet 25% groenten???

<<< Quote Lizzy: Ik zie overigens zelf geen enkel probleem in het verwerken van meerdere vleessoorten van meerdere dieren te verwerken. Wat is hun bezwaar daar tegen? Ik snap het niet.... >>>

Pat Mckay's bezwaar tegen meerdere soorten vlees in een maaltijd:
Omdat elke proteine zijn eigen speciale set enzymen heeft.
Meerdere proteines tegelijk voeren maakt het moelijk voor het verterings systeem.
In de natuur eet een dier ook maar een soort vlees per maaltijd, aangezien ze 1 prooi tegelijk vangen.
En we hebben het toch over hoe je je dier zo natuurlijk mogelijk kan voeren?

<<< Quote Lizzy: Ik kan overigens niet vinden dat Pat McKay zelf een versvleesvoer op de markt brengt. Wel recepten maar geen kant-en-klaar voer. Mis ik hier ook iets? >>>

Ik heb ze daarover gebeld en ze verkopen inderdaad geen kant-en-klaar maaltijden meer, vroeger dus wel en in het e-book staan daar nog verwijzingen naar, beetje verwarrend.

<<< Quote Lizzy: Ik denk trouwens niet dat kant-en-klaar versvlees te vergelijken is met het zelf samenstellen van voer voor de hond. Ik denk dat de principes daarvoor meestal te ver uit elkaar liggen. Wanneer je iedere dag hetzelfde voer geeft (versvlees / kant-en-klaar) moet je zorgen dat ALLES erin zit, anders komt de hond snel iets te kort. Wanneer je zelf samenstelt geef je niet iedere dag compleet omdat je afwisselt en over meerdere dagen alles voert dat de hond nodig heeft. >>>

Als je Pat Mckay's E-book leest, vind je veel meer interessante informatie.
Zij beweert namelijk helemaal niet dat je elke dag hetzelfde moet geven.
Ze geeft ook allemaal zelf maak recepten.

Op hun website staat wel een knop met "retailers" (verkooppunten), waar ik weer een link vond naar http://www.thehealthyhound.com/ daar verkopen ze wel kant-en-klaar maaltijden van hun eigen merk volgens pat mckay's recepten.
Heel gevarieerde kant-en-klaar maaltijden, voor elke dag wat anders.
En ze verkopen ook de supplementen van pat mckay die je aan de maaltijd toe kan/moet voegen, zodat je zeker weet dat je dier alles binnen krijgt wat 'ie nodig heeft.

Ik hoop dat ik hiermee alles beantwoord heb?

Ik zou nog graag nog je bezwaren tegen de verhoudingen van pat mckay horen???
#32465
Hoi Lizzy, ik zie op die tweede URL ook geen verhoudingen, maar als je op hun prijslijst pagina kijkt, zie je wel dat ze heel veel variatie hebben: orgaan vlees met groenten maaltijden, spiervlees met groenten maaltijden etc. zodat je zelf kunt een beetje kunt bepalen hoe de komplete maaltijd eruit komt te zien, plus als je ze roteert zoals ze ook aanbevelen kom je aardig kompleet uit denk ik.
Je ziet iniedergaval wel welke ingredienten erin zitten, voor de precieze verhoudingen kan je ze misschien mailen, ik denk niet dat ze geheim zullen zijn.
Die URL van patmckay heeft het wel over die verhoudingen
Aha, OK. Maar da's dus hetzelfde met onze Nederlandse versvleesvoeders. Daar zie ik ook precies welke ingredienten ze gebruiken. Tenminste, bij sommige.
Wat zijn je bezwaren dan tegen hun verhoudingen: 75% rauw vlees 25% rauwe groenten,
waarvan 40% spier en 20% orgaan, 15% vet 25% groenten???
Mijn bezwaren: Geen bot! Waar is het rauwe bot? 25% + 75% is bij mijn weten 100%. En ik geef mijn honden wel meer dan 100% vlees en groenten. Ik geef mijn honden rauwe botten, eieren, vis, olieen, etc. etc.
Pat Mckay's bezwaar tegen meerdere soorten vlees in een maaltijd:
Omdat elke proteine zijn eigen speciale set enzymen heeft.
Meerdere proteines tegelijk voeren maakt het moelijk voor het verterings systeem.
In de natuur eet een dier ook maar een soort vlees per maaltijd, aangezien ze 1 prooi tegelijk vangen.
En we hebben het toch over hoe je je dier zo natuurlijk mogelijk kan voeren?
Ja sorry, maar dit vind ik dus echt onzin.... Een wolf vangt een muis. Tien minuten daarna ziet hij een rat en denkt "Oh jee, dat mag ik niet eten, want de eiwitten zijn anders dan die van die muis. Dus ik laat die rat gaan" (ik noem rat maar vul in wat je wilt: konijn, haas, hertje, sneeuwhoender, etc.). En, dit is geen fantasie-tje van mij want een wolf heeft aan een muis niet genoeg, maar vangt en eet deze wel. En, als hij de kans krijgt eet hij dezelfde ochtend ook nog rat of sneeuwhoen of iets. Ik voer trouwens gerust rund en lam door elkaar en heb nog nooit problemen gemerkt....
Ik heb ze daarover gebeld en ze verkopen inderdaad geen kant-en-klaar maaltijden meer, vroeger dus wel en in het e-book staan daar nog verwijzingen naar, beetje verwarrend.
Inderdaad wel wat verwarrend, maar dat maakt niet uit. Dat mag de pret niet drukken ;D
Als je Pat Mckay's E-book leest, vind je veel meer interessante informatie.
Zij beweert namelijk helemaal niet dat je elke dag hetzelfde moet geven.
Ze geeft ook allemaal zelf maak recepten.
Wat zijn de grote verschillen met het boek van Pat en bijv. Morgens/Ian B?
Op hun website staat wel een knop met "retailers" (verkooppunten), waar ik weer een link vond naar http://www.thehealthyhound.com/ daar verkopen ze wel kant-en-klaar maaltijden van hun eigen merk volgens pat mckay's recepten.
Heel gevarieerde kant-en-klaar maaltijden, voor elke dag wat anders.
En ze verkopen ook de supplementen van pat mckay die je aan de maaltijd toe kan/moet voegen, zodat je zeker weet dat je dier alles binnen krijgt wat 'ie nodig heeft.

Ik hoop dat ik hiermee alles beantwoord heb?

Ik zou nog graag nog je bezwaren tegen de verhoudingen van pat mckay horen???
Nou, je hebt zeker mijn vragen beantwoord! Dank je wel!! Ik heb verder niet echt bezwaren hoor. Hoewel? Wel tegen haar supplementen. Alsof een hond niet genoeg binnen zou krijgen wanneer je hem afwisselend en goed voert... Ik denk dus dat zoveel supplementen niet nodig zijn. Maar, verder weet ik het niet hoor. Ik heb me niet voldoende in Pat verdiept.

Groetjes, Lizzy
Laatst gewijzigd door Lizzy op vr 19 dec 2003, 20:16, 1 keer totaal gewijzigd.
#32608
Ja Lizzy, ik heb natuurlijk niet hun hele ebook in mijn post beschreven, natuurlijk heeft pat mckay het ook over botten vis, eieren etc. voeren.

Wat olien betreft dat zijn toch ook vetten en ze zegt toch ook 15% vet per maaltijd.

En over die 1 proteine per maaltijd zegt ze ook niet dat je uren hoeft wachten met het voeren van een andere proteine, maar mengen is een ander verhaal dan dingen ietsje na elkaar te voeren.
Ook geeft ze de verhoudingen alleen maar als richtlijn en niet dat elke maaltijd precies die percentages hoeft te bevatten.

Wat het verschil is met andere BARF boeken?
Ik heb alleen Ian B. gelezen.
1 verschil is de soorten groenten die pat mckay aanraad en de soorten die ze afraad, terwijl Ian B. bijv. zo'n beetje alle groenten aanraad.
De een zegt proteine niet mengen, de ander maakt het niet uit etc.
Verder heb ik nu geen zin om alle verschillen op te gaan zoeken en op te schrijven, dan kan je dat ebook beter zelf lezen.

Verder zeg ik ook niet dat dit het uitverkoren boek is, het was maar een tip.
Persoonlijk lijkt het me goed, zeer gedetailleerd en duidelijk beschreven.
Plus dat de info die zij over BARF geeft iets anders is dan wat ik in Ian B. zijn boek heb gelezen.
Je kan het als een aanvulling zien, we zijn nooit te oud om te leren
toch?
Misschien heeft ze wel gelijk? En heeft ze BARF weer een stukje verder ontwikkeld?

Wat de supplementen betreft is het ook niet haar bedoeling om die allemaal aan de maaltijd toe te voegen, ze raad er 2 aan die je
moet toevoegen, de rest is alleen voor bepaalde aandoeningen die je viervoeter kan hebben.
Waarom ze die aanraad kan je op de website lezen en in het ebook, maar dat moet iedereen natuurlijk zelf weten, zij zegt alleen wat zei weet of vind, daar kan je het mee eens zijn of niet.

Het is wel een vrouw die 30 jaar onderzoek hiernaar heeft gedaan met behulp van dierenartsen die het met BARF dieet eens zijn.

Ik zou zeggen lees het eens en oordeel zelf.
We willen uiteindelijk allemaal het zelfde, het beste voor onze dieren.
Iedereen doet wat hem/haar het beste lijkt.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door