Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

#3238088
Kaela schreef:Ik weet niet wat je reden is om je op haaksbarf te concentreren?

Hier op barfplaats zeggen we altijd: wed op meerdere paarden. Haaksbarf staat bekend als goed merk, maar ik lees in dit topic dat er in je omgeving ook enkele andere merken beschikbaar zijn.

Afwisseling moedigen we aan, omdat je nooit zeker bent van wat de fabrikant in zijn kvv draait. Bijvoorbeeld merk A doet 25% pens en daarnaast 5% hart en 3% lever, terwijl merk b 20% pens doet met hart-lever-nier elk 3%. Merk C gebruikt betere kwaliteit, maar minder in hoeveelheid spiervlees, terwijl merk D nou juist weer iets mindere kwaliteit spiervlees gebruikt, maar super goed bevleesde karkassen. Ik noem maar wat. Er zit altijd verschil in de merken en door dat af te wisselen maak je een mooi gemiddelde.

In de regel zeggen we 3 a 4 merken, 4 a 5 diersoorten. Maar varieer gerust meer. Bij vers mag dat en is dat alleen maar beter.

Als je net begint met kvv (ik weet niet wat hij hiervoor at), dan is het wel aan te raden 1 diersoort waar je makkelijk aan kan komen helemaal niet te voeren. Mocht je ooit moeten elimineren, kan je die diersoort gebruiken.
Dank je wel voor de tips maar ben van normale brok overgestapt naar Haaksbarf, wissel zoveel mogelijk af met de smaken die Haaksbarf allemaal beschikbaar heeft. (Minimaal 4 verschillende vleessoorten per 3 weken had ik begrepen zonder de vis mee te tellen) Is het het noodzaak om andere merken te combineren? Ben pas overgestapt wilde het eerst even bij dit merk houden met al zijn smaken of krijgt mijn hond dan nog geen volwaardige maaltijd?
Mvg
#3238166
Afwisselen in merken kan nooit kwaad maar blijf wel goede merken voeren. Alaska bijvoorbeeld. In de regel kan je zeggen dat hoe goedkoper het is, hoe meer rommel het ook is.

Haaksbarf maalt enkel hele prooidieren, Kaela. Dus de verhoudingen zijn in die zin optimaal.
Je kan wel, Gerard, nog wat groenten toevoegen. En een eitje met schil, rauw.
#3238175
Hope schreef:Afwisselen in merken kan nooit kwaad maar blijf wel goede merken voeren. Alaska bijvoorbeeld. In de regel kan je zeggen dat hoe goedkoper het is, hoe meer rommel het ook is.

Haaksbarf maalt enkel hele prooidieren, Kaela. Dus de verhoudingen zijn in die zin optimaal.
Je kan wel, Gerard, nog wat groenten toevoegen. En een eitje met schil, rauw.
Haaksbarf zegt dat ze hele prooidieren malen. Maar mijn katten halen er structureel hun neus voor op en ik vind het heel erg nat en fijn om er wat van te kunnen maken. Dus ik blijf er bij, afwisselen!
#3238187
Kaela schreef:Haaksbarf zegt dat ze hele prooidieren malen. Maar mijn katten halen er structureel hun neus voor op en ik vind het heel erg nat en fijn om er wat van te kunnen maken. Dus ik blijf er bij, afwisselen!
Ja tuurlijk.
Maar ik heb Nelson ooit in een noodgeval konijn gegeven en dat ging goed, dus het lijkt in elk geval 100% konijn te zijn geweest.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door