Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Jinxy
#371715
Nou ik heb al heel wat mensen hiernaast naar de dierenzaak gestuurd voor CB. Moet eens aandelen gaan fixen. ;D
Vooral omdat er veel klanten van mij hebben meegekregen dat Jinx zo ziek was. Nu ´ie dus toch nog leeft vragen ze zich af hoe dat nou komt.

Enne, op ´maar op brokken doet hij het goed´zeg ik altijd; " ja, dat dacht ik ook, tot ik vers probeerde. Als je het niet uitprobeert kun je er ook geen oordeel over vellen. Dus vooruit, probeer het gewoon eens, praten we dan verder! "
Gewoon lomp zijn... ;) Enne, het werkt.
Gebruikersavatar
Door Kaio
#374338
hmm moet zeggen dat bij onze vroegere DA (ja Kaio is pas 17 maanden maar al enkele maanden geleden overgestapt) de DA assistente ook een beetje flipte toen we zeiden dat de fokker zelf eten maakte voor de honden. Dat zou je nooit zelf kunnen samenstellen omdat je dat niet weet ??? Na ja zij vond Kaio ook goed terwijl die broodmager was....
Nou ik weet ook niet precies wat er in brok zit maar van een aantal dingen en die bevallen echt niet!
Kaio deed het dan ook nooit goed op brokken dus nu krijgt hij vers. En nooit ergens een probleem meer mee gehad.
Maar je krijgt er een hoop commentaar op zeg! Voeren jullie nog steeds dat worteltjesvoer? (eh? :-X) Is toch slecht rauw en ojee je hond gaat vast een salmonella infectie oplopen etc.
Heb trouwens in een kynologie boek gevonden dat honden lang niet zo gevoelig zijn voor salmonella als de mens. EN eh je voert toch geen bedorven vlees zeg.
Oja en dan komt nog het verhaal over dat brokken de tanden schoonhouden omdat ze dan kauwen ???
Ja je wordt er wel es erg moe van...
Verder ga ik er vaak niet op in op de discussies, vaak onbegonnen zaak.
Bewijs loopt naast me. Kaio heeft in ieder geval sterke spieren, hagelwitte darmen(tanden dus sorry), hoop weerstand en geen vachtproblemen (wat nogal te vaak voorkomt)
Laatst gewijzigd door Kaio op do 25 aug 2005, 17:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Mevroi Kruim
#374783
Tja, en dan heb ik echt goeie vrienden met honden en katten, die weten dat mijn beesten al jaren barfen, en die met eigen ogen hebben kunnen zien hoe de katten ervan opknapten, en wat zeggen ze? "tja, wij voeren toch maar gewoon brok :-X :-X :-X :-X
Wa's daar gewoon aan? Nou, dat iedereen het doet :-X :-X :-X :-X
Ik geef het maar op ... ik spreek ze wel als straks de honden verhippen van de jeuk en de katten volzitten met struviet. Zo. >:(
Door sanna180
#375211
ik begrijp niet waarom mensen zo doen de een geeft brok en de andere vers het maakt toch niet uit mijn honden krijgen brokken en ik heb al wat honden gehad en de oudste was 21 jaar geworden gezond en wel en balou van mij is op dit moment de enige die problemen heeft waarschijnlijk met de brokken en ja dan ben ik wel instaat om vers te proberen ongeacht dat ik liever brok geef maar als dat mijn beestje gezonder houd dan zal dat zeker proberen waarom zo ,n dicussie om brok of vers ik denk dat mensen wat dat betreft mekaar gewoon wat meer in de waarden moet laten en touwens vroeger aten honden niet anders als vlees en de brok is eigenlijk gekomen volgens mij uit luiheid van de mens en ik moet zeggen dat ik er nog nooit problemen mee heb gehad de brok dan tot nu toe met balou maar goed ieder zijn eigen mening ik heb geen problemen met vers en geen problemen met brok en ik vind dat iemand moet doen wat hij denkt dat goed is voor de hond toch het gaat er uiteindelijk om dat je zo lang mogelijk plezier hebt van je hond groetjes van sanna xxx
Door Mevroi Kruim
#375338
[quote="sanna180"]
ik begrijp niet waarom mensen zo doen de een geeft brok en de andere vers het maakt toch niet uit mijn honden krijgen brokken en ik heb al wat honden gehad en de oudste was 21 jaar geworden gezond en wel en [/quote]

Tja, en hier zijn we dus van mening dat het wel degelijk heel veel uitmaakt, en we hebben ook de ervaring dat het heel veel uitmaakt, en daarom doen we ook de moeite om vers of zelfs barf te voeren ipv die makkelijke brokken.

En m'n opa heeft heel z'n leven gerookt en is 80 geworden. Volgt daaruit dat roken of niet roken niks uitmaakt? Dachtutniet. Opa heeft mazzel gehad, that's all.
Tegenover elke hond die het 'best wel goed doen' op brokken staan er tig die het er best wel heel slecht op doen. Alleen weten de bazen niet beter, die denken dat het zo hoort.
Door sanna180
#375353
ik zeg toch ook niet dat jullie mening verkeerd is alleen dat ik er zo over denk dat mag toch het is echt geen misdaad om brokken te geven vind ik jij vind wat anders en ik geef trouwens mijn honden ook geregeld botten met vlees maar wat ik niet begrijp is waarom zo ophef erover maken
Door Lizzy
#375355
[quote="sanna180"]
ik zeg toch ook niet dat jullie mening verkeerd is alleen dat ik er zo over denk dat mag toch het is echt geen misdaad om brokken te geven vind ik jij vind wat anders en ik geef trouwens mijn honden ook geregeld botten met vlees maar wat ik niet begrijp is waarom zo ophef erover maken
[/quote]

Begrijp je niet waarom daar zo'n ophef over wordt gemaakt? Mmm, misschien is je nog niet helemaal duidelijk wat de pijlers van dit forum zijn? Namelijk dat wij onze honden echte en gezonde voeding voeren. En brokken vallen in onze ogen (in ieder geval in mijn ogen) absoluut niet in de categorie gezond.
Gebruikersavatar
Door Nitus
#375421
[quote="sanna180"]
ik zeg toch ook niet dat jullie mening verkeerd is alleen dat ik er zo over denk dat mag toch het is echt geen misdaad om brokken te geven vind ik jij vind wat anders en ik geef trouwens mijn honden ook geregeld botten met vlees maar wat ik niet begrijp is waarom zo ophef erover maken
[/quote]

Tja... en hier worden we hier dus soms een beetje moe van ::) ;)
Door Mevroi Kruim
#375471
Ik denk dat je meningen en feiten hier door elkaar haalt. Of de aarde plat is of bolvormig is geen onderwerp van discussie, daar kun je geen mening over hebben (tenminste, normaal gesproken ;D) da's namelijk een feit, die bolle aarde. Onweerlegbaar.
Of biefstuk lekker is of niet, da's typisch een kwestie waarover je van mening kunt verschillejn (smaken nietwaar).

Dat vers, natuurlijk voer beter is voor onze dieren dan doodgekookte granenbrokken, da's voor ons hier geen mening maar een feit. Geen kwestie van smaak dus, niet van 'en andere meningen moet je respecteren' nee, een experimenteel te toetsen feit. Wij hebben het getoetst en zijn tot de (wetenschappelijke) conclusie gekomen dat dat zo is en niet anders.
Vergelijkbaat dus met het wetenschappelijk getoetste feit dat roken slecht voor je gezondheid is.
Laatst gewijzigd door Mevroi Kruim op do 25 aug 2005, 20:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Truus
#375485
[quote="Kruimel"]
Ik denk dat je meningen en feiten hier door elkaar haalt. Of de aarde plat is of bolvormig is geen onderwerp van discussie, daar kun je geen mening over hebben (tenminste, normaal gesproken ;D) da's namelijk een feit, die bolle aarde. Onweerlegbaar.
Of biefstuk lekker is of niet, da's typisch een kwestie waarover je van mening kunt verschillejn (smaken nietwaar).

Dat vers, natuurlijk voer beter is voor onze dieren dan doodgekookte granenbrokken, da's voor ons hier geen mening maar een feit. Geen kwestie van smaak dus, niet van 'en andere meningen moet je respecteren' nee, een experimenteel te toetsen feit. Wij hebben het getoetst en zijn tot de (wetenschappelijke) conclusie gekomen dat dat zo is en niet anders.
Vergelijkbaat dus met het wetenschappelijk getoetste feit dat roken slecht voor je gezondheid is.
[/quote]
Je hebt het goed verwoord, ik sta hier helemaal achter. Goed van je !
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door