Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Gebruikersavatar
Door TOSCA EN SPIKE
#3170717
Hallo..

We hebben voor tosca nu de energique voor volwassen honden gehaald(tosca is 9 weekjes..maar zover ik kon zie  zat er weinig verschil in)

Alleen nu komt mijn vraag..volgens de medewerker vd winkel had ze aan een schijf pd genoeg..want zo zei hij haar maagje was zo klein als een mandarijntje. Nu ben ik eigenwijs en voer grotendeels op het oog.
maar ik heb nu 4 schijvej voor dr dr uitghaald voor morgen.
is dat dan serieus te veel?tosco weegt 3.8 kilo..

Wie kan me ff helpen..ik twijfel nu wel
Door hamada
#3170728
Volgens mij is een richtlijn voor een volwassen hond 20 gr. per kilo (gewenst) lichaamsgewicht per dag. Onze honden van 10 kilo krijgen dus per dag 200 gr. ongeveer, verdeeld over 2 maaltijden..
Voor een pup meen ik iets van 40 gr. (maar dat zou op de verpakking of op de website moeten staan). Voor een pup van 9 weken zit je toch nog wel op een keer of 4 voeren per dag, dus niet in 1 of 2 keer, dan wordt het wat veel. ;)
Maar mogelijk dat er nog op korte termijn mensen met meer recente ervaring met pups kunnen reageren.
Door Martine-Tom
#3170732
dan voer je zon 10% en voor een pup kan dat prima, hou dr gewoon in de gaten, word de speklaag teveel iets minder voeren. En 100 gr is voor een volwassen hond ongeveer de richtlijn, al kom je meestal bij een kleintje wel iets hoger uit.
Niet onzeker zijn dus, gewoon voeren op het oog, komt het allemaal goed  ;)
Gebruikersavatar
Door TOSCA EN SPIKE
#3170733
Dank je wel voor je reactie..ze krijgt inderdaad 4 x pd eten
Maar volgens die meneer had ze aan 100 gr pd genoeg.
dat lijkt me weinig. Was het niet zo dat een pup wel 10 procent van het gewicht mag hebben aan voeding..dus dat zou afgerond dan neer komej op 400 gram...

Maar ik twijfel dus
Gebruikersavatar
Door Ina
#3170742
Als je de richtlijnen van voerwijzer (http://www.voerwijzer.com/beginnersinformatie-kvv) volgt voor KVV zou je hierop uitkomen

"tot 4 maanden: 50 gram per kg lichaamsgewicht tot 3 maanden: 4 keer per dag,"

Dus zit je met jou berekening veel meer in de buurt als het advies van de meneer van de dierenwinkel...., maar je ogen blijven gebruiken en geloven is het allerbeste
Door smulpaap
#3170744
Pups van een klein ras kan je best wat meer geven hoor
Ik zou dus eerst gaan bekijken hoe het gaat op de 50 gram per kilo lichaamsgewicht
Misschien heeft je hondje nog wel meer nodig , 7 tot 10 % is ook niets geks

Je zult hier wel meer verschillende hoeveelheden lezen als het om de klein blijvende rassen gaat
Ik heb een Jack Russeltje van 12,5 jaar
Zij heeft jarenlang 4 % van haar lichaamsgewicht gegeten
Ze weegt 7 kilo
Ze begint nu wat rustiger te worden en heeft genoeg aan 3,5 %
Gebruikersavatar
Door TOSCA EN SPIKE
#3170746
De moeder is een jack russel de vader een verrassing.. er wordt gezegt een boomer maar er liep ook een stabij reu opt erf. 
Ik merkte dat ze aan 300 gr niet genoeg had....piepen enzo bij de bak..vandaag 400 gr en t ging goed..geen gepiep maar dat was ander merk..

Bedankt voor alle adviezen iig..
Door Mijati
#3170769
Als jouw pupje het op 400gr goed doet, dus 10%, dan zal hij dat nodig hebben. Mijn pup at dat ook met 9 weken, inmiddels is hij 5 maanden en eet nog maar 4-5%.
Gebruikersavatar
Door TOSCA EN SPIKE
#3171618
nou inderdaad....nu vindt ze geloof ik deze enerqique niet heel lekker...ze eet het met lange tanden..morgen toch maar andere halen voor dr...en afwisselen...
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door