Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door tschabo
#3163329
Minder goed in welk opzicht?

Krill olie wordt toch voor een heel ander doeleind gebruikt, namelijk als anti-oxidant?

Ik begrijp je laatste zin niet helemaal... Zowel krill als zalm worden toch gedood voor consumptie?

[quote="Lizzy"]
Bij mijn weten niet in Europa (maar in de USA). Ik heb laatst een artikel gelezen over krill olie en waarom het minder goed is als visolie. Ik kan het alleen zo gauw niet vinden. Maar dan nog vind ik krill voor walvissen en andere vissen en gebruik ik liever de zalmolie (waar geen zalm extra voor gedood wordt).
[/quote]
Door Lizzy
#3163334
[quote="tschabo"]
Minder goed in welk opzicht?

Krill olie wordt toch voor een heel ander doeleind gebruikt, namelijk als anti-oxidant?

Ik begrijp je laatste zin niet helemaal... Zowel krill als zalm worden toch gedood voor consumptie?
[/quote]

Krill wordt gevangen voor krillolie. Zalm wordt gevangen om geconsumeerd te worden door de mens. De resten, daarvan maakt men de olie. Krillolie moet ook omega 3 leveren, toch? Anders kun je net zo goed een antioxidant supplement geven.
Door tschabo
#3163356
Nooit geweten dat van de resten olie gemaakt wordt. Naar mijn weten blijft de olie er gewoon inzitten, tenzij het speciaal voor olie wordt gevangen. Ik zie in het principe van "vangen-doden-voor consumptie-verwerken-op de markt gooien" geen enkel verschil tussen zalm en krill...

Grizzly Krill Oil does not contain omega-3 fatty acids like other fish oils, but instead contains omega-3 lipids (phospholipids). Due to their chemical structure, phospholipids act much like an emulsifier that assists your dog in absorbing nutrients. Lipids are very important elements in all cell membrane structures; providing a variety of phospholipids in your dog’s diet helps maintain healthy membranes in the digestive tract, further benefitting overall nutrition absorption.

Volgens de fabrikant is het een super anti-oxidant. Aangezien de reacties hier over de zalmolie van deze fabrikant lovend zijn, is dit wellicht ook wel een goed product dacht ik...

[quote="Lizzy"]
Krill wordt gevangen voor krillolie. Zalm wordt gevangen om geconsumeerd te worden door de mens. De resten, daarvan maakt men de olie. Krillolie moet ook omega 3 leveren, toch? Anders kun je net zo goed een antioxidant supplement geven.
[/quote]
Door Lizzy
#3163361
Krill leg je niet op je bord. Wilde zalm wel.

Dit zegt Grizzly over de zalmolie: De olie wordt uit de wilde zalm gehaald in een fabriek waar ze wilde zalm voor menselijke consumptie verwerken.
Gebruikersavatar
Door Irta
#3163411
[quote="tschabo"]
Nooit geweten dat van de resten olie gemaakt wordt. Naar mijn weten blijft de olie er gewoon inzitten, tenzij het speciaal voor olie wordt gevangen. Ik zie in het principe van "vangen-doden-voor consumptie-verwerken-op de markt gooien" geen enkel verschil tussen zalm en krill...[/quote]
Het verschil is dat de zalm toch al gevangen wordt, en er dus niet speciaal voor de fabricage van olie zalmen gevangen worden. Bij kril is dit wel het geval. Em aangezien kril het hoofdbestanddeel van het menu van walvissen is, is het allicht niet verstandig als de markt van krilolie groeit, aangezien dat dus problemen al gaan geven voor zeezoogdieren die toch al bedreigd zijn helaas....
Door tschabo
#3164122
Om het niet te verwerken omdat het het hoofdbestanddeel van voeding is voor walvissen en de schaarste toeneemt is inderdaad wel een goede reden om het te laten...
Door Lizzy
#3166007
Hebben jullie het gezien?
Mijn God, wat een niveau (van de mensen die visolie verkopen) :-X

En geweldig toch, hoe de mens de zee leeg haalt :-X. Ook prima toch, hoe die vissen minutenlang aan het dood gaan zijn :-X. En dan halen we prachtige ansjovisjes uit de zee, die vermalen we tot koeienvoer en de rest maken we visolie van... Geweldig :-X

"It is all about money, it is hilarious".

Ik wist het natuurlijk al, dit. Maar het is weer avond en dag verpestend, zo'n uitzending :-\. Zieke wereld leven we in....
Door Parelridder
#3166021
Ja ik zag het programma. Het hakte er hier behoorlijk in e.e.a. te zien: met de neus op de feiten. De visjes, het langzaam sterven, het opvoeren van 't 'vismeel' aan koeien, zodat die extra snel groeien... Echt gruwelijk allemaal :'(
Leuk was de opmerking in het begin, van een visolie-verkoop-medewerkster, die op de vraag "wat voor vis?" antwoordde dat het "gewoon vis, die er uit ziet als een vis" antwoordde... :-X
Herinnert me aan de wens e.e.a. uit te zoeken over de algenolie waarmee deze uitzending af sloot. Iemand die hier wellicht al wijzer over is??
Door Cockerlover
#3167446
Heeft iemand ervaring met zalmolie van Henne Kronch? Ik wil de Grizzly wel bestellen maar die ga ik deze week dan niet meer hebben en de Henne Kronch verkopen ze hier "achter de hoek". Zou die kwaliteit ook ok zijn?
Door Jacoba
#3193738
Even dit onderwerp weer naar boven gooien:

Ik heb dit artikel gevonden: http://goedgezond.info/2015/03/de-donke ... ekje-open/

Lees het stukje onder 'Rozemarijn extract' en dan de manier hoe dit extract wordt verkregen. Wat vinden wij hiervan, kwalijk of onschuldig?

Dan nog dit: http://www.purealaskaomega.com/faq

Weliswaar hier niet te verkrijgen volgens mij (en het zit doorzichtig verpakt), maar zij zeggen dus:

Q. Should I store the bottle in a refrigerator vs. storing in a cool place?
A. Store your Pure Alaska Omega Wild Salmon Oil in a cupboard, away from direct sunlight. Sunlight is your worst enemy here, not temperature. We recommend that you NOT freeze or refrigerate it, that will only cloud the oil and cause it to separate.

Ze spreken zichzelf een beetje tegen voor wat betreft verpakking en zonlicht dacht ik zo, maar...:

Grizzly zegt op de verpakking de zalmolie te bewaren op kamertemperatuur of (juist wél) in de koelkast!

Hoe denken jullie hierover en hoe bewaren jullie de olie? Ik heb hem vandaag binnen gekregen, maar zal er lang mee doen.
Door Shanti en co
#3193744
Wij bewaren het in ons souterrain want daar staat het hondenvoer, het is daar 10-15 graden en er komt bijna geen zonlicht. Tot nu toe gaat dat prima maar we hebben het pas een maand dus veel ervaring hebben we nog niet.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door